• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • sambima

Garfield, jag köpte öljetter från ahappycrafter - jag gillar henne så bra och har alltid fått toppen service.

Hur som helst, öljetterna ser ut som MM's öljetter (fast olika färger också) så snygga men jag begränsade mig till 10 färger... det är 100/förpackning.

• bambigirl

Nu ska jag lämna jobbet och surfa scrapping hela kvällen.
    Sambima: Du har förmodligen gjort mig pank!!!

• sambima

Välkommen till gänget!

• Lady Namárië

Hjälp, I´m getting hooked...! Jag tittade in här eftersom jag skall sätta ihop ett album till en vän som skall flytta utomlands. Jag har aldrig gjort någonting liknande förut, så tips mottages tacksamt!

Kan någon erfaren scrappare kanske lägga ut en liten lista på vad ett bra "startkit" bör innehålla?

• sambima

Lady N

Allt ska vara syrafritt om man vill att foton och papper ska hålla i generationer o inte gulna inom 10-15 år...

Baspapper cardstock/kartong
    Lite mönstrade papper - efter tycke, inte alla gillar mönstrat
    Skärverktyg, vissa anv. skärmaskiner andra metall linje och rullkniv
    Syrafritt lim och fotolappar

Det är för mig basen så att säga. Sen kan man lägga till dekorationsmaterial som öljetter, brads, klistermärken, die cuts (stansade figurer osv. osv... hur mkt leksaker som helst!

• sambima

Det finns syrapennor som testar men de är rätt dyra. Annars så kan det stå på produkterna, men är det ett fotoalbum så tycker jag att det ska vara syrafritt... tyvärr så är det inte alltid så...

Jag handlar mest fr scrapbooking affärer så jag vet attdet är syrafritt, handlar jag från panduro ber jag dem kolla upp syrahalten eller så skippar jag det inköpet. Jag lägger ner så mkt penagr på syrafritt papper att jag inte chansar med att få med ett som inte är det för så är det ingen meningen med de försvunna pengarna.

• Lindisen1

Flamman!

Tusen tack för tipset - nu har jag beställt maaaaasssssor av papper så jag kan börja med mitt första album!

• Flamman

Lindisen1:
    det var så lite så, mitt nöje *skrattar elakt*

detta är ett riktigt farligt intresse, vet inte hur många tusenlappar jag lagt ner på det hitt tils, vet inte om jag vill veta egentligen!

scrappa lungt!

• sambima

Flamman! Vad du än gör: Sitt inte och räkna efter... om du gör det så se till att ha sällskap (inte av maken/pojkvännen - han får också en chock) av nån som kan ringa ambulansen, alternativt sitt utanför akuten!

Svar på tråden Scrapbooking2!