• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • sambima

Åhhh! Guld gruva!

titta jag kan!

• Hannie

Någon som beställt månadspaket från papprika.se?
    Gjorde det i slutet av juli, men augusti är snart slut och har inte fått nåt än. :(

Vet ni vad dessa månadspaket brukar innehålla? Vilket format är det t ex på pappret?

• sambima

Nej, har inte beställt... har lite svårt när andra ska plocka ihop åt mig. men jag känner några som prenumererat och Papprika har fått bra lovord.

• Tjej 1975

Sambima!

Hur funkar det när man handlar på www.lifetimemoments.com?

Räknar de ut vad man hamnar på i frakt innan beställningen bekräftas?

Har hört om andra som beställt scrap-grejer från USA och som "fastnat i tullen" och fått betala tullavgift. Verkar som att det kan hända om man beställer mycket grejer, lite större paket.
    Vet du något om detta?

Häls. en novis vad gäller nät-shopping från andra länder.

• Morfen

Bambigirl: en alldeles nystartad yahoogrupp av en tjej här från FL som jag kan rekommendera är Love_2_Scrapbook groups.yahoo.com/group/love_2_scrapbook
    Den är för oss glada amatörer så vi hjälps åt. Det finns födelesedagslista, swappar och utmaningar (där man gör en sida utifrån en given skiss). Allt är såklart frivilligt och du är med på det du vill. Än är det inte så många medlemmar men ack så aktiv och trevlig och eftersom den är så nystartad så får man liksom vara med från början. :)
    Kom å kolla vettja!
    /Morfen

• garfield

Tjej 1975
    Kanske kan svara istället?
    På lifetimemoment får man inte reda på frakten innan, men man kan säkert maila dem och fråga vad det slutar på. Oftast brukar det, om man handlar en massa papper, sluta på 25 dollar typ...

Tull... Jag har handlat 50-60 gånger från USA och hamnat i tullen en gång. Så risken är ju inte så stor. Be dem skriva papper på paketet, så blir tullen inte så hög. Om man håller sig runt 400 kronor så är risken inte så stor att hamna i tullen. Vissa affärer skriver inte värdet utanpå.

twopeasinabucket.com har så att man får reda på frakten innan man är klar med beställningen.

Fråga gärna om det är något mer...

• sambima

Tjej 1975

Så vitt jag vet så tullas man inte på papper. Enda gången jag åkte på tull var så klart på köpet av min Quickutz verktyg. Trots tullavgifter så tjänade jag iaf mkt pengar på att handla fr USA.

Har säkert handlat över 100 ggr fr USA och åkt dit en gång.

Vad jag minns så kommer en specifikation med frakten via mejl där exakt frakt står.

• Hannie

Vilket pappersformat är det mest ultimata att scrappa på? En smaksak givtvis, men vad är det vanligaste? Vilket svenskt ställe har de mest prisvärda plastfickorna och albumen?

• sambima

Åh, för att det ska vara praktiskt och billigt scrappar jag de flesta album i A4 därför att plastfickor och sånt blir billigare. Jag skär då ner 12x12 och får papper över att leka med.

Men mitt resealbum har jag börjat i 12x12 och det är underbart!!! Så det är smaksak, ekonomi...

Svar på tråden Scrapbooking2!