Inlägg från: Happy me |Visa alla inlägg
  • Happy me

Tilles tråd

En natt till, en ovisshet tills gryningen och sedan morgonstund. Jag funderar så på hur du har det i din lilla värld? Är du redo snart? Jag hoppas det, för din skull...
    Tänker på dig lille vän, hela dagen undrar jag. Försöker hålla mig härifrån, leva mitt liv som om varje timma vore dyrbar och inte fastna framför en dataskärm i stället. Det har du fått mig att tänka på lille Tillehjärtat. Det är värt mycket, att tänka mer på själva livet. Att det är här och nu och inte alla planer för morgondagen.
    Skickar dig en stor varm snusning på din panna och hoppas du kommer sova gott i natt. Ser du Hemgårns tåg i drömmarna, hoppa på och följ med!
    Sov gott käre lille Tille, sov i ro min vän.
    ♥♥♥
  • Happy me

Mitt lilla Tillehjärta, tänk att du äntligen vågat släppa taget. Även om mina tårar inte tycks ta slut nu så måste det ju vara så skönt för dig att få somna i ro. Jag önskar dig allt gott lille Tille på din stjärna, dit tåget säkert tagit dig. Det är där ängarna är gröna och äventyren fortsätter, eller hur? Du har för alltid en plats i mitt hjärta. Tack för allt du lärt mig. Sov gott lilla käraste Tille.

Kära Therese och Nicklas. Så stod de där, de orden som vi alla på något sätt väntat på men ändå inte viljat läsa men ändå hoppats på... Jag hoppas att ni nu får lite lugn och ro tillsammans. Skickar er de varmaste kramar!

♥♥♥
    Vill du nå mig
    med din hand
    sök mig inte där du är,
    sök mig lite längre bort
    - i ett annat land
                                                Bo Setterlind
  • Happy me
    Kommer in en sväng som vanligt. Hade fått mitt pins nu på posten. Blev lite ledsen en stund när jag tänkte på Tille, som jag blivit flera gånger i dag. Men, jag ska verkligen ha denna pin - sätta den på vårjackan så att den hänger med.

Vill bara krama om er innan natten kommer. Hoppas dagen varit så bra den nu kan. Tomheten är säkert redan här för er. Låt så vara, det måste få komma och ni måste få älska - det är ju det ni gör. Tänker på er! Stora varma kramar från en mamma i en familj till en annan så varm och sån fin familj! KRAM!
  • Happy me
    Vill bara önska er god natt och hoppas att ni får en bra nattsömn hela familjen. Ni finns i mina tankar ofta, ofta. Självklart finns Tille med där också. Ett lugn sprider sig inom mig då hans kamp är över, han nu har fått ro i sin lilla kropp. Nu kan ni försöka komma tillbaka till den andra vardagen, den som inte innehöll så mycket känslor inför ett döende barn ~ men som nu kommer innehålla kära minnen av en liten älskad och saknad familjemedlem.

Ingen som inte har gått igenom det ni nu gör Therese och Nicklas kan ju ens föreställa sig hur det är. Men det ni har gjort är att visa vägen till hur livet inte ska tas för givet utan skattas högt, att varje stund kan betyda något speciellt och att vi inte får glömma varandra. Därför är jag mån om att ni också har det bra nu, så bra det nu kan vara. Önskar er lugn, ro och mycket värme och närhet från de ni har nära och kära.

God natt kära familj!
  • Happy me
    ♥Tände en stjärna, Lilla Tillehjärtat, jag också. ♥
  • Happy me
    Styrka, kärlek och mycket mod Therese - de ord som är självklara när jag jag tänker på dig och Nicklas! Förstår att det finns en enorm lättnadskänsla, en anspänning som släppt. Den tunga sorgen finns nog där men är inte lika markant kanske som just känslan av att Tille nu slipper ha ont och att ni inte har oron i kroppen för när han ska lämna er.

Hur kommer det sig att ni ska ha både begravningsceremoni och minnesstund, är det ena för familjen endast och det andra för de som vill eller hur gör ni? Svårt att författa en dödsannons. Det är det ju alltid, särskilt svårt när det är ens barn tror jag. Samtidigt är det ju kanske skönt att få sysselsätta sig med sånt.

Dikterna ni sparar, är det ALLA dikter eller försöker ni välja ut? Det är ju MASSOR av dikter... Även om alla är fina så kanske en del träffar mer och en del mindre menar jag. Vet att jag själv lagt in många dikter men det har ju varit ett uttryck för min känsla och de gånger ni känt att ni också "träffats" av dem så är det ju ännu bättre, annars är det just ett uttryck för den känsla jag haft.

I dag ska vi åka till farfar på påskmiddag. Jag sitter nu och ska plocka undan Sagas riktigt små bebiskläder också. Tycker det känns lite vemodigt men - allt är relativt... Det har jag ju lärt mig nu. De stora barnen är ute och cyklar, premiär för våren! Visst är det härligt när solen letar sig fram och smälter undan så grusvägarna börjar få små vindlande rännilar av smält snö... Väntar på krokusar och snödroppar nu.

Ha en fin dag hela familjen, tänker på er! Kram!
  • Happy me
    Tack Therese för svaret! Tårarna rinner. Min enda kyrka som jag har kvar någon relation till där uppe gm min familj, och där kommer Tille ha sin grav. En jättefin kyrka och kyrkogård.

Tycker ni gör rätt att dela upp det lite. Tankarna kommer vara hos er de dagarna som alla andra. Fint att du har alla dikter. Bara det måste ju bli en enorm diktsamling också?!

Klart vi finns kvar och skriver till dig. Stor kram!
  • Happy me
    Dagen har gått och det är dags att sova. Kommer in som alltid för att säga god natt. God natt till hela familjen och sov gott.

God natt lille Tille på Tille-stjärnan, du har det nog bra där uppe du! Där kan du spana vidare ner på oss! Kram och snusning lilla vän.
  • Happy me

God morgon familjen! Hoppas ni har sovit gott! Läste i dagboken att ni ska till begravningsbyrån snart. Är nog skönt att få göra det. Hoppas ni får en fin dag tillsammans. Tänker på er!

• Happy me
    Var precis inne i din dagbok igen Therese. Du har haft drygt 2500 besökare i din blogg!! Hjälp vad vi är många!!! Det är ju bra för er det! Kram.
Svar på tråden Tilles tråd