• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • DRÖMMIS

En släkting till mig skulle föda sitt första barn. Efter ett tag då värkarna blir lite mera intensiva frågar BM ifall hon vill prova på lustgasen. Hon ville först inte o BM gick ut ur rummet. När BM kom tillbaka efter en stund ligger då min kära släkting med lustgas masken på sig o säger med ljuvlig röst - gu så skönt. BM tycker att det är bra att hon äntligen kan koppla av lite mellan värkarna. Men efter ca 20 upptänker BM att lustgasen inte är påkopplad???. BM säger vänligt -kära du den är inte på, vill du att jag ska sätta på den nu el klarar du dig utan den? Mannen skrattar hysteriskt o tyckte att det var jätte komiskt men slutade ganska snart att skratta då frugan satte naglarna i hans hand.
    Hon provar iaf att andas in lustgasen o tyckte sen att det var jätte skönt o låg sen o fnittrade fram till pojken föddes.

Hon skrattar åt det idag o säger att hon verkligen tyckte att det var skillnad att andas iden -även om den inte var på.

• Mamma3barn

Skrattar så tårarna sprutar.
    Funderar en stund på mina förlossningar och ser om jag kommer på ngt roligt.

• Mrs

Rolig trad !!!!

Nar mamma fodde mig med planerat kejsarsnitt pa det goa
    glada 70 talet fick pappa inte vara med.
    Han fick vanta i ett litet rum utanfor operationssalen.
    Nar jag val var fodd kom en sjukskoterska in med mig och
    lamnade mig hos pappa i 5 min. Stackars pappa blev sa skarrad
    eftersom han aldrig hallt i en sa liten bebis forut.
    Allt han minns ar att han tankte," inte tappa henne,
    inte tappa henne". Sjuksystern kom tillbaka, tog mig och sa
    till pappa att ga ner till BB och mota mig och mamma dar.

Hon gick ut ur rummet via operationssalen som nu va tom, och
    laste dorren efter sig.
    Pappa vande sig om for att ga ut dar han kom in, dorren var last.
    Efter ca 45 min utbyttes hans forsynta bankande till
    ihardigt bultande, en lakare oppnade dorren och forklarade
    for min stressade pappa att det han trodde va lysknappen
    va faktiskt dorroppnaren !!!

Mamma satt uppe pa BB och va redigt arg, hon trodde han
    hade gatt i vag for att ta en cigarett eller handla nagot.

Stackars pappa......

• Allinug

Jag var väldigt trött på min förlossning. Hade haft värkar och ont i över 24 timmar.
    När jag låg där och sög lustgas skrek jag ganska mycket och högt. Min BM sa åt mig varje gång att jag inte skulle skrika utan andas istället.
    Vid flera tillfälle skrek jag "snitta mig". Då skrattade alla, var på jag skrek ännu högre "jag är ju fan patetisk, beter mig som en 4 åring, när jag snart ska bli mamma"

När sedan min son föddes och maken skulle klippa av navelsträngen "slant" han vid första klippet. Då tittar han upp på BM och säger förlåt och ber om ursäkt. Han trodde att han gjort sonen illa. Han kommer nog aldig att klippa navelsträngar igen.

• bamsemums

Ger er ett litet utdrag från min förlossningsberättelse. Det ska informeras om att vattnet hade gått och födseln var i högsta grad igång även om det var ca 5 minuter mellan varje värk och att vi nu hade varit på BB 5 1/2 timme...

...Höll på att få dåndimpen då Dan som satt på min vänstra sida plötsligt gav ifrån sig en ljudlig jättegäsp. Jag hann inte reagera förrän jordmor frågade honom
    ??är du trött?? Och han svarar ? ?ja, lite grand?. Trodde inte mina öron!!! HAN é trött! ?!
    Jag kände att nästa värk började närma sig så jag hade ingen chans att reagera på detta uttalande utan slet åt mig lustgasen och inhalerade djupt.
    Jordmor frågar Dan ??har du lust på lite kaffe?? Och han svarar ??ja, det hade varit gott?. Varpå jordmor reser sig från sin plats och går ut för att hämta kaffe åt honom!!! Jag trodde inte mina ögon och öron och skriker febrilt ut i lustgasmasken
    ??NEEEEEEEEEEJ!!!!!? Men det var det ju ingen som hörde eller tog hänsyn till...
    Det skulle visa sig att denna värk var riktigt kraftfull och jag kände riktigt hur huvudet pressade på.
    Dålig tajming att hämta kaffe på tyckte jag. Kände mig verkligen lämnad...

Hmmm.... det skulle visa sig att jag födde ca en halvtimme senare och då var alla på plats

• Qozze

Hehehe, fantastiskt rolig tråd. Den rakade apan var helt obetalbar!

Har inte riktigt en lika rolig händelse som det att berätta men håll till godo i alla fall.

Jag och sambon hade vid detta laget varit vakna i drygt 1,5 dygn i sträck båda två och det var inte i närheten av färdigt ännu - och vi var ju rätt så trötta (själv hade jag sovit bara ett par tre timmar per natt veckan innan förlossningen så jag kände mig som ett vrak). Jag tror att någon barmhärting barnmorska såg att sambon var helt färdig (trots att han hade bälgt i sig en kanna kaffe!) så de hämtade en madrass till honom och den tog han tacksamt emot och la sig snabbt att sova på golvet i förlossningsrummet. Själv satt jag på en stol och lutade mig mot en saccosäck. Jag var så trött att jag halvsov mellan värkarna. Men så började sambon snarka, vilket han ofta gör, och det gjorde mig galen. Att han fick sova så skönt när jag satt och hade så ont var sååå orättvist! Efter en timme stod jag inte ut längre utan väckte honom och sa att om inte jag fick sova så skulle minsann inte han få det heller. Stackarn blev nog rätt så skamsen och var vaken resten av kvällen tills bebisen var född. Sen på natten sov han inte heller för han ville kontrollera att bebisen andades. Själv sov jag som en klubbad den natten (eller de få timmar som var kvar av den).

• spacecandy

puff puff... jag behöver mera!! ska ju snart få tvillingar så man behöver lite uppmuntran!

• karpa77

När jag fick min första tös så hade vi väldigt goa barnmorskor som verkligen ville att vi skulle ha det så bra som möjligt både före, under och efter förlossningen. Jag låg i badet med lustgas och barnmorskan frågade hela tiden hur gubben mådde och kom med macka och kaffe till honom. Nog skulle jag också fått det men hade inte riktigt matlust. Dagen efter så frågar jag barnmorskan om det finns alvedon att få. Ja visst, säger de: Har du ont? Jag säger: Nej, men den här förlossningen tog hårt på gubben min. Han har sådan huvudvärk. Han var verkligen mer däckad än vad jag var som hade kämpat ändå lite mer än han. Det skulle inte gå att karlarna skulle föda barn när det tar så hårt bara av att stå brevid. (Klart, jag drog ju lite i öronen på han också så det kan ju ha bidragit till huvudvärken

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *