• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Miss Lady E
    MaijaO skrev 2006-04-26 17:29:31 följande:
    Har en kompis som i ett visst skede av sin förlossning sa till sin man att "vi skiter i det här, drar till borås, snor en apa som vi kan raka. Ingen kommer att se någon skillnad!" Men jag tror att hon är rätt nöjd över att hon fick Victor istället.
    *hahaha* det var fan det roligaste!!! skrattar ihjäl mig åt alla tokiga minnen -förlossningen känns nu inte lika hemsk :)
    Tack så mycket tjejer för att ni delar med er!!!
  • Schkrutteplutt

Hi hi... Sååå roligt att läsa trots att jag har en bit kvar till BF

• Echidna
    Skrattande  hysteriskt kul tråd
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Pyret85

när jag mitt i allt värkarbete, sitter på en stol lutad över sängen, tittar upp irån lustgasmasken och sjunger

"I´m feeling so sexy baby", med min vita sjukhusrock, håret åt alla hål och sexiga underbyxorna!! sedan lägger jag av världens gapskratt, BM sa du har iaf roligt...

• J K

Lustgasen fick mig att se ganska rolig ut tydligen, rullade och skelade med ögonen hela tiden. Jag drog skämt och skrattade mellan mina värkar och helt plötsligt drog jag på mig värsta stockholmskan (oerhört långt från min vanliga bonniga dialekt med andra ord), haha.

Dessutom var jag fast besluten om att ÄTA (!) under mitt värkarbete - det rekommenderas INTE, kan jag säga.

Bad om ursäkt för att jag lät så mycket när jag födde också (stånkanden och skrikanden hjälpte mig jättebra), haha. De sa att de hört värre.

Dessutom minns jag att jag försökte härma Ronjas vårskrik med darrig, snurrig lustgas-röst eftersom det var ett hejdundrande åskväder när vår Benji föddes, precis som när Ronja Rövardotter gjorde det. Det lät nog inte särskilt bra.... :-P

Hela förlossningsberättelsen (lång och detaljerad): www.janejohansson.se/2010/09/min-langa-forlossningsberattelse-till.html 

♥ Benjamin 27/8-10 ♥ www.janejohansson.se/
  • Loppanssonsmamma

Jag blev "förälskad" i narkosläkaren... jag var MKT påverkad av lustgasen och tyckte att det var en så otrolig befrielse med epiduralen så narkosläakren blev han som räddade mig (tyckte jag då). Så jag började sjunga en liten egengjord visa för honom, det var mkt kärlek i den...

• Klotlisa
    MariaViktor skrev 2006-04-17 05:56:39 följande:
    Under krystvärkarna tyckte jag det känndes som om hon typ skulle flyga ut, känndes som ett massivt tryck så jag skrek hela tiden till barnmorskorna. E ni beredda? hon kommer nu!! ta emot! Men nej då, det drog ut på tiden
    HAHAHAHA!!! Kan se det framför mig, själv kände jag tvärtom att hon aldrig skulle komma ut men alla lurades och sa att snaaaart, bara liiiite till sen är bebisen ute!
  • 3 barns mamma84

När jag skulle få kejsarsnitt för 2:a gången så fick jag Spinalbedövning jag och sambon var så nervösa och han började skaka i hela kroppen och jag började gråta men också av lycka att denna graviditet var över snart.
    Vi hade en koplikation innan och vi var såklart rädda att det skulle hända igen.
    Efter jag fick spinalbedövningen och barnmorskorna och läkarna skulle lufta mig tillbaks till sängen så var kroppen borta och allt var underbart himelrikt varmt i hela kroppen.
    Plötsligt började kroppen att sväva bland moln hahaha och jag började skratta som bara den kunde inte kunda skratten sambon tittade på mig och började skratta han med och barnmorskan frågade ''är allt okej carina'' och jag bara ''jora jag känner mig så hög'' och började skratta ännu mer.
    När kirurgen började öppna min mage kunde jag inte sluta skratta varje gång jag stängde ögonen och skulle koppla av var det en skrattanfall som kom så när jag blev öppnad med kniv för att få sonen ut skrattade jag så jag grått av lycka och fy fan vad jag skrattade jag var så hög av dropp och spinalbedövningen och näsgas att jag aldrig kunde skuta skratta

Kommer aldrig att sluta skratta av denna förlossning den gjorde mig ass lugn

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Kers

Min sambo började sjunga finska sånger när jag låg och hade ont och krystade. Han fick inte massera mig, lägga handduk på pannan eller mata mig, jag slog bara bort honom. Då kröp han ihop i fåtöljen och satt där och sjöng.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *