Inlägg från: Happy me |Visa alla inlägg
  • Happy me

Tilles tråd

Kommer in en snabbis och önskar er en god natts sömn. Ser att du behöver det nu Therese. Svackor kommer att komma och gå, det bästa är nog att vila mycket då så att du får kraft att komma ur dem. KRAAM!!!!
  • Happy me
    Hm, det var meningen att delfinen skulle "hoppa" fram... Men så var det inte... Trist...
  • Happy me
    Oj, oj... Det var några dagar sen jag var in här... Har haft fullt upp. Längtar lite till i nästa vecka då det lugnar ner sig. Vi har haft dop, födelsedagar, främmande och nu i helgen har vi födelsedag i familjen... *Pust*

Har läst lite i kepa71:s dagbok och et ju att ni varit uppe. Verkar som ni har haft en bra helg tillsammans. Det är jag glad för! Skönt för dem också att få lite stöd och omtanke från några som vet exakt vad de går igenom.

I dag fick jag boken också. Hm, jag sparar den till i nästa vecka då jag har det lugnare runt om mig. Förstår att den kommer dra upp lite känslor och det får den gärna göra men inte just nu. Förstår ni hur jag menar? Tille berör ju fortfarande på ett underligt, varmt och innerligt sätt. Klart att boken också kommer göra det.

Jag hoppas att ni har det bra i värmen. Har barnen fått sommarlov ännu? I morgon är det skolavslutning här. Min äldsta dotter ska gå ur 1:an och ha en fin vit klänning vi köpte i Paris. Efter avslutningen ska vi förhoppningsvis åka och bada hela familjen. Sköt om er hela familjen! KRAM!!!

Hej Tillehjärtat!
    Vilken sol du har hittat till oss! Den är verkligen fin! Jag kan ju förstå att du letat fram en sån fin, du trivs väl bra där uppe nu och kanske är det ett sätt att visa oss det? Du finns här i ditt lilla kryp-in i mitt hjärta och du Tillehjärtat, är ofta, ofta i mina tankar också. Kram på dig! Jo, visst får du en snusning också. Sov gott!
  • Happy me
    Inte alls avis på att ni lyckas träna så ni får träningsvärk! Det är bra kämpat!

Jag förstår inte alls hur våra barn lyckats vara lediga så mycket under skollovet att de inte får sommarlov förrän i dag! Latmaskar kanske!  Det var jättefint i alla fall och dottern var så söt! Lyckades klara mig från de där tårarna som brukar komma när jag hör Den blomstertid däremot.

Ha en fin dag nu även om värmen och solen inte var lika stark i dag! KRAM!
  • Happy me
    God kväll på er.

Ser att Dea ska vara hos er ett tag. Mysigt, skönt att få rå om henne lite.
    Har inte hunnit läsa tillbaka så mycket så jag vet inte riktigt vilka planer ni har inför helgen. Hoppas det blir bra i alla fall - fint väder ser det ut att bli!

Här firar vi min äldsta dotters födelsedag. Åtta år.

Skickar er en riktigt stor kram! Tänker på er!
  • Happy me
    Hej på er!

Har haft ett helt dygn fullt med kalas... skickar en varm kram och skriver mer en annan dag! KRAM!
  • Happy me
    Hej på er!

Var in och läste dagboken och ser att ni haft finväder också i fleeera dagar! I dag när jag var ute på altanen funderade jag först vad det var för ljud jag hörde så kom jag på att det regnade mot taket!

Låter mysigt med Bo-på-lantgård-stuga! Säkert poppis att hyra på somrarna! JAg fattade väl inte men är det på samma gård poolen finns? Haha, då ökar ju priset också!

Har varit inne och läst i Kerstins blogg och jag blir så himla ledsen. Är orolig också då hon inte skrivit i dag - ännu förstås! Brukar skoja med henne om att gå och sova NU! Vi är lite lika i våra sena nattvanor tror jag. Tycker att Kristoffers symptom kanske inte helt liknar Tilles men det där vet ju du bättre Therese. Hostan ja men tarmarna kommer jag inte ihåg riktigt. Får läsa i boken. Kära barn, borde inte få ha det så här.

Hur länge var det Dea skulle vara hos er nu då? Roligt att åka vattenrutschkana! Vill ta med barnen till något vattenland i sommar - särskilt om värmen fortsätter!

Nä, nu ska jag gå och sova strax! Skickar en stor kram till Sundsvall. Lite varm och lagom svettig men ni är väl lika i värmen antar jag? KRAM!!!

Hej Tille-hjärtat!
    Hur har du det där uppe? Har du och Berat börjat kunna varandra lite nu? En förstärkning i änglalaget kanske? Jag hoppas ni hittar stigen ner till sjön så ni kan ta ett dopp så ofta ni vill! Tänker på dig vännen, tröstar mig med att du har det bra nu. En lätt snusning på din kind lilla Tillehjärtat!
  • Happy me
    Åsså missar jag att skriva det jag nästan tänkte börja med... Lycka till i morgon på jobbet Therese!
  • Happy me
    Jaaaa! Vi spelade lika i alla fall!  Heja Sverige!!! Så himla bra han är Allbäck!! Hoppas ni såg hela matchen!!

Hoppas din jobbdag varit bra också Therese!

Nu går jag in i mina jobbdagar igen vilket betyder att jag inte blir här så mycket igen...

Skickar en stor kram!!! Till hela familjen!
  • Happy me
    God förmiddag!

I går åkte vi till några goda vänner ca tio mil söderut och hade en jättefin dag tillsammans!

Härligt Therese att ni fick en fin dag tillsammans - bara att fylla på i livets glada minnesbok då! Kubb, det var flera år sen jag spelade det men det är ju jättekul! Roligt när vuxna och barn har det kul tillsammans också. Hoppas resten av helgen blir lika fin för er nu då!

Kära lilla Tillehjärtat! Hur har du det? Har ni också dansat runt en midsommarstång och haft kransar i håret? Tagit nakendopp i tjärnen och fått jordgubbar med vispad grädde? Jag hoppas verkligen det du lilla filur! 
    Nu i veckan var det en kvinna som sa till mig att min lilla tös Saga nog var en gammal själ. Hennes ögon tycks annorlunda och hon har en sån begrundande blick. Nog kan det väl vara så? Att hennes själs ögon sett på världen förut och därför blir det en fundersam blick då och då. Tänk, jag funderade på om det kanske var så med dig med? En gammal själ i en liten kropp? Det tycker jag låter fint.
    Nu lilla Tille, ska jag gå tillbaka ut i den "riktiga" världen och ha en fin dag här på jorden. Jag hoppas du får det där du är. Skickar dig en stor, stor kram och så förstås, den lilla snusningen på kinden.
  • Happy me
    Trist! Nu är vi ute ur VM för denna gång. Ingen upprepning av 1994 denna gång heller. Hoppas ni haft en bra dag. Här har solen lyst mest hela dagen. Kram på er!
  • Happy me
    Hej Therese!

Vilken middag ni verkar ha ätit! Lät jättegott!

Visslan har hjärtat på rätta stället, så är det bara!

I dag har jag läst ytterligare lite i boken, stod i köket och läste några sidor men det tåras så i ögonen. Samtidigt är det skönt att få läsa lite om Tille också. Han har det säkert fint där han är. Har ni hört något mer om Hemgårn får ut sin bok?

Stor kram!

Tillehjärtat, sov gott i natt! Tänker på dig och har dig i mitt hjärta!
  • Happy me
    Hej på er!

Tänk, i dag och i kväll har vi besök av Karin Knas. Jätteroligt!!! Det är första gången vi träffas. I morgon är vi ett helt FL-gäng som ska gå på Furuvik! Blir säkert också skoj! Otroligt vilka vänner man kan få så här på nätet.

Skönt att ni har fint väder! I morgon ser det ut att bli 13 grader här!!! Brr!! Men i helgen lovar www.smhi.se fint väder! Det tycker vi om!!

Ha det så gott! Många kramar!!!
  • Happy me
    Hej! Håller ni på att packa nu för fullt? Barnen är fyllda av förväntan kan jag tänka mig!! Vilka äventyr!

Skönt att få träffa golfdamerna och visst kan jag förstå att det trillar en eller annan tår då och då för dig när du träffar bekanta. Tycker det är positivt att de vågar prata med dig om det i alla fall. Det kan ju vara svårt för många annars.

I dag har vi haft en dag på Furuvik! Vi var sju stycken från samma "tråd", vi som fick barn i Augusti, 2005. Det är så himla kul att träffas när vi har skrivit så länge (1-1,5 år). Det kom folk från norra Sverige och från Stockholm.

Nu hoppas jag du ska hinna med allt du vill göra innan avfärd - utan att stressa fööör mycket! Skickar en bamsekram till er!

Käraste Tillehjärtat! Jag var lite orolig för vädret ni skickade ner till oss i dag men det var ju så bra! Knappt en droppe regn, mulet ändå så vi slapp lida under en pressande sol. Det var ju jättebra - tänk vad du och ni vet bra att ordna! Hoppas ni har haft det roligt där uppe då! Kanske har ni haft molnparty? Kan nästan tänka mig det! Skickar en hel hög med kramar så kan du väl dela upp dem till dina fjärilskompisar där uppe? KRAAAAM!!!
  • Happy me
    Kom in igen bara för att också få säga hur glad jag blir att ni kan gå vidare med processen i höst! Verkligen toppen! KRAM!
  • Happy me

Önskar er en jättefin semester med mycket soliga dagar och roliga minnen att ha kvar!

KRAM!!!

• Happy me
    GladFörvånadGladFörvånadGlad

VILL BARA PÅMINNA DIG THERESE OM ATT STARTA EN NY TRÅD

- EN TRÅD "FALLER" EFTER 90 DAGAR!

GladFörvånadGladFörvånadGlad
  • Happy me
    Nu så... Tvätten är vikt, min yngsta tös sover, jag har läst i din dagbok Therese och nu är jag redo att skriva en rad. Vi har varit en snabb sväng ner till Östergötland på ett jättefint dop men åkte tillbaka i går kväll för att kunna åka till stranden i dag.

Trafikkaoset i Stockholm råkade vi också ut för på hemvägen! Vi åkte ju sent så det var ju ganska lite trafik, kan tänka mig hur det är på dagtid! Vad kul att ni träffade Visslan!! Roligt med en dag på Grönan tillsammans!

Så, det bär av till Karlstad och LillemanTösa! Två goa tjejer på samma resa, inte illa! Vattenland, skulle nog uppskattas av våra barn också - otroligt vilken hetta!

Ha en bra dag hela familjen och hälsa LillemanTösa så gott! Kram!!

Oj, oj Tillehjärtat! Du är bra go' du som låter solen skina så barn'a kan få sol på näsan och gräva i sanden på stranden... Härligt vännen! Hoppas du njuter av den också, även om det fina är att ovan molnen skiner alltid solen eller så är det stjärnklart. Så fint det måste vara. Vi är glada att du delar med dig så av solen.

Tänker fortfarande på dig många dagar och kvällar. Tårarna kommer ju inte så ofta längre, förutom när jag läser lite i den fina boken din kära mamms har skrivit förstås.
    Du finns i mitt hjärta också Tillehjärtat. Ha en riktigt fin dag nu!
    Snus på kinden och stor kram!
  • Happy me
    Kommer in och hälsar på er! Hoppas ni har/haft det bra med Lillemantösa!

Kram!!
  • Happy me
    Hej hej!

Personligen skulle jag kanske av nostalgi kunna tänka mig att nästa råd bara heter "Tilles Tråd 2". Det känns som att det ju faktiskt är hans tråd det här. Nåja, bara det kommer en till så är jag nöjd. Det vore bra Therese om du lägger in en länk till den nya i slutet av denna tråd också, men det har du kanske redan tänkt på...

Vad roligt att det kändes som om ni känt varandra länge ni och Lillemantösa!!! Eller, jag menar det har ni ju, men att ni också träffats förr!! Jag är också så nyfiken på denna fina människa! (Hör du det LillemanTösa? )
    Neelah gör ett superjobb!!! Många, många plus i kanten till henne!!!
    Vattenland i Sunne - det låter roligt det!!! Om sommaren fortsätter kanske det vore något!  Ja, men åksjukan kan jag gärna slippa också! Blä!

Det där nya sällskapsspelet åter som något ungarna gärna skulle göra - tänk en krona i insats och kanske en massa tillbaka! Så roligt att ni har det bra på semestern!

Här har min lilla tös Saga fått feber och jag funderar så på om det är värmen för hon har diarré också. Men det kan ju också vara en tand... Eller så är det örat som hon tar sig lite för ibland. Mm, inte så lätt.

Ha det nu så gott där nere vid kusten! Kram på er!
Svar på tråden Tilles tråd