Griiffin skrev 2026-01-05 22:22:36 följande:
Jag förstår dig precis! Man blir så trött på sig själv med allt testande, chatgptande, tablettande, panikanfall, överanalyserande! önskar precis som du säger, att man kunde ta det med ro och njuta under tiden!
Med det sagt så hoppas jag du får ett plus inom de närmsta dagarna❤️
Själv tror jag att jag tar ett test på söndag, då är jag 11 dpo!
Känner igen mig allt för väl F96 och Griffin. Vi hade ett bråk här hemma mitt i fertila perioden den här månaden. Blev anklagad att vara besatt vilket inte landade så väl, men när jag tänkt efter på det så kan jag inte annat än hålla med. All min tankeverksamhet är slukad av det här. Nu har jag insett att det är så illa att jag inte sover riktigt utan vaknar om nätterna varje natt och ligger vaken i timmar. Tror också att min ägglossning har uteblivit denna månad pga all stress kring det plus att jag rubbat min cykel som alltid varit pålitlig. Min hypotyreos har också blivit sämre och jag har fått öka på medicinen. Inte kul, och jag vet inte hur jag ska kunna sluta.
Tycker det var modigt av dig F96 att inte hålla så noga koll denna månad. Jag vet inte hur jag ska göra men inser att nåt måste jag nog göra för så här kan man inte ha det. Livet pågår ju under tiden och man vill ju inte att det ska ha gått en massa tid och så inser man allt man missat runt om.
Varje natt i vargtimmen ligger jag och tänker på min svägerska som väntar barn. Vi var gravida och berättade för dom, när dom sa att dom också skulle försöka vilket jag var jätteglad över. Tänk, en sladdiskusin på varsitt håll. Sen hade vi vårt sena avbrytande och allt var ett mörker. Efter det vågade jag knappt träffa dom ifall jag skulle dela nyheten att dom väntade smått. När nyheten väl kom hade det gått 5 månader och jag hade landat lite på fötterna, men swosh så låg jag på backen igen. Nu kan jag inte ta mig upp. Tackar nej till alla gemensamma sammankomster där dom är med.
Jag tänker ofta på vad vi kvinnor genom alla tider har fått vara med om och vilken fasad vi ofta visar upp utåt. Jag klarar inte av att prata om dom här känslorna med någon annan utan är tacksam att jag har en gemenskap här med er ❤️ (Sen om det är helt nyttigt eller inte det var jag inte, men det är inte lika ensamt iaf)