• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • sambima

Jag kör med lösa blad som jag stoppar in i plastfickor. Smidigast och skyddar från händer...inte barnahänder utan mina vänners...

Var det brads kanske? Flera små saker som man sticker hål genom pappret och fäster? *think, think... du behöver inte svara bambigirl, jag bara är så nyfiken

• sambima

eyelets! Det är öljetter på svenska! Hi, hi...

Det är de stora öljetterna du köpt, har du verktyg att slå in dem med? Det är SÅ kul att banka! Släppa loss på alla aggressioner!

• bambigirl

Tror att mina föräldrar har verktyg som jag kan låna. Köpte även flera mindre, cirklar. KLart att eyelets är öljetter, så självklart när man ser det framför sig

• sambima

I mina lo:s kolmården, lata sommardagar och den på simon - ett hjärta på de är alla öljetter fast olika.

De som jag fäst saker i, de runda 1/8" storlek är de vanligaste i hur många färger som helst. Det är nya sånna jag har köpt nu...

Sen det stora metallhjärtat har en 1/8" öljett som gör att man kan fästa den i pappret - det finns massor med olika sorters som du kan se. Det finns blommor, tåg, bilar... ja... allt.

kolla in:

www.eyeletoutlet.com

• sambima

he, he...

pssstt.... hur får man det gröna ansiktet med tänderna? Jag kan inte få upp beskr. på min karta!

• bambigirl

Vad bra! Jag bara tyckte att de små lila rundlarna jag köpte var snygga, nu kan jag dessutom snurra snören i dem! Kan man ha vilka tygdekorationer man vill eller måste det oxå vara speciellt?

• sambima

Nej, vad jag vet är tyg, band, garn etc syrafritt... Jag hamnade just i den fällan. Jag skulle inte alls använda mig av sånt larv sa jag från början... gissa vem som har flera påsar fullar med olika garner?

Har du gått med i några grupper än på yahoo? Där kan man byta, tipsa, vara med i swappar (man tillverkar o skickar saker till varandra)... det är skoj!

Har just gjort tags till en bazzillswap... är nöjd med dem faktiskt.

• bambigirl

Nej, inga grupper i yahoo än. Hur gör jag för att gå med?

Är en sån här brodyr, stick virk och väv människa så garner och snören och sånt har jag, vilket ju kan vara praktiskt.

Svar på tråden Scrapbooking2!