• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Marymamman

Jag har kopierat ner den här dikten förut här i tråden men jag gör det igen. Stora tårar trillar på mina kinder. Älskade Tille har du hoppat på tåget nu?

Mina tankar finns hos er idag.

STORA STORA kramar
    Marie, med familj.

Min starka mamma

Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
    Men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
    Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå

Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta
    Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig
    i sitt hjärta.

Hon bär ett leende, ett leende som hon tror hon döljer
    Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer.

Min mamma försöker att hantera döden
    för att hålla mig kvar
    Men alla som känner henne vet att det är
    den enda möjlighet hon har.

När jag vakar över min starka mamma?
    genom Himlens öppna dörr
    försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu
    så som hon gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper,
    eller lättar bördorna hon bär,
    har du möjlighet, gör ett besök?
    och visa att du håller henne kär.

Vad hon än säger? hur hon än mår
    Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.

Kaye Des´Ormeaux
    Svensk översättning Helen S. Wirén

• LillemanTösa

Nu är en ny dag här, ja nästan ett nytt liv..ett Liv, utan Tille..fast ändå Med Tille..han är på precis samma ställe som han varit hela tiden..i mitt Hjärta och i min Själ..där är Du i Tryggt förvar..Tille liten.

Igår..när jag fått beskedet av en så Kärleksfull, Trött och Tom mamma Therese..så skulle jag tala om för Janne att Tille somnat in så lungt och stilla..men det gick inte, orden staka sig..jag viskade..Janne..Janne..Tille..han..han.har somnat in nu..och då säger Janne- Har han?, men va skönt för Tille..och det var Tur att han sa så..annars tror jag att jag hade gått sönder...men min Janne, han fick ner mig på jorden..- Va skönt för Tille..Tille liten han var så sjuk, och så trött...så nu har han fått stilla frid..och sättet han gjorde det på..så lungt & stilla..jaa, det kunde inte ha blivit bättre, precis som Therese säger, Tille valde en så Vacker Dag..Therese, jag vet inte om du orkat/hunnit läsa mitt inlägg som jag skrev till Er vid 23-tiden igår kväll..men det är så att jag och Janne hade satt oss framför TV:n..kl var 20.00, vi kollade på För Evigt, vi kanske hade suttit i en kvart när mina tårar helt plötsligt bara rinner på båda mina kinder..Jag fattade ingenting..Vad är det här??..så jag reste mig upp och började gå runt i huste, väldigt märkligt, och ingeting sa jag till Janne..jag irrade..sen satte jag min ner vid datorn och skulle skriva några rader till er..men jag kom bara till: -"Vi sitter och tittar på en Film på Tv:n, och så kom jag på mig själv med att tårarna strila på mina kinder..men Gud, jag tror jag gråter tänkte jag..Vad är det här?..jag tänkte en kort stund om det var för Tille..och ja, det är För Tille, inte pga Tille, utan För Tille..har aldrig hänt mig förut, jag brukar åtminstone känna att nu snart kommer jag att gråta, men nej..de bara rann..och jag tänkte..rinn, bara rinn..För Tille..Älskade Lilla Stora Tille"..sen var det stopp..så jag gick ifrån datorn, men jag satt och funderade, och kände ett enormt lugn...så..vi 22-tiden gav jag upp filmen..kommer knappt ihåg den...och satte mig ännu en gång, och nu flöt orden ur mig..så precis när jag skrivit mina sista ord...Familjen som Älskar, och ska klicka ut det..så "plingar" du..helt otroligt..

Så mina vänner..mamma Therese, Pappa Nicklas, Liam Tigern & söta Dea, det känns precis som om Eran Tille kom hit, Till Mig..och sa Hejdå, och ta nu ordentligt hand om mamma och pappa och mina så underbara syskon..och jag säger bara det..Alltid så Mycket Ni vill och Behöver, så Finns jag och så många med mig...Här..För Er..Ni..är inte..ensamma.. så Fall ni lite lite grann, om ni vill, vi tar Emot..så Ömt, så Mjukt, så Varsamt, så fulla av Kärlek och Beundran Vi är..precis som Ni Visat oss...

Sänder Er så Många Hjärtans Goa Kramar jag Har inom Mig..Till ER..

KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM från en Lessen och Längtande, men oxå Lättad och Hoppfull.... Vän & Mamma

Tille...i Mitt Hjärta..

• Familjen A

Therese...
    Skönt att ni kunde sova i natt. Är så ledsen för din/er skull, men det är som du skriv nu slipper han lida mer. Ni gråter tillsammans och det är bra. Önska jag kunde komma upp till er och bara krama er, så svårt att skriva....skulle bara vilja finnas för er. Gick in till mitt lilla solsken på sex månader i morse, han är så glad och livfull. Tänker så på Tille när jag ser honom. Livet är så orättvist men jag är övertygad om att Tille är på en fin plats nu med en massa änglar att leka och vara glad med. Han stannar där och väntar på er.

Tack än en gång för att ni delade med er av er själva och Tille under denna svåra tid. Ni har berört mig så att jag stannar hos er så länge ni tillåter. Ni har alla tagit en plats i mitt hjärta.

Tårarna rinner....sötnos Tille med dom underbara två blå. Han har lämnat oss men minnet finns kvar.

Finns det något jag kan göra för er.....vi är långt ifrån varandra men jag önskar ändå att jag fysiskt kunde ställa upp. Vårt hem står öppet för er. Finns här och ni är ständigt i mina tankar.

Så många mjuka kramar som jag bara kan ge på avstånd till er alla, Therese, Niklas, Liam och Dea
    fån Anette

• Safari

Åh, älskade Tille, så fint du fick somna in i evighetens sömn igår.
    Nu är du äntligen på en plats där ingen smärta finns. Det är du värd.
    Du är älskad och saknad av så många.

Therese och Nicklas, varma kramar till er.

• Weronica81

Sötaste lille Ängeln !!!

*Tårar faller*

Nu får du uppleva Magnus alla äventyr..

Vila i frid Tilleman.

ALLTID i våra hjärtan!!!

Hejdå  på återseende..

Varmaste kramar till familjen!!

• GladaVirre

Åhh Tille, får du äntligen vara frisk nu. Utan smärta och sår.
    Nu kan du titta ner på din familj med glädje, och ha det roligt där uppe med dina nya vänner=)

Jag kan nästan se dig där uppe nu med ett stort leende på läpparna, för du kom verkligen ut med ditt budskap. Du lyckades Tille. Vi kommer aldrig att glömma dig.

Igår såg jag årets första fjäril, jag tänkte självklart på dig då. Usch jag är så ledsen, man måste väl få låta sig vara det..=/, men samtidigt är jag glad för dig och din familjs skull. Konstigt. Jag är så stolt över dig Tille, och din familj.
    Saknar dig redan kompis! Mitt vackraste guldljus brinner för dig här idag, vi hedrar dig.

Massa kärlek och vila i frid.
    Våran superhjälte

Vi ses sen Tille!!!!!!!
    (mitt namn försvann)

• Kickelina

Älskade vän, vårt hjärtegryn,
    du kommer alltid ha en plats i vårt hjärta.

Ingen har berört oss som du.

Mången gånger har jag suttit här framför skärmen och läst din mammas dagbok,
    så fint din mamma skrivit om dej, vännen.
    Tårarna har runnit, ibland har det varit rena störtfloden, ibland har ögonen svämmat över som mörka brunnar...

Vi har lidit med dig och din familj. Men vi har också fått fina stunder tillsammans med er, vi har lärt känna dig, Tille-lille. Inte på det sättet som dina nära och kära känner dej, men vi har fått kommit dig närmare än någon annan som vi tidigare inte har kännt...
    tänk vad bilder och skrivandets ord kan göra.

Vi har alla hoppats på att ett under kunnat ske, men vi visste alla att det inget under kunde ske...
    Jag skrev tidigare till dig att jag hade en önskan om att du skulle bli frisk, om jag så bara hade en önskan i världen.
    Jag är så ledsen för att den önskan inte kunde gå i lås.
    Men tyvärr vill vi så mycket, som aldrig slår in...här i världen.

Nu har du fått ro, och du har fått så mycket kärlek med dig, dit du kommer.
    Att du valde självaste Påskafton, vårens finaste och soligaste dag, hade du säkert en tanke med...kommer alltid minnas dig Tille när påsken kommer.

När hela himmelen är full av stjärnor på kvällen så vet jag att du kommer att sitta där och titta ner på din familj, och säga:
    -Jag mår bra, jag är starkare än somliga tror...

Liam, Dea , mormor morfar, farfar farmor och alla nära och kära, men framför allt Therese och Nicklas, vi tänker på er i er tunga stund.

Många värmande och tysta kramar till er från oss.

Tilleman, vännen, hälsa alla fina Änglar ifrån oss att nu är den mest älskade av oss alla kommen!!

Kramelikram, Kicki-mamma till 5 i Norrköping

• Emma S

Mitt ödmjukaste deltagande.

Massor med kramar och styrka till er alla.

I morse satt jag därute och plötsligt flög det en vit duva över vårt hus. Vi har aldrig sett duvor här förut och jag bara visste....gick till datorn och fick allt bekräftat.

Svar på tråden Tilles tråd