Tilles tråd
hej på er i solen !!!!
Började skratta lite för mig själv när jag läste att du Therese packar i god tid innan resan och Nicklas strax innan avfärd. Måste bara berätta vad som hände mig för några år sedan. Min syrra och jag skulle åka till Turkiet. Jag är så där så jag planerar och packar hur långt i förväg som helst och hon lite mer som Nicklas. Jag hade pengarna som vi växlat in så det ansvaret låg ju hos mig. Jag hade gömt dem i ett kuvert i uppslagsverket hemma. Förutom en liten del som låg i plånboken. Glada i hågen for vi iväg på vår resa. Väl framme på hotellet började jag tycka det var konstigt att vi hade så lite pengar. Vi fick panik, två veckor på semester utan pengar ingen höjdare kan jag lova!!!! Det är ju en sak att vara pank hemma. Helt förtvivlad ringde jag hem till min kompis och bad henne kolla om det fanns pengar kvar i bokhyllan. Hon drog ut böckerna och rystade och det bara rasade ut sedlar. Oturligt nog så hade det ramlat ur pengar ur kuvertet som sedan låg kvar i boken. Skönt tänkte jag , då är det väl bara att hon skickar hit dem. HA HA HA så lätt var det ju inte. För jag var ju inte så smart så jag hade visakort. Så min kära vän fick via resebyrån skicka pengar i två omgångar. Jag fick förvisso betala någon femhundring till resebyrån för att få hjälp, men det var det helt klart värt!! Så sedan den dagen har jag visakort, och jag hackar aldrig på någon om att förbereda packningen.Pengarna räknas om och om igen innan jag låser igen ytterdörren hemma.
Jag fick efter denna händelse utmärkelsen årets blunder av mina kompisar. Detta är nu 10 år sedan men jag får fortfarande höra om den kan jag lova!!!!
Kram Desse