Kära Tillehjärtat! Tänk vilken snäll människa Toblerone är som ordnar ballonger till dig och de andra i änglalaget! Passa på att fånga så många du kan, eller ska du leta efter den finaste kanske? Hoppas du hittar fram till sjön vid regnbågen som Hemgårn pratar om, där kan du säkert både se ner till din familj och fånga alla ballonger du vill. Jag kommer tänka på dig då, spana och se om jag finner en regnbåge att söka efter dig med blicken. Finner jag den kommer tårarna trilla men bry dig inte om det Tillehjärtat, det är lyckotårar att du funnit en plats som även jag kan se. Du ser, det blir inget farväl i morgon utan bara vi ses åter en annan gång. Hoppas du bjuder oss alla på solsken i morgon. Kram och många snusningar lilla Tillehjärtat!
En dokumentär, oj det skulle vara jättejobbigt att se men åh, vad jag skulle vilja det. Jobbigt eftersom han väckt såna känslor bara genom korten och din berättelse men samtidigt så känner jag det som om han är en liten vän och då skulle det betyda mycket att få se honom. Jag förstår att ni måste överväga det mycket. För vems skull och i vilket syfte?
Du är säkert jättetjusig i håret Therese och Tille, han kommer tycka att hans mamma är den finaste i hela världen!
Morgondagen kommer vara en ansträngande dag men med all säkerhet också en fin och vacker dag att minnas, för resten av era liv. I morgon tänker jag lite extra på er och när klockan slår 13 så kommer jag att vara tyst i en minut, för att tänka på och känna Tilles stora betydelse och för allt han bidragit till. Lilla Tillehjärtat.... Må solen skina över den fina vita kyrkan, ner över kullen och sedan följa er familj hela dagen. Jag önskar er så mycket kärlek, värme och en riktigt fin dag ~ det är ni värda och Tille likaså efter den här jobbiga tiden. Många, varma kramar till er!