• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • dofsan

hej........
    har varje dag under en längre tid läst om lille tille
    ...........vill bara nu för första gången skriva, att jag verkligen lider med er,han är underbart söt ert lilla underverk.
    tag vara på den tid ni har kvar
    kram dofsan med familj

..........tänder ett ljus för er i kväll................

• Tettan

Vi var på dop idag för att välkomna ett barn till världen. Prästen sa då att 2tänk att livet och döden ligger så nära varandra - de följs åt. Någon kommer till oss och någon lämnar oss" Då fällde jag en liten tår för lilla Tille som berört så många av oss den sista tiden. Tänker på Tille hela dagarna om hur stark han är - och hur stark hans föräldrar och syskon är.

Ha nu en lugn och skön natt, Tille lille.

• Misan75

Jaha, så sitter man här med sorg i sitt hjärta när man läser att han inte är pigg, fast det har´han väl inte gjort på ett tag, Nu verkade det vara mer. Det man vill är ju att hans lidande ska ta slut men att han är kvar......
    Men nån har tydligen bestämt att han inte "får" det snart. Jag saknar ord, vill säga mycket men kan inte. Så lika bra att inte försöka.
    Men jag önksar en bra kväll med allt va det innebär.
    Måna varma kramar till hela fam.,
    Snusa lite extra på Tille ikväll.
    Ta vara på varandra
    Kram kram å go natt.

• Desse

Therese Nicklas Liam och Dea !!!

Jag hoppas för er och Tilles skull att han lägger sig för kvällen och inte vaknar mera. Therese, du hade skrivit så jätte fint i dagboken du visar verkligen kärleken till Tille !! Det låter som det snart är slut, när du berättar att han inte följer med blicken. Hoppas verkligen att det blir ett lugnt och stilla avsked utan obehag. Jag tror inte du kan förbereda dig och dina känslor för tiden efter Tille. Jag tror det bästa är att låta tiden läka lite och leva timme för timme. Jag hoppas och jag tror att ni alla efter att begravningen är över kommer att känna lite mera frid. Men du är så otroligt duktig att skriva, så jag tycker du ska fortsätta med det efter Tilles bortgång för att bearbeta och försöka hitta vägen tillbaka. Då menar jag inte att du behöver skriva och lägga ut allt på fl, utan göm det i din skrivbordslåda om det är så. En sak är jag säker på att du har rätt i och det är att värst av allt kommer tomheten att vara!!!
    Jag tycker ni är så gulliga och jag hoppas att slutet är nära och att det även är början på någonting bra !!!! Många kramar till hela din familj!!1
    Kramar Desse

• Storstrumpa

Jag tänker ofta på er.. Och många tankar går till Tilles syskon. Tänk att behöva gå igenom detta som liten, att veta att lillebror snart inte finns mer. Hoppas att ni får hjälp att ta er igenom detta... Kram från mig..

• Moa och Max

vet inte riktigt vad jag ska säga, inget kan mildra eran sorg över att Tilleman snart går ifrån er! Sorgen går att bearbeta men saknaden är svår. Man har så många rutiner och vissa är svåra att bryta! Han kommer aldrig att lämna era hjärtan och han är med er vart ni än går och vad ni än beslutar er för i livet!
    Hur ont de än måste göra så är er önskan snart uppfylld (tyvär). I natt, i morgon, i övermorgon ingen vet när han lämnar er men när han väl gör de så lämnar han livet med en befrielse. Han får äntligen leva utan att ha ont!

Jag är sååå lessen för eran skull och kunde jag så skulle jag trolla så han blev frisk och alla dom här 6 månaderna bara var en enda lång ond dröm.

Sov gott underbara lilla Tille, du är i mitt hjärta jämt och du lämnar aldrig mitt huvud. Vad jag än gör så tänker jag på dina underbara ögon som speglar din kärlek till din mamma och pappa. Du har varit SÅ stark så länge nu men jag tror de är dags å släppa taget nu!

Många många många kramar
    Lotta

• zitis81

Lille Tille när ska du få ro
    och åka till den plats där du sedan ska bo.
    Platsen varifrån du över din famlij och andra ska vaka.
    En plats där du kanske även lite godis får smaka.
    Nu är det inte mycket av dig kvar
    och du har kämpat i så många dar.
    Du kämpar tillsammans med dina kära
    som inte ens kan dig få bära.
    Ja dina föräldras kärlek är så stark
    och skyddar dig liksom trädets bark.
    Ja oerhöt är det att ni orkar stå ut.
    Även fast ni vet att allt kommer ta slut.
    Fast i allas hjärta kommer du alltid finnas.
    Och alla kommer alltid lille Tille minnas.

/Zitis81

Nu vill jag bara till er skicka lite styrkekramar och önska er en riktigt god natt med mycket kärlek och värme.
    Tänker på er. ( )

• Augustibrud

Ha en skön Lördagskväll!!!
    Och sov sen gott hela familjen!!!

Godnatt kramar från oss i Finland, som följer er varje dag!

• Kott

Ett ljus brinner för Tille i Finland ikväll.

Hälsningar till kompis Tille, från kompis Ivar.

• majamia1

Ville bara säga hej och önska er en skön kväll! Jag hoppas att kvällen och natten blir lugn.
    Tänker på er hela tiden!
    Stooor kram marie med familj ♥♥♥♥♥♥

Svar på tråden Tilles tråd