• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • idiblon

Tha Princes: Får jag be om ett svar på mitt inlägg riktat till dig, eller du vill inte?

• Tha Princes

juicy :
    jag vet inte hur många gånger ja ska behöva skriva ATT JA ÄR INTE FÖR RÖKNING!!!! snälla nån är det ingen som kan läsa eller.?? jag RÖKER INTE SJÄLV o tycker INTE ATT DE ÄR OK ATT GÖRA DE.. men d är upp till var o en! nu har ja nog skrivit det 10 ggr tror jag.. undrar om de kommer in nu??

ja håller tyvärr inte i lagarna.. skriv till dem som gör de..

• smurfpinglan

På tal om stavning, i stället för att skriva svordommar
    och sedan uttrycka sig i stora bokstäver för att folk ska fatta kanske det är bättre att ta bort alla svordommar så att folk känner sig manade att läsa.

• Beckah82
    Tha Princes skrev 2006-05-09 18:23:03 följande:
    Beckah82 a ja är så svartsjuk att ja nästan vill hoppa framför tåget !! HAHAHAH du är rolig du.. du får mig verkligen att skratta.. tack så mycket =)så du/ ni tycker att ja menar som att de är ok att vara pedofil!!! NEJ VA F*N.. det är inte så ja menar. men om en männsika vill röka så är de upp till den.. o gå o stoppa pedofiler istället.. o skriv till polis styrelsen o säg till dem att lägga ner lite mera tid på vålds brott o så.. det är ok att lägga ner sin energi på sånna saker. för brott är inte ok.o ni påstar asså att ja är för pedofiler o så ? eller vad menar ni alla...för de finns ju ingen som är med mig o det gör mig inget de heller..
    Du ville ju att alla skulle få vara hur de vill...det innefattar även pedofiler.

Om en gravid mamma vill röka så är det upp till henne säger du...tja visst...rent lagligt så, ja. Men det betyder INTE att jag tänker hålla käft och blunda.

Det är även lagligt att mata sina barn med bara makaroner varje dag men det betyder inte att det är nyttigt för barnet.

Det är också lagligt att låta barnet cykla utan hjälm men det är inte lämpligt.

Det är också lagligt att hälla i sig sprit under graviditeten men det är inte lämpligt.

Det finns massvis av saker som föräldrar gör som jag INTE tänker hålla käften om. jag tänker INTE vara tyst och låta dem vara och göra sina egna val medan vi andra bara blundar. ALDRIG! jag väääägrar ge dem lugn och ro. Jag tänker i all evighet vara en jobbig, tjatig "hemsk" gnällmänniska. Väljer de att sluta så är det bara att säga "tummen upp". Då ska jag finnas där och stötta dem, men inte en sekund före de lägger av med dumheterna.

Hoppa inte framför tåget vännen, det vore ganska taskigt mot sin bebis...även om DU skulle känna för att hoppa framför tåget och det är DITT val så har ju inte din bebis något val.
  • smurfpinglan

Beckah
    AMEN! kunde inte sagt det bättre själv

• Beckah82
    Anonym (undran) skrev 2006-05-09 18:25:22 följande:
    hej svejs i lingonskogen...Inte så rolig stämmning här inte...Har en liten undran och vill inte att alla hoppar på mej nu Jag är inte rökare feströker bara ibland.Ska ha jobbfest om ett tag och såklart ska jag vara nykter och ordentlig, men vad jag undrar är hur mycket skada en ciggaret gör på lillen i magen, jag vill inte riskera för mycket.Men skulle vilja ta ett bloss för att det är fest och man inte får dricka.Jag tänker att det inte är lika skadligt med en cigg som en flaska öl, men jag är inte så insatt...Tacksam för svar =)kram på er och tänk positivt!!!
    Frågan är ju bara VARFÖR du ska ta en cigarett när det är helt onödigt. Finns liksom INGEN anledning även om nu EN cigg under en hel graviditet kanske inte ger några skador så förstår jag inte hur man ens kan bli sugen.
  • juicy

tha princes

d e du ju visst för!
    du menar att man ska låta barnet i magen få i sig giftet å hålla käft

att låta barnet förgiftas sakta men säkert,,tom til döden..

för att man ska låta alla vara,,vill dom röka så gör d..

hgar du nånson hört talas om tyst misshandel??
    d e dom som står bervid å bara låter d ske,utan att ingripa..

• Anonym (undran)

okej, tack för er kunskap... jag hoppar över det då... =) vill ju inte riskera min lilla bäbbe nåt... visste det väl egentligen om jag väl rökt några bloss hade jag fått så dåligt samvete sen..

Får väl ta en festarkväll om ett år eller så

• smurfpinglan

Anonym undran

Har själv varit så duktig under graviditeten ingen
    alkohol eller cigaretter, så om ett par veckor när knodden är född ska jag unna mej ett par glas vin! MMMMMM kommer kännas underbart, bara se till att pumpa ut tilräkligt med käk åt bebben så den klarar sig

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----