alexix skrev 2006-05-09 18:37:51 följande:
Jag stöttar den som tar steget och slutar. jag tänker aldrig i mitt liv stötta den som sitter och försvarar sin och andras rökning. Jag tänker inte stötta den som gör NÅGOT elakt mot sitt barn. Stöttning från mig får man när man tar avstånd från det dåliga beteendet. Du vet att alla har inte så super enkelt att sluta, du sitter ju själv o säger att rökare försvarar o bla bla , precis som alla andra oxå.Se bara på alla andra röktrådar, hur slutar dom ?tror inte att dom slutar med att alla som e gravida i den tråden slutar röka för att ni skriver som ni gör.
Nej, jag tror inte att just de som är gravida NU och röker kommer att sluta. Men de som läser trådar som denna kanske bestämmer sig för att aldrig ska röka i framtiden när de blir gravida.
En annan anledning är att det undermetvetet visdst hjälper att gnälla.
Ett exempel:
Jag har svårt att komma i tid till möten o dyl. När jag kommer försent någonstans och personen säger "äh...men det gör inget" och skrattar så kan jag garantera att jag kommer fortsätta att komma för sent. inte med flit men det bara blir så.
Om personen däremot blir fly förbannad och ger mig en utskällning för att jag kommer sent så kan jag lova att det aldrig mer kommer hända!
NOLL TOLLERANS ger faktiskt ett ganska stort utbyte oavsett vad du tro så är det så.
Hade folk daltat med mig när jag var gravid och sagt, äh...det gör ju inget om du bara röker 2 om dagen så kan jag lova att jag hade fortsatt men nu var det TACK OCH LOV ingen som sa så, tvärt om fick jag onda blickar och det hjälpte mig att sluta, eftersom jag inte gavs möjligheten att fortsätta.
Mitt mål är att få folk att fatta att rökning under graviditet GÖR man bara inte...inga undantag, bara STOPP!