Inlägg från: Happy me |Visa alla inlägg
  • Happy me

Tilles tråd

God morgon familjen!
    Har kikat in på bilderna igen och det ser ju för härligt ut! Åh, vad skönt! Hoppas ni njuter så mycket ni kan, det verkar så.
    Hoppas ni haft en fin dag i dag med många fina nya upplevelser och att kvällen blir stjärnklar och fin!

Här i Svedala lyser solen varannan timma känns det som, i alla fall här. Värmen är väl inte överväldigande men ibland när vinden tagit en annan väg, solen hittar oss och vi får tid att stanna upp - då kan man känna att det faktiskt är riktigt varmt och skönt.

Tillehjärtat, är du vaken än? Eller sover du på de mjukaste av moln? De andra små skruttisarna, tänk om de leker för fullt - bäst du vaknar och kommer i väg till dem! I går, tänk då tror jag du och den gamla tanten bakade kanelbullar för då regnade det pärlsocker från himlen! Hoppas de blev goda och många för här nere hoppas vi att ni inte bakar det på ett tag... Hagel som vi kallar det, är inget vi blir så förtjusta över men någon gång och om du har haft det bra under tiden - så okej...
    Hoppa i väg nu vännen, så tänker jag på dig i dag med! Ja, ja - ska inte tjata om det men du! En kram kan jag väl få skicka? Tack. KRAM! ♥
  • Happy me
    Hej på er! Ser att ni haft ännu en spännande dag i dag! Ni fyller verkligen på förråden med fina upplevelser nu! Hoppas dagen i morgon också blir en fin dag!

Tillehjärtat! Jag hoppas du haft en fin dag med dina nya vänner där uppe. Tänk, en månad har gått - nu kanske snart att du börjar känna dig mer hemmastadd? Jag hoppas det. Tänker på dig Tillehjärtat! En lång snusning på din kind!
  • Happy me
    Hej på er!

Tänk nu har jag jobbat två dagar igen. I morgon åker vi till Paris så jag har haft fullt upp hela veckan! Men nog har jag tänkt på er och hur ni har det i Thailand! Skickar er en stor kram och hoppas förstås att inslaget och allt kommer gå precis lika bra som allt annat ni har gjort med media. KRAM!!
  • Happy me
    Tillehjärtat! I morgon när vi flyger - kan du inte sitta på något moln då så ska jag hålla utkik! Lovar! Kram!!!
  • Happy me
    Hej på er kära Therese och Nicklas! Och alla andra i tråden!

Jag har nu haft en intensiv vecka med Parisresa (som ju var jättefin), kusinträff för maken, firande av svärfars bemärkelsedag och fotbollsturnering i dag!
    Det har knappt funnits tid att läsa här på FL ens. Jo, jag har klarat mig men lite abstinens kanske jag har haft.

I kväll när barnen somnat slog jag dock upp ett glas vin, tog fram lite ost o kex och satte i videobandet som jag fått av svärfar med dokumentären inspelad på... Det blev en stund för mig av närhet på något sätt. Att få se er igen Therese och Niklas, att få se och höra Tille och dessutom lite bilder från mina hemtrakter. Visst kom det tårar, många, men också många nickar och instämmanden i vad ni sa. För det ni sa är ungefär det jag har lärt mig. Inget syfte finns att gräva ned sig i arga känslor, i orättvisa och att grubbla på varför... Livet är som livet är - lev det i nuet och lev det så gott du kan. Inte dåligt kära vänner, vilken lärdom ni har givit. Men visst var det svårt och tufft att se lille Tille som på något sätt ju smugit sig in i hjärtat och fastnat där. Lille starka hjälten.
    Och Liam som så snusförnuftigt berättade om sin tomhet på ett konkret men nära sätt. Han finns inte där när han vaknar på morgonen... Lilla Liam, som fått så stor visdom tidigt i livet.

Nu är det nästan natt och dags att krypa till sängs. Jag ville bara sticka in min näsa och berätta om min egna stund i kväll, tacka er för det och skicka en stor och varm kram till er! KRAM!!

Käraste lilla Tillehjärtat! I kväll när jag fick se dig svämmade hjärtat över lite grann. Ja, du vet hur det kan bli ibland. Det gjorde inget, jag mår bra nu och jag mådde faktiskt bra då också, mitt i all ledsamhet. Jag vet ju att du leker med dina nyfunna vänner nu och har det bra.

Jag såg dig ju inte när jag flög bland molnen men du fanns i mina tankar och jag kände mig lite närmare då. Sen när vi var på Disneyland så såg jag en pojke som jagade en liten fjäril. Jag tog fram min kamera och därför lät pojken honom vara. Jag tänkte att om det var en av dina vänner så behövde han väl inte bli skadad, ni ska ju bara få glädjas över att få flyga omkring... Skickar en liten snusning till dig min lilla vän. En försiktig kram med!
    Du finns med mig i mitt hjärta, min tanke och min handling, lilla Tillehjärtat.

• Happy me

God morgon!

Funderar över om ni har berättat när ni ska börja jobba igen? Har ju varit borta sista tiden. Hoppas ni tar er tid i alla fall!

Hoppas ni får en fin dag i dag.  Kram!

• Happy me

Hej igen!

Skönt att ni tar det lite lugnt då, kanske börja i liten skala vore bra?

Så, lill-Elsa fixar Ewald?! Låter bra det! Kan ju inte ta vilken skit som helst bara för att man är mindre!

Nää, jobbigt för er att någon frågar om ni inte saknar Tille. Klart ni gör. Samtidigt är ju människor inte alltid bra på att uttrycka sig heller...

Kram på er!

• Happy me
    Blev ledsen alldeles nyss... Läste om Berat.

Visst vet jag också att smärtan nu är borta, att han också kan få frihet och flyga som en av de vackraste fjärilar med små nätta vingslag... Visst vet jag att Tillehjärtat finns där och kan visa vägen. Men jag vet också att det finns kvar en nästan outhärdlig smärta hos hans nära och det är den smärtan som jag nog känner, en ynka liten pyttedel av. Och det räcker...

Skickar mina varmaste kramar till er Therese. En jobbig dag - väntan ända till i september, avslag på bygglov och så det här. Mys i soffan, jag hoppas det ger dig lite värme och tröst. Kära vännen, stor kram!

Nu lilla Tillehjärtat, nu får ni en till i Änglalaget. Ta väl hand om honom! Han kanske saknar de sina något alldeles förskräckligt, du vet som du gjorde så intensivt när du var nykommen... Innan du hittade några nya vänner och innan saknaden blev okej, även om den alltid är överväldigande. Skickar en stor snusning på din kind och lite styrka som du kan dela med dig av till din vän. Kram Tillehjärtat! Kram!
  • Happy me
    God morgon!

Ser att kroppen protesterar lite mot dessa turer ute i skogen! Jobba på!

Hoppas dagen blir bättre än i går och att ni kan hitta på något bra att göra trots det trista vädret! Vi har samma väder här.

Kram!
  • Happy me
    Åh, en bra kille ni har där i Liam! Bra jobbat av honom!

Skönt att katterna verkar må bättre tillsammans i dag också.

Niklas verkar vara i form, ja fysiskt alltså. Härligt att få komma i gång och roligt att få känna sig lite efterlängtad av laget!!

Säger som Nötkaka - tiden i sommar kommer gå snabbare än ni tror. Skickar en stor kram!
Svar på tråden Tilles tråd