• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym (Tänkvärt)

Det är lite märkligt att ni som skriver här å tjaffsar, plötsligt bryr er så mkt om just rökning. Tänk på barn som blir misshandlade och våldtagna där andra människor omkring inte öppnar käfften för 5 öre. Men så klart så här över internet då har alla stor käft!!!

• pesonen

Öh handlade inte tråden om just rökning?

• MonicaH

jo men tycker att becka framhäver sig väldigt klumpigt och anklagar mest

• Beckah82
    MonicaH skrev 2006-05-11 15:50:36 följande:
    jo men tycker att becka framhäver sig väldigt klumpigt och anklagar mest
    Japps! Jag tänker fortsätta att anklaga tills en person väljer att sluta, då ska jag stötta och komma med de allra vänligaste av ord istället. Lovar.
  • Beckah82
    1. BESTÄM dig för att ditt barn är viktigast

2.
    Kasta bort paketet

3.
    Köp inga nya

4.
    Ät morötter, äpplen och annat gottigt

5.
    Tyck INTE synd om dig själv som inte får röka. Det är INTE synd om dig. Det är synd om dem som röker.

6.
    Drick en massa vatten.

7.
    Gå promenader

8.
    Se på TV

9.
    Läs en bok. mitt förslag: Allen Carr "Äntligen Ickerökare"

10.
    Sätt en UL-bild på askkoppen. Spara de gamla fimparna och lukta i burken ibland. Vidrigt, men häll gärna vatten i burken så du inte får för dig att ta fimparna och rulla dem till en cigg.

11.
    På tredje dagen blir det INTE extra jobbigt så som alla säger. Att tänka så skapar bara en press och får dig att omedvetet tycka att det är jobbigare.

12.
    EFTER tre dagar blir det däremot lite lättare.

13.
    OJ vad mat smakar gott efter en vecka ungefär. mmmm broccoligratäng låter frestande.

14.
    Lukta på dina händer och din andedräkt. Underbart fräscht att inte röka längre.

15.
    SKRYT! Skryt för allt och alla om att du minsann slutat. Det är du värd och du har all rätt att skryta.

16. Se dig i spegeln och berätta hur duktig du är, att du är starkare än några jävla giftpinnar som vill lura dig till att skada ditt barn.

Ring mig om det blir jobbigt, du hittar mig på www.eniro.se garanterat om du är lite klurig. Jag LOVAR att stötta varenda en som HAR slutat. Men inte förrän EFTER hon slutat.
  • MonicaH

Jag ser inte ner på de som röker, men jag tycker att det är svagt att inte kunna låta bli cigaretter. Det borde man tänka på då man vill vara gravid

• idiblon

Anonym (Tänkvärt): Jag för min del tror att det hela hänger ihop. Kanske ett barn vars förälder rökte med barnet i magen blev hjärnskadat och sedan i vuxen ålder psykiskt störd och utsatte andra för sådana hemska saker som du skriver om. Vem vet.

• pesonen

Tycker du har många bra och fina råd BEKHA

• MonicaH

ni måste faktiskt förstå att rökning för en del är jättesvårt. de vill inte välja cigaretter medn gör det Jag vet att det låter som en undanflykt och ni tycker att det är elakt mot barnet i magen men man ska aldrig se ner på någons svagheter eftersom ingen är perfekt själv

• MonicaH

men det är väl för lätt att hitta fel hos andra för att sen må bättre den stund man glömmer bort sina egna brister

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----