• Desse

Tilles tråd

hej på er i solen !!!!
    Började skratta lite för mig själv när jag läste att du Therese packar i god tid innan resan och Nicklas strax innan avfärd. Måste bara berätta vad som hände mig för några år sedan. Min syrra och jag skulle åka till Turkiet. Jag är så där så jag planerar och packar hur långt i förväg som helst och hon lite mer som Nicklas. Jag hade pengarna som vi växlat in så det ansvaret låg ju hos mig. Jag hade gömt dem i ett kuvert i uppslagsverket hemma. Förutom en liten del som låg i plånboken. Glada i hågen for vi iväg på vår resa. Väl framme på hotellet började jag tycka det var konstigt att vi hade så lite pengar. Vi fick panik, två veckor på semester utan pengar ingen höjdare kan jag lova!!!! Det är ju en sak att vara pank hemma. Helt förtvivlad ringde jag hem till min kompis och bad henne kolla om det fanns pengar kvar i bokhyllan. Hon drog ut böckerna och rystade och det bara rasade ut sedlar. Oturligt nog så hade det ramlat ur pengar ur kuvertet som sedan låg kvar i boken. Skönt tänkte jag , då är det väl bara att hon skickar hit dem. HA HA HA så lätt var det ju inte. För jag var ju inte så smart så jag hade visakort. Så min kära vän fick via resebyrån skicka pengar i två omgångar. Jag fick förvisso betala någon femhundring till resebyrån för att få hjälp, men det var det helt klart värt!! Så sedan den dagen har jag visakort, och jag hackar aldrig på någon om att förbereda packningen.Pengarna räknas om och om igen innan jag låser igen ytterdörren hemma.
    Jag fick efter denna händelse utmärkelsen årets blunder av mina kompisar. Detta är nu 10 år sedan men jag får fortfarande höra om den kan jag lova!!!!
    Kram Desse

• Desse

Hej på er !!!
    Vi är inte ett dugg avundsjuka på er ska ni veta !!! Här i Dalarna är det ju hela 6 grader varmt, blåser svinkallt och haglar emellanåt. Man saknar ju inte ett dugg den härliga sommarvärmen som var förra veckan. Hur som helst så ¨är jag jätte glad att ni har det härligt i Thailand. Det såg jätte fint ut på korten i galleriet!! Fortsätt att äta, njuta och slappa och bevara alla upplevelser i minnet !!!
    Många kramar Desse

• Desse

Hej på er !!!
    Härligt att höra att ni har så himla många härliga upplevelser med er hem!! Det kan ni behöva i detta gråmulna Sverige där vi fortfarande väntar på sol och värme !!!
    Hoppas Nicklas gör slag i saken med ringarna. Sådana tillställningar är alltid trevliga och ni har ju ändå varit ihop i sju år och har barn och allt så det är la bara att slå till !!!
    Kramar Desse

• Desse

Hej på er !!!
    Härligt att ha er hemma igen !!! Jag är så himla glad att ni har haft en toppensemester, det förtjänar ni verkligen!!! Jag har inte skrivit till er på länge men jag har allt följt er dagar i Thailand ändå. Tänkte att ni kan ju behöva lite semester från oss på tråden också. Förstår att saknaden av Tille kommer över er lite extra emellanåt. Det måste vara en fruktansvärd tomhet även om lättnaden måste kännas skön. Jag kan faktiskt inte förseställa mig hur det känns, även om jag tror att jag kan. Hur känner sig Nicklas ?? Känner han också av saknaden av Tille extra hårt vissa stunder eller är han mer jämn om du förstår vad jag menar?? Det verkar väl klokt att ta det lite lungt med jobbet!! Det kan väl vara bra med en mjukststart. Hur känner Nicklas vill han ge 100 % på en gång eller vill han mjukstarta han med ??
    Hoppas ni får en trevlig dag !!!!!!!!!
    Kramar Desse

• Desse

Hej på er !!!
    Här är jag ännu en som är ansluten till er fan club och kommer att sitta bänkad framför tv.n i morgon kväll. Ska försöka hinna se nyhetsmorgon med men det kan bli lite knapert med tiden dessvärre, men jag ska göra mitt bästa för att hinna !!!
    Tänker på er massor och hoppas att det inte blir alltför känslomässigt jobbigt för er !!
    Många varma kramar Desse

• Desse

Hej kära ni !!
    Tycker ni är beundrandsvärda underbara människor så himla tappra och fina!!! Såg er allt i tv - rutan!

Många varma kramar Desse som ni vet vad hon gör kl. 21.00 ikväll

• Desse

Jätte fin dokumentärfilm!!!! Det ända som var lite synd var att korten som ni visade på datorn försvann så snabbt så man inte hann titta färdigt !! Men ni är verkligen proffs, uppträder så himla naturligt och lättsamt ni ser världsvana ut !!!
    En stor kram till er från mig och hoppas ni får sova gott efter ett par hektiska dagar !!!!
    Kul att Dea blev så glad över sitt nya rum och alla presenter ni köpt till henne !!
    Många varma kramar Desse

• Desse

Hej på er !!!
    Hoppas ni får en trevlig kväll med gästerna !!! 535 000 kr i tille fonden det är ju helt otroligt !!!! Ni hade väl som mål att få ihop 30 000 kr från början om jag inte missminner mig!! Har ni någon aning om hur många som förbeställt boken om Tille ?? Jag har allafall betalt in min idag så nu väntar jag med spänning på att få den på posten. Författare Therese vesterlund, inte illa va ?? Du kanske ska lägga den där IT Branchen på hyllan nu framöver!!! Hoppas det är riktigt många som beställer den så det rullar in mycket pengar till fonden. 60 kr, det är bara att dra in på lördagsgodiset ett par helger!!
    Många kramar Desse

• Desse

Hej på er !!!
    Hoppas ni får en trevlig kväll med gästerna !!! 535 000 kr i tille fonden det är ju helt otroligt !!!! Ni hade väl som mål att få ihop 30 000 kr från början om jag inte missminner mig!! Har ni någon aning om hur många som förbeställt boken om Tille ?? Jag har allafall betalt in min idag så nu väntar jag med spänning på att få den på posten. Författare Therese vesterlund, inte illa va ?? Du kanske ska lägga den där IT Branchen på hyllan nu framöver!!! Hoppas det är riktigt många som beställer den så det rullar in mycket pengar till fonden. 60 kr, det är bara att dra in på lördagsgodiset ett par helger!!
    Många kramar Desse

• Desse

Hej hela familjen !!!
    Måste vara kul nu när ni är samlade allihopa. Hoppas det går bra för Liam idag nu då, jag ska hålla alla tummarna !!!!! vad kul att Dea har en kompis uppe hos er också. Det är ju viktigt med kompisar i den där åldern ju. Är både du och Nicklas från Sundvall från början eller är någon av er inflyttade dit ?? Tänkte bara att Dea bor i Lindesberg. Jag hoppas ni får en fin Kristi himmelsfärds helg nu.
    Många kramar Desse

Svar på tråden Tilles tråd