• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Klatermaja

Han läste upp uppmaningen att alla som bor i Sundsvall ska gå till Blomsterbutiken i bergsåker och köpa blommor för butiksinnehavaren ska skänka 10% av sin dagskassa idag till EB-fonden. Den var en till tjej här idag som gjort samma sak, men mailat Rix FM. Det var hon som inspirerade mig!

/Klatermaja
  • MrsL

Varför försvann förra tråden?
    Som vanligt
    Stoooooor kram till Tille och hela familjen!
    Familjen Lindgren

• Klatermaja

MrsL: Kolla i början av tråden, där har en moderator lagt in en länk till tråden om varför förra stängdes. Vi kan inte berätta för då bryter vi mot regeln att man inte får diskutera enskilda fall.

/Klatermaja
  • Klatermaja

Nu ska jag lämna datorn för idag, men jag önskar hela familjen trevlig helg och ett roligt kalas för Liam.

Stora bamsekramar till Nicklas, Therese, dea och Liam och en fjäderlätt snusning på Tilles panna .

/Klatermaja
  • lamagirl

I Guds famn

Det finns hundratusende stjärnor,
    Gud känner varendaste en,
    precis som han känner var fjäril,
    var blomma, vart strå, varje sten.
    Det finns ingen stjärna och blomma,
    som Gud inte kallar vid namn.
    Det finns inget barn i all världen,
    som inte får rum i hans famn.
    Britt G. Hallqvist.
    *******'**
    Hoppas kvällen
    blir fin,
    kramar om

• Negalia

Önskar Lille Tille med familj en fin kväll..
    Ni finns i mina tankar
    /Anso

• Tesie

Lille älskade Tille-Man!
    Kom att tänka på en vacker psalm när jag gick in i tråden. Brukar sjunga en för min son Fabian, men ska nu "skänka" den till dig!

Massor med kramar lillgubben!

1. Det gungar så fint när han bär dig, mitt barn.
    Han går på så mjuka sandaler.
    Hans mantel är vävd av det lenaste garn.
    Hans arm är så stark, hans doft är så ren.
    Han känner var rot och var grop och var sten,
    och han nynnar en sång,
    som han gjorde en gång
    till stjärnornas ljusa koraler.

2. Mitt barn, du är buren i Skaparens famn.
    Han andas intill dig så nära.
    Han håller omkring dig. Han känner ditt namn.
    Han gråter med dig, han ler när du ler.
    Du är aldrig ensam och oönskad mer,
    för du hör honom till,
    Herren Jesus, som vill
    till himmelens glädje dig bära.

• Happy me

Tänker på er mitt i vår matlagning, när vi lägger barnen och när jag sätter i gång tvättmaskinen. Nästan lite konstigt faktiskt. Det låter ju nästan inte friskt att man fått detta att fundera så mycket på mitt i vardagen, trots att vi inte känner varandra. Har börjat fundera ibland på vad jag har för liv som så fullständigt kan slukas av detta. Men så är du inne och skriver Therese och då förstår jag. Det är du som gör detta så nära! Jag känner mig nära er trots avstånd och att vi aldrig mötts. Och för det vill jag ge er av min tid, den är inte riktigt lika dyrbar just nu som er och självklart vill jag om möjligt som alla andra, få visa hur Tille berör och stötta er på det lilla, lilla vis jag kan. Så då känns inget konstigt längre... KRAM!

Jag hoppas kalaset blir bra för Liam!
Svar på tråden Tilles tråd