• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • listo

Anonym (hmmm): Och jag ammade och pumpade frenetiskt varannan timme i veckor i sträck utan att få upp en tillräcklig produktion, trots nässpray och jättebra förutsättningar...
    Det är väl känt att inte alla KAN amma, inte helt och inte så länge de vill.
    Så jämförelsen är alltså rätt dålig.

Däremot är det självklart möjligt att göra enormt mycket med hjälp av vilja. Forskarna är ense om att det inte existerar en människa som inte KAN sluta röka, rent fysiskt sett alltså.
    Alla kan sluta röka, men alla kan inte amma, inte ens om de vill.
    Alla kan sluta röka, men en person med amputerat ben kan inte få benet att växa ut igen hur mycket han/hon än vill... det är skillnad som sagt.

• Anonym (Brainless?)

Anonym (hmm) skrev:

Såg tidigare i nån av dessa uttjatade trådar att några skrev att alla kan sluta om man vill...och då säger jag bara att ....ALLA även kan amma om man vill. Det handlar också om viljan.

Braaa! Håller fullständigt med!
    Och jag kunde amma 1,5 år trots att jag hade gjort en bröstoperation! Men det var JÄKLIGT svårt att komma igång.

"Att inte amma dödar/skadar inget barn"
    Vad vet ni om det?
    Om alla kvinnor i hela världen slutade amma idag, skulle säkerligen över hälften av alla barn dö!

• Anonym (hmm)

Anonym (brainless):

Precis...det gäller bara att ha enormt tålamod med amningen. En läkare sa till mig att det går att få alla kvinnor att amma men för en del tar det tid att få det att funka.
    Men dom flesta idag har inte tålamod och ger upp. Det var hennes ord.

Men angående rökning under grav så är det naturligtvis inte bra för barnet men det slutar inte andas varje gång du tar ett bloss som någon skrev.

Om det var så ,skulle det nog inte födas många barn.

Enligt BM så kan barnet bli mer stressat av att man slutar och att man själv mår dåligt.

Men det är ju vad min BM sa.

• Anonym (Brainless?)

Anonym (hmm)
    Ja just det!
    Jag har försökt sluta helt MÅNGA gånger, vissa av dom har jag hamnat i en slags "psykos" och mått så dåligt att jag nästan varit nära att läggas in!
    Därför VÅGAR jag helt enkelt inte sluta helt och hållet nu när jag är gravid!
    5 om dan (mot tidigare 30) tycker jag är skitbra och jag är verkligen stolt över mig själv som klarat det!

• Anonym

Är också gravid och rökare. Slutade rakt av när jag fick beskedet. Men fick sådan overklighetskänslor och en massa dissation. Ringde och pratade med min psykiatiker om detta och hon sa börja röka igen för om detta tippar över i psykos så är det mammas hälsa som man sätter först... För psykos medicinerna är rent av livsfarliga för fostert.

Har inte haft problem med detta på ett par år. Så nu detta.
    Så trappa ner sakta och långsamt. Lyssan på mig själv.
    Så kanske om en månad eller två (om det nu är möjligt) att bli rökfri.

• Anonym (Brainless?)

Anonym:
    Jag önskar dig verkligen lycka till!

• Anonym (hmm)

Anonym(brainless): Tycker du är superduktig!!!

Verkligen....som sagt 5 st mot tidigare 30 st!!! Kanon!!

Skickar över lite styrka så du orkar kämpa vidare mot *stinkpinnarna*

• Anonym (Brainless?)

Anonym(hmm)
    Tack! Precis vad jag behöver just nu! STYYYRKAAA!!!
    *fångar alltihopa med mina händer och sträcker på mig allt vad jag kan samtidigt som jag andas in djupt djuuupt*
    Det kändes bra!
    *skickar över ett helt gäng kramar som tack*

• Anonym (hmm)

Anonym: Önskar dig oxå lycka till!!Glad

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----