• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • misschili

Jag vet inte om min berättelse är så rolig egentligen...för fyra månader sedan föddes min andra underbara lille pojke. Han var beräknad till den 9 januari-06 och eftersom storebror föddes nästan 2 veckor innan BF så var jag ganska orolig att bebis skulle komma innan nyår. Alltså, det gör ju inte så mycket men det är nog ändå lite roligare att vara äldst i klassen än yngst =). Jag gick och "knep" över julen och nyårsafton kom. Vi skulle ha fest hemma, med släkten, och min sambo bad mig dammsuga. Jag vägrade eftersom jag tänkte att det skulle vara j-igt retsamt om ungen tittade ut på årets sista dag pga att jag var tvungen att dammsuga =)

Vid 00.00 gick vi ut och sköt raketer och jag var hur pigg som helst. Alla sa till mig att nu kan du slappna av för nu är det nytt år...ja det var väl precis det jag gjorde för kl 01.00 började jag känna lite sammandragningar. Tänkte inte så mycket på det då jag haft mycket sådana rätt länge, men efter ett tag blev de starkare och regelbundna. Jag sa till alla att nu går jag och tar en ipren och lägger mig i badet en stund för jag har lite "ont i magen" =). Värkarna gick inte över utan jag började ana att det verklgen var på riktigt. Jag kravlade mig ur badkaret och gick ut för att berätta "nyheten".

Där ute var det full fest och det var ingen som trodde på mig när jag sa det. Blev förbannd och gick och la mig och efter en stund kom min sambo in och frågade om det verkligen var på "G".

Jag kan ju tillägga att jag hade tappat rösten under kvällen pga förkylning och jag kunde verkligen inte säga NÅGONTING. Jag sa till sambon att ringa förlossningen och det var då det började. DÅ märkte jag i vilket tillstånd han var. "Nyårstillståndet" och INTE "födabarntillståndet" Jag började stortjuta för jag insåg att jag skulle behöva dra med mig ett "fyllo" till BB =) Så illa blev det ju såklart inte men jag kan ju säga att han var ju inte i sitt bästa tillstånd att hjälpa mig att föda barn, men men det gick ändå tillslut och 07.49 tittade vår lille kille ut =)...

• ExAnimo

Jösses (precis vad jag behövde höra just nu skrattar gott)

Tack Nico.

Visserligen väntar jag inte barn och hoppas slippa göra det, eftersom jag är ensamstående och passerat "bäst före datum". Har bara haft en förbaskat dålig dag. Därför gick jag in till denna tråd för att bli på lite bättre humör.
    Vad härligt att se att kvinnor har humor och kan skoja om saker och ting.

Kan riktig se framför mig en make som är lite överförfriskad som dom flesta kan vara på en nyårsafton.
    Undrar hur många mammor som har legat på förlossningen med en blivande fader som festat in nyårsafton?

Rakade apor och nyårsfirande blivande fäder. *Ler med hela ansiktet*

• idaflisan

Min syster var med mig när jag födde nr 2 och hon hade nyligen träffat en ny kille(hennes barns blivande pappa)när vi är inne på rummet hör vi ett jävla liv utanför och syrran tittar ut där står han dyngrak!
    Han hade fått för sig att han skulle vara ett stöd för mig så han hade ringt en gammal kompis som trodde det var han som skulle bli pappa och körde honom i idiotfart in till förlossningen.
    Syrran fick lämna mig och köra han hem så då passade jag på att smita in på toa,byta till mina vanliga kläder och sedan smyga ut i korridoren för att ta mig hem,det onda hade ju bara med sjukhus att göra
    De hittade mig gav mig en spruta då blev jag lugn och födde barn 20min efter syrran var tillbaka

• samaway

Gud vad kul! Snälla fortsätt, jag börjar tycka att det ska bli skit kul att föda barn nu!

• Erita

Kom bara på en sak igår som jag skrattade åt länge
    när barnmorskan kände hur mkt jag öppnat mig så sa hon
    "jag kan känna huvudet":... min första fråga var "har den hår?"...

• Mys m princess

Jag blev i gångsatt efter 18 dagar och det tog iaf 1 1/2 dygn krystvärkarna kom i gång och ¨å var jag lagom irreterad på läkaren :)

Jag skrek - Vem i helvete har påstått att det är svårt att sluta röka då har dom förhelvete aldrig fött barn..

Den manliga läkaren sa åt mig att - Du kan ju inte hålla på att skrika så där - FÖD BARN SJÄLV DÅ skrek jag *asg*

• misschili

Det är så härligt att läsa allas berättelser =)

Kom på en sak som min överförfriskade älskade man gjorde när vi precis kommit fram till förlossningen. Vi kom fram med ambulans eftersom vår lilla älskling valde att komma ut just den natten då det absolut INTE går att få tag i en taxi, och INGEN (nästan ;)) människa är kapabel till att köra bil.
    Han ringde på klockan till entrén och barnmoskan svarade. Hon sa:Ni är välkomna (att komma in då alltså), men min älskling trodde hon frågade:Är ni välkomna? Så han svarade i porttelefonen: Eh eh eh, ja det tror jag väl! Jag sa:skärp till dig nu för f-n, sen gick vi in och födde barn =).

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *