• Desse

Tilles tråd

Therese Nicklas och Liam !!!
    Hoppas ni får sova gott i natt också !!!!
    Måste bara fråga om det kom som en liten chock när han väl somnade in ?? Tänkte om ni var förberdda på att han skulle somna in på natten, sen när du skrev att han bara någon timme innan hade varit vaken och sugit på bandagen måste ´det ju kommit lite oväntat då. Ni var ju så himla förberedda för några dagar sedan när han verkligen var påverkad ! Men jag tror att han ställt in sig på att hans familj skulle vara samlad. Det var ju lite otur att inte Dea fick möjlighet att se honom så fridfull och ta farväl. Eller har ni tänkt att åka och titta på honom igen när hon kommer ?? Men jag tycker ni är världens tappraste familj och jag önskar er verkligen all lycka i framtiden. Jag hoppas verkligen att ni är hemma från jobbet ett bra tag framöver så ni hinner bearbeta dettta ordentligt, annars är det bara risk att det kommer en riktig kris längre fram. Jaha , jag trodde det var boken som du hade gjort själv. Men vad kul om det fortsätter att rulla in mera pengar till EB fonden. Det måste ju vara en rejäl slant där nu. Tack vare Tilles vackra ögon och hans fantastiska familj !!!
    Kramar Desse

• Desse

Hej på er fam vesterlund !!!

Tänkte bara denna vackra vårdag skicka er en famn full med varma kärleksfulla kramar och hoppas att ni har sovit gott!!! Det är klart du ska grina när du läser alla dikter. De handlar ju om er underbare son, jag sitter med tårarna i ögonen när jag läser dem så vad ska inte ni göra???
    Tänker på er mycket i denna tid, det kommer att vara tomt och ledsamt ett tag framöver men sakta sakta kommer ljuset, men låt det ta tid. Tille tog sin tid på sig, nu är det er tur att låta tiden läka !!
    Kramar Desse

• Desse

God efter middag på er !!!!!

Det kommer nog säkert gå bra på matchen för Nicklas , Tille sitter ju på sin stjärna och peppar honom lite extra tror jag. Om han har tid förstås, han har väl mycket att ta igen nu när han mår bra och är omringad av alla andra änglar. Skulle bara säga att det var ett jätte fint repotage i Aftonbladet idag. Som de tidigare dagarna. Ni är fantastiska och nu i utstrålar ett sådant lugn. Vad fint ni planerat med begravningen. Tycker det var fint av er att ordna med minnestund för alla vänner och bekanta. Ni ger verkligen alla chansen att få tacka Tille-man för det han givit alla andra samtidigt som alla andra kommer att finnas där för er underbara familj. Generöst av Aftonbladet att bidra med 50000 kr till EB Föreningen. Otroligt att det har strömmat in så mycket pengar. Ni har trollbundit hela landet och då framförallt Tille med sina jätte vackra ögon !!!!
    Ha det så bra !!!!!!
    Kramar Desse

• Desse

Therese har skrivit i sin dagbok som vanligt två gånger idag. Jag kommer allfall in i den men är tyvärr så okunnig på datarorer att jag inte kan länka dig. Men jag kan tala om att de mår förhållandevis bra, Nicklas spelar match och Liam är med Therese mamma hem. Therese skulle vara själv en stund. Såg ni förresten att det var en jätte fin artikel med Therese och nicklas i www.aftonbladet.se
    Kramar Desse

• Desse

Hej på er !!!!
    Jag blir så glad när jag läser din dagbok, och att ni lyckas få livet att flyta på så bra efter Tilles bortgång. Jag är så glad att ni orkar vända det här till den positiva sidan och njuta av att slippa ångesten och stressen. Det går ju inte för mig att sätta mig in i er situation. Min son är vaken på morgonen och sprider värme och glädje hela dagarna. Så jag kan bara inte förstå hur det är att leva som ni har gjort under det här halvåret. Med den otroliga psykiska press det måste bli. Jag beundrar er så mycket för att ni har orkat att kämpa igenom det här och att du och Nicklas kämpar åt ett gemensamt mål. Men tror du att ni hade hanterat det här lika bra om Tille eller något av de andra barnen skulle ha gått bort hastigt ?? Eller är det förberedelsen som har gjort er så starka ?? Blir det inte så att ni fyller dagarna med så mycket som möjligt nu för att slippa tänka ?? Jag tror att jag skulle göra det. Så rätt som det är när allt bara blir lungt och begravningen är över så kommer den riktiga tomheten och sorgen. Men som sagt ni har ju levt med detta så länge och hur än morgondagen kommer att bli så är jag säker på att ni kommer göra det bästa tänkbara av situationen. Ni är tappra och helt underbara. Jag känner er värme och omtanke ända hit till Dalarna. Sen har jag ju en fråga till om det du skrev att kvinnokliniken ringt om. Hur går den undersökningen till ?? Eller handlar det om att ni ska genomföra en provrörsbefruktning redan nu ?? Du behöver ABSOLUT INTE svara på frågan om den känns för privat. Jag bara blev nyfiken rent medicinskt. Hoppas verkligen att Kerstin och Kristoffer tar åt sig av ert sätt att tänka, kämpa och leva det tror jag att de skulle komma långt på.
    Jag tänker på er dag och natt och önskar er verkligen allt gott i framtiden !!!!
    Många många kramar Desse

• Desse

Lillemantösa !!!
    Du hejar ju på fel lag !!!!! Eller menade du FRÖLUNDA?????
    I så fall är det okej !!
    Kramar Desse

• Desse

Tittar in här i er fina tråd med alla vackra ömma tröstande ord för att önska er en god nattsömn !! Jag hoppas att ni alla i er fina varma kärleksfulla familj kan somna fort lätt och avlappnat och att ni sover natten igenom utan att jaga råttor eller andra djur med konstiga tillhyggen!! ( Kan ju bara tala om att det var tur att inte jag vaknade under ett slagsmål med en råtta för då hade jag skrikit stämmbanden ur halsen för är det något jag är rädd för så är det råttor !!!!!! ) Men jag hoppas att ni sussar så gott och att vi alla får vakna upp till härliga varma solstrålar som ger oss glädje och styrka.
    Kramar Desse DOD NATT !!!

• Desse

Hallå och godmorgon !!!!
    Sitter nu här mitt i natten och kan inte sova, fy och usch vad trött jag kommer att vara i morgon när jag ska upp med vår vilding runt 07.00. Skulle bara tala om att jag tänker massor på er ,nu som alltid de senaste månaderna. Annonserna i st.nu
    var jätte fina. Dikten var så passsande det måste ha varit svårt att välja bland alla vackra dikter som folk har skickat. Var inne och läste om Kristoffer, De hade det riktigt jobbigt nu. Känns så grymt att flera barn drabbas så hårt. Men på samma gång skönt för er kan jag tänka mig, att ha någon att ventilera alla tankar och funderingar med som verkligen förstår vad det är ni går igenom. Nu ligger ju ni steget före och har gjort hela tiden. Ni är tappra och helt underbara !!!!!
    Hoppas ni får en trevlig dag fylld av kärlek och ömhet !!
    Kramar Desse

• Desse

Hej kära vänner !!!!
    Jag har haft fullt upp under hela dagen igår och har det egentligen idag med, men nu tittade jag in till er. Även om jag inte skriver något här så betyder det inte att jag inte tänker på er för det gör jag jämt !!!! Jag blir så glad när jag läser allt vad ni har för er där i Sundsvall. Det känns som ni är så himla glada och lättade och nu har börjat att leva ett mer normalt liv igen. Sen förstår väl jag att tankarna ändå finns hos Tille hela tiden, och att det kommer en dunst av tomhet mellan varven. Men jag förstår lättnaden ni känner efter allt som både ni och Tille har gått igenom. Måste bara fråga vad de senaste uppggiterna om pengarna till fonden har gett ?? Hoppas du blir fin i håret idag!!! Du jag tror Tille är jätte stolt över dig även om det skulle bli misslyckat och du blev grönhårig. Det kanske vore något förresten som en symbol för våren !!! Ta hand om er och jag tänker jätte mycket på er och kommer definitivt att göra det i morgon när ni ska ta farväl av Tilleman!!!! Många många kramar Desse

• Desse

En stor, stor famn med kramar till den underbara, fantastiska familjen. Jag hoppas verkligen att ni blir nöjda med begravninscermonin och att det blir så där vackert vårväder som vi alla vill ha. Skulle det nu vara så att det regnade kl. 1300 då är det Tille som ställer till med bus, det kan jag lova !!!1
    Många många varma, kärleksfulla, hjärliga och fina kramar från Desse

Svar på tråden Tilles tråd