• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • astri

De trodde inte på mig när jag kom på bb med kryssbilagan i högsta hugg och sa att jag var less på parkeringen.
    Japp jag ska ha barn nu
    Fast jag har inga starka värkar...
    Jo, jo, vi ska kolla - men du är ju öppen fem cm.
    Jaaa och?
    Så där i slutet stoppade de i mig värkförstärkande, men det hade jag sagt att de skulle behöva göra för jag skulle föda något stooort i och med att jag såg ut som en hel ko.

• astri

Med Fredde hade jag krystvärkar i mindre än tio minuter, med Liss typ 11 och med Siri i 19.

• dio

Jag hade en oförskämt bra förlossning 3 h totalt tror jag,1 timme hemma, bilfärd till sunderbyn och 1 timme på förlossning, varav själva krystarbetet tog en kvart

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • colubrid

hmmm jag tror att jag fick hålla på att krysta närmare en timma.. och min biff var ju inte heller så liten..han åkte som bara tillbaka in igen..så först fick jag ett klipp och sen tog dom med sugklocka men den råkade släppa ..så jag tänkte att vad fasen, nu ska han ut... och ut kom han...sprutade ner hela sköterskan med diverse vätskor, bajsade nästan ut all barnbeck på henne i all hast som dom hade full sjå med att få fast honom för ingen var beredd eftersom dom trodde att min värk just var över hahaha

• pippiprollan

DIO: jag hade åxå 3 timmar förlossning..................
    .........2 h och 40 min hemma , bilfärd till sunderbyn med 50 sek mellan krystvärkarna....efter att dom öppnade dörren på förlossningen så tog det 5 min innan Mattias var född

• dio

Sabina: hihi

• colubrid

jag får ju trösta mig med att det sägs att tvåan brukar det gå snabbare med.. hehe så man får väl se om och när det blir nångång.. får man inte flashbacks från tidigare förlossningar då, om hur det var och sånt?

• dio

haha min mamma hade ju inte tankat bilen och var jättestressad och såg väl framför sig hur hon fick förlösa mig i bilen hehe Hon har själv haft snabba förlossningar
    Jag hade ca 4 minuter mellan värkarna på en gång när det satte igpng på kvällen. Trodde ju att det skulle ta sin tid så jag hade inte alls suttit och räknat. Min mamma ringde på kvällen och frågade hur det vart och jag sa att ja jag har värkar, och hon bad mig genast kolla hur långt det var mellan och fick sedan paniiiik hehe Tanka bilen, hömta upp min tremänning som skulle vara med på förlossningen. Jag packade bb-väskan.

• dio

å nej, tror det räcker med ett barn för mig Men man ska ju aldrig säga aldrig

Svar på tråden pitebor.... 2!!!