• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (Elly)

Hur räknar ni från ägglossning fram till bim? Säg du har glad gubbe på Cb test 26/1 och 27/1. Sen negativt test 28//1.

Räknar ni dagen efter ägglossning och sedan 14 dagar fram eller räknar ni med själva ägglossningsdagen och 14 dagar fram?

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Elly) skrev 2026-01-03 20:33:09 följande:

Hur räknar ni från ägglossning fram till bim? Säg du har glad gubbe på Cb test 26/1 och 27/1. Sen negativt test 28//1.

Räknar ni dagen efter ägglossning och sedan 14 dagar fram eller räknar ni med själva ägglossningsdagen och 14 dagar fram?

14 ink äl. Jag hade äl måndag 22/12 och BIM 5/1 😊
  • Anonym (Elly)
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-03 20:58:28 följande:
    14 ink äl. Jag hade äl måndag 22/12 och BIM 5/1 😊
    Okej så då räknar du ägglossningsdagen plus 14 dagar? Alltså 15 dagar fram?
  • Bebo7890
    Anonym (Elly) skrev 2026-01-03 21:33:52 följande:
    Okej så då räknar du ägglossningsdagen plus 14 dagar? Alltså 15 dagar fram?
    Ja precis, jag brukar räkna så☺️
  • Jullan00
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-03 07:39:08 följande:
    Välkommen 🤗 Hoppas det tar sig!
    Tack! Håller tummarna för dig också☺️

Är det någon annan här som får ganska rejäla ägglossningssmärtor? Under dem första månaderna efter att jag slutade med p-piller så hade jag inga smärtor, men dem senaste månaderna har jag fått så pass ont så att det är jobbigt att gå, och det håller i sig i några timmar upp till ett halvt dygn🙃 Dock så är det ganska skönt med bekräftelse på ägglossning denna cykel nu när jag inte testar
  • Griiffin
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-03 18:57:46 följande:
    Håller med, men avläsaren på appen säger negativt. Alla test är nu svagare efteråt så jag tänker att jag kanske var nära toppen där iaf men missade att testa precis när den var.

tror ändå jag ska försöka få till ett mys ikväll eller imorgon. Det är så jäkla nedslående att mens och så vet man att man inte provat sitt bästa. Stress! Vill vara ute ur denna karusell. 
    Vet inte om man alltid kan lite på de där apparna!
    Men ja, jag hade nog oxå myst på bara för att säkra upp lite extra! jag håller tummarna att det tar sig för er😍

Förstår precis! vill inget hellre än att slippa all stress, mediciner, ägglossningstester hit och dit.. så trött på det! 
  • Anonym (Längtar)

Vi har ett plus 🥳 Tog ett cb testa tidigt test på morgonen och fick "gravid 1-2 veckor ".

Väldigt glad och stressad samtidigt (för bakgrund så fick jag tidigt mf i december BIM+3) 🤗😬

• Anonym (Längtar)

Uppdaterad lista 🥰

2/1 - Noonebird

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar) ➕️
    6/1 - Noranora11
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    13/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    18/1 - Jullan00
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
  • Anonym (Elen)
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-04 08:08:19 följande:

Vi har ett plus 🥳 Tog ett cb testa tidigt test på morgonen och fick "gravid 1-2 veckor ".

Väldigt glad och stressad samtidigt (för bakgrund så fick jag tidigt mf i december BIM+3) 🤗😬

Åh grattis ❤️❤️ håller tummarna att de vill stanna❤️
  • Griiffin
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-04 08:08:19 följande:

Åh så roligt!! Stort grattis😍

Förstår känslan men försök att slappna av och njut under tiden🥰 (vet att det är mycket lättare sagt än gjort!) Håller tummarna att allt går som det ska! 

Vad har du haft för symtom?😊

Svar på tråden BIM Januari 2026