• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • msmalin

När jag skulle till att födda mitt fjärde barn hade jag bestämmt mig för att inte skrika. Väll i duschen på kk gick det undan o värkarna tog i. Då valde jag att sjunga. Folk som gick förbi måste trott jag var tokig eller hög.

• Carolajnen

Skulle gärna vart med när en kompis födde barn och hon låg och tog i för kung och fosterland, när hennes man försöker prata lugnande med henne och smeker henne på kinden och hon helt plötsligt i en av de "värre" värkarna spänner ögonen i sin man och skriker ; FAN TA DIG OCH DIN JÄVLA KUK!!! hehe

• februaribebis
    Carolajnen skrev 2012-01-03 01:41:16 följande:
    Skulle gärna vart med när en kompis födde barn och hon låg och tog i för kung och fosterland, när hennes man försöker prata lugnande med henne och smeker henne på kinden och hon helt plötsligt i en av de "värre" värkarna spänner ögonen i sin man och skriker ; FAN TA DIG OCH DIN JÄVLA KUK!!! hehe
    Skitkul!
  • februaribebis

Den här tråden kanske kan hjälpa mig att inte dö av skräck innan förlossningen. Härligt att få ta del av det intimaste med humor. Jag tycker förlossningen verkar så fruktansvärt oglamoröst läskig (ja jag vet....ingen har väl sagt att det ska vara glamoröst men ändå....)

• strawberri

När jag kommit in på förlossningen fick jag till slut ett rum och barnmorskan gick ut och kom inte tillbaka på ett låååångt tag, tyckte jag. Säger till min man o mamma som oxå var med, under en värk säger jag: var fan är dom? Har dom kafferast på det här jävla stället eller? Min man knackar mig på axeln o säger: du, hon kommer... Och barnmorskan står i dörren... Hoppas hon inte hörde ^^

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *