Inlägg från: Happy me |Visa alla inlägg
  • Happy me

Tilles tråd

Det är morgon igen. Din mamma ligger nog också och sover fortfarande, hoppas jag.
    Är du kvar med oss Tille så får du ha en så fin dag du kan! I dag kan jag inte titta till dig som jag brukar, men jag kommer ha dig i mitt hjärta och i mina tankar hur som helst!

Önskar hela familjen en fin dag med ro och stillhet, tillsammans. KRAM!
  • Happy me
    Hej Tille lille!

Flera, flera mil från mitt hem men här finns ju också en dator. Vilken tur! Läser att mamma och pappa fått prata med psykologen i dag! Vad bra och vad skönt för dem! Du ser, även om de är starka och kan prata med varandra så behöver de få energi också vilket de får av andra, utanför familjen, också.

Tänk lille Tille - fem tänder! Det är fler än min lilla Saga - och hon är ju en hel månad äldre än dig! Lille gubben, du förvånar på inte bara ett sätt!

Ha det nu så bra i kväll så kommer jag in senare och säger god natt! KRAM till dig och till hela familjen!
  • Happy me
    ♥ God natt kära lille Tille, god natt! Sov gott och sov i ro min lilla vän.♥
  • Happy me
    God morgon Tille lille! Tänk att du vaknat även i dag. Ja, ja! Du blev väckt av mammsen. Men hon vill ju bara ditt bästa vet du! 

Vet du, det är ju skärtorsdag i dag. Vi ska gå en påskpromenad här i stan och försöka lyckas med lite fiskdamm! Fiskdamm, jag tror inte att barnen hoppas att få fisk utan lite godis. Konstigt va?

Tänker på dig som vanligt morgon, middag och kväll. Jag hoppas hela familjen får en fin dag, att du får ligga och spana lite. Nu ropar de andra. Tar med mig dig i tankarna och i mitt hjärta finns du alltid lille vän!

KRAM kram!!
  • Happy me
    Tänkte först säga hur ledsen jag är att jag inte hinner läsa i kapp. Men så funderade jag på betydelsen av det och kom på att vad knasigt. Jag är GLAD att jag inte hinner läsa i kapp den här tråden! Det betyder ju att du har fått så oändligt många att skriva Tille! Och att din mamma och pappa fått en massa energi från andra förhoppningsvis. Therese, hur hinner du med??! Vad glad jag bli att Hemgårn kommer skicka sina fina alster! De är värda att spara och fundera på länge framöver.

Tänker på er jättemycket. Det har ju snart gått tre månader tillsammans. Otroligt men vilken resa. Vi vet ju alla att du Tille inte följer med oss längs hela vägen och vi vet inte heller var vägen tar slut. Det visar att det inte alltid är resans mål som är färdens syfte. För det är jag nöjd med, att få vara här och nu och dela er resa. Människor må komma och gå, ibland är vi många och ibland är vi få!

Tille, ha en fin kväll nu! Visst skulle farfar och farmor komma? Låt dem få se dina spanande ögon en stund. Skickar dig en varm kram till dem också, hälsar du dem det? De måste ju också ha mycket att fundera på, känna och vara ledsamma över förstås. Men tänk inte på det Tillehjärtat! Sov en stund när du blir trött och vila dina ögon. Kram på dig och en liten snusning på pannan!
  • Happy me
    En sommardag med himmel blå,
    öppnar mitt fönster lite på glänt,
    vind i gardinen puffar till, 
    ser en första fjäril som nu anlänt.

Jag följer fjärilens små, små vingslag,
    ser hur den flyger, bildar ett mönster,
    sitter kvar och ser på fjärilen
    från mitt lilla sommarfönster.

När jag ser hur vingeslag slår,
    det blir till en glädjens dans,
    virvlar omkring som till musik,
    som en glädje utan sans.

Liten fjärilsvinge som berör,
    liv som levs för varje slag,
    finner nya mönster var minut,
    för mig några korta andetag.

Fjärilsvinge, är det du?
    Du som berört mig förr en gång?
    Fjärilsvinge hör mig ej,
    dansar nu vilt till sin egen sång.

Fjärilvingens klaraste mönster,
    låter våra ängar smycka !
    Fri att dansa utan smärta,
    - en dans av glädje och oändlig lycka !

Så mitt lilla Tillehjärta, tänker jag mig sommaren. Sov gott du lille Tilleman, sov i ro! En liten puss så lätt på din kind och så blåser jag lätt på din fina lilla panna. Tänker på dig.
  • Happy me
    Vilken enorm energi du måste ha Therese! Som jag skrev förut i dag, att du ens orkar läsa allt och dessutom kommentera... Det är verkligen jättefint av dig! Sov gott!
  • Happy me
    God morgon lille Tillehjärtat! Läste att natten varit jobbig för dig... Blir ledsen i hjärtat och hoppas du får en bättre dag. Kanske sover du hela dagen? Skickar en lätt kram och en liten fjäderpuss till dig! Styrkekramar till mamma, pappa och brorsan Liam förstås. Tänker på er ~ alltid!
  • Happy me
    Vad mysigt att ni haft besök och fullt upp med det! Skönt att få lägga tankarna på annat, i det mer vardagliga kan jag tänka mig.

Lille Tillehjärtat, bra att du dricker det lilla du nu orkar. Hoppas du haft en bra dag också med alla besök m.m. Tänker på dig lilla vän! *blåser lätt på pannan* Du förstår, i kväll blir det lite körigt här med påskmiddag och allt. Jag säger godnatt till dig nu i stället. Om du väljer att sova hela natten eller för alltid, vill jag ändå att du somnar gott och sedan sover så fridfullt du kan! Du finns i mitt hjärta för alltid lilla fjärilsvinge! Sov gott vännen!
  • Happy me
    Kära Tille lille, Tilleman! Lyssnade du på mamma i går? Lyssnade du och bestämde dig för att hoppa på Hemgårns tuffande tåg till de gröna ängarna fulla av fina gamla gärdsgårdar? Jag hoppas det, för att finnas kvar här och bara ha ont min vän, nej bättre förtjänar du min lille vän! Om du vaknar till en ny dag i dag, då hoppas jag den blir fin. Men egentligen hoppas jag att du nu har fått ro förstås... En stor varm och innerlig kram till hela familjen. Tänker på er, som alltid.
Svar på tråden Tilles tråd