Inlägg från: Happy me |Visa alla inlägg
  • Happy me

Tilles tråd

Hej på er! Skönt att ni haft det ganska bra i dag. Din dagbok känns positiv, precis som flera redan har skrivit. Härligt med bokförlaget - förstår att ni blev glada!!

Här har vi också varit ute på promenad i vårsolen i dag. Det var skönt och härligt att få komma ut lite. Ska försöka göra det så fort solen sticker fram nu. Inte så lång tid kvar att vara hemma och föräldraledig på heltid förmodligen så det gäller att passa på.

Tänker på er jättemycket och är glad att läsa om er inställning till allt nu efteråt! Jag tror Tille sitter på sin stjärna, väntar på er men kan se hur ni lever vidare och gläds med er åt det.

Skickar en stor kram till hela familjen!
  • Happy me
    I dag när jag gick och tänkte på er så kom en sång i mitt huvud. Den släppte inte och jag tänkte att den passar kanske in på dig Therese. Jag kan se hur den lille gossen funderar ibland där uppe på Tillestjärnan...

Jag ska måla hela världen lilla mamma!

mamma är du ledsen varför ler du ej
    vill du jag ska måla någonting åt dig
    många vackra färger har jag ännu kvar
    gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra

jag ska måla hela världen lilla mamma
    full av solsken varje dag
    att det regnar och är grått det gör detsamma
    du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa
    lilla mamma jag ska måla dem till dig
    och allt ska bli så ljust och glatt för dig

önska lilla mamma, önska vad du vill
    färgerna är många och de räcker till
    himlens alla stjärnor
    sagans alla slott
    allting kan jag måla mamma önska blott

full av solsken varje dag
    att det regnar och är grått det gör detsamma
    du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa
    lilla mamma jag ska måla dem till dig
    och allt ska bli så ljust och glatt för dig

Skönt att ni verkar ha det bra och att ni fortfarande har mer lättnad än tomhet. Efter allt detta är ni värda det, ingen kunde ha gjort mer än ni! Det är ju inte bara Tille som har lärt oss andra att värdera livet - så har ni som visat oss just livets sårbarhet.

Nu blir det god natt och sov gott igen. Tänker på er!

~~~

God natt käraste lille Tille - du finns kvar i mitt hjärta, precis här!

• Happy me
    Måste nog förtydliga... Jag menar att den sången nog passar in ibland. Ibland är du säkert ledsen och så även om ni är starka likaså! Hoppas du förstår.

Fin titel på boken också. Har redan beställt den, ett fint minne.

Kram, kram!
  • Happy me
    God morgon familjen! Vilken fin annons ni har gjort! Av alla de dikter ni har nu har ni ngo valt den finaste. Jättefin! De andra annonserna, de var också jättefina! Klart, tårarna kommer ju men så är det ju och det finns ju inget fel i det. Det är ju bara känslorna för Tille, er och situationen överhuvudtaget.

Hoppas ni får en fin dag i dag! Varm kram!
  • Happy me
    Hej kära familjen!
    Jag har läst i dagboken och ser att ni haft en ganska bra dag i dag. Vad skönt! Det låter fint att ha en back med alla kort som kommit. Det låter också som en bra idé med en avslutning för all personal som varit runt om er. Har själv jobbat inom ett vård område och kan bara säga att jag tror definitivt det kommer uppskattas.

Det blir spännande med boken också - bra att ni får hjälp med starten.

Nu får ni sova gott i natt. Stor kram!!

Lille Tille, snus på pannan - sov gott! Du finns ju kvar, precis här! I mitt hjärta och i mitt minne. Kram på dig Tillehjärtat!
  • Happy me
    Hej!
    Kikade in i dagboken och jag tycker det är så skönt att se Therese hur du går vidare i livet. Frissan minsann - tänker du har svart o lila igen eller? Hm, låter vågat men om du säger att det blev bra sist så kan jag väl tro på det då!

Läste något inlägg i går om att det börjar kännas lättare att tänka på Tille som död nu. Håller med om det. Hans öde var sorgligt men hans liv var en fin tid och allt han hann uträtta är något vi andra strävar efter i en evighet kan tyckas.

Hoppas du får en skön dag med besök hos frissan och att du blir nöjd med diktsamlingens utskrift. KRAM till hela familjen!
  • Happy me

Kära Tillehjärtat! Tänk vilken snäll människa Toblerone är som ordnar ballonger till dig och de andra i änglalaget! Passa på att fånga så många du kan, eller ska du leta efter den finaste kanske? Hoppas du hittar fram till sjön vid regnbågen som Hemgårn pratar om, där kan du säkert både se ner till din familj och fånga alla ballonger du vill. Jag kommer tänka på dig då, spana och se om jag finner en regnbåge att söka efter dig med blicken. Finner jag den kommer tårarna trilla men bry dig inte om det Tillehjärtat, det är lyckotårar att du funnit en plats som även jag kan se. Du ser, det blir inget farväl i morgon utan bara vi ses åter en annan gång. Hoppas du bjuder oss alla på solsken i morgon. Kram och många snusningar lilla Tillehjärtat!

En dokumentär, oj det skulle vara jättejobbigt att se men åh, vad jag skulle vilja det. Jobbigt eftersom han väckt såna känslor bara genom korten och din berättelse men samtidigt så känner jag det som om han är en liten vän och då skulle det betyda mycket att få se honom. Jag förstår att ni måste överväga det mycket. För vems skull och i vilket syfte?

Du är säkert jättetjusig i håret Therese och Tille, han kommer tycka att hans mamma är den finaste i hela världen!

Morgondagen kommer vara en ansträngande dag men med all säkerhet också en fin och vacker dag att minnas, för resten av era liv. I morgon tänker jag lite extra på er och när klockan slår 13 så kommer jag att vara tyst i en minut, för att tänka på och känna Tilles stora betydelse och för allt han bidragit till. Lilla Tillehjärtat.... Må solen skina över den fina vita kyrkan, ner över kullen och sedan följa er familj hela dagen. Jag önskar er så mycket kärlek, värme och en riktigt fin dag ~ det är ni värda och Tille likaså efter den här jobbiga tiden.  Många, varma kramar till er!

• Happy me

Kära familj och käraste lilla Tillehjärtat. Kl är 13 och ni är i mina tankar och i mitt hjärta.

• Happy me
    God morgon familjen!

Tänk i går kväll när jag skulle gå in här och skriva till er så blev det fel på något sätt så jag kunde inte skriva i några trådar alls... Däremot kunde jag skicka meddelanden och skriva i gästböcker så det fick bli så. Det är ju bra att vi är så många som skriver och att många verkligen skriver jättefint!

Nu har jag också sett de fina bilderna från ceremonin. Jättefint det blev med ballongerna. Verkligen en fin idé. Therese, du må tro att Tille nog var stolt över sin mamma! Du var ju jättefin i håret. Kan erkänna att jag trodde du skulle se lite hård ut i det men inte alls, tvärtom - det var verkligen fint på dig!

Vad skönt att allt gått så bra i går och att ni känner att ni kan vara ute och hitta på lite saker i dag. ni måste ju ladda era batterier och få lite energi inför morgondagen också.

Ni finns i mina tankar! Kram!

Käraste lilla Tillehjärtat!

Kommer du ihåg regnbågen vi talade om? Jag såg den ju inte i går för du bestämde dig tydligen för en riktigt fin solig dag. Det var bra det Tillehjärtat. Men sången hörde jag... När din familj hade ceremonin och jag själv satt i bilen och tänkte på dig och dem medan jag körde och att ingen regnbåge syntes till... Då spelades sången "If I used to love you baby" med Daniel Lemma och det var väl ungefär hälften av låten kvar när jag reagerade och tårarna kom:That's how strong my love is baby Like a rainbow 'round my heart (Like a rainbow 'round my heart) (Like a rainbow 'round my heart) (Like a rainbow 'round my heart) That's how strong my love (Like a rainbow 'round my heart) Like a rainbow baby

Då kändes du nära Tillehjärtat, överallt och ingenstans på en och samma gång.
    Ha en riktigt fin dag Tille med solsken, ballonger och kanske en och annan fotbollsmatch!
    Snus på din panna!

• Happy me

Hej Familjen!
    Ser att ni haft en finfin dag! Härligt! Det är ni ju som många sagt, värda! Ser att Dea är lika gammal som min Tove. En mysig ålder tycker jag.

Skönt om auktionen gav mycket pengar. Ska bli spännande att höra hur mycket som samlats ihop!

Här blev det åtminstone en långpromenad i solskenet i dag! En kortärmad top och fleecejacka var tillräckligt! Härligt!

Hoppas dagen i morgon blir lika fin som ni vill och att det känns skönt i morgon kväll att ni har tagit farväl på just de sätt ni vill. Tille ser säkert alltihopa från sin himmel och är lycklig att se er men vara utan alla små sår och smärta!

Stor kram till er!

Käraste lilla Tille! I dag på vår promenad mötte jag en fjäril. Det var nog inte du, du fladdrar nog omkring uppe i Sundsvallstrakten om du väljer att vara fjäril här nere en dag. Men jag tänkte på dig och kände hur du finns i mitt hjärta då! Det är jag glad för.
    Hoppas du haft en minst lika fin stund i dag som vi. Många snusningar på din panna. Sov gott och sov i ro lille Tillehjärtat!

Svar på tråden Tilles tråd