• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • badprinsessan

Jättebra jumed poängkortet

så några frågor... eftersom simspelet är på sve är det ju vissa termer jag anser är svåra...

vad är:
    College Graduate Penalty
    Summa Cum Laude (4.0 GPA) Heir/Heiress
    2 Social Bunnies Romance
    Black Sheep Bonus
    Founding Greek House & every heir/heiress attended
    Resurrecting Townie/NPCs at $10,000k
    ReNuYu Aspiration Changes (unless it's Grilled Cheese)

det var nog allt
    hur är det med bränd mat, eldsvådor, kronofogde o tjuvbesök - får man inte minuspoäng för dessa????

• Lady Namárië

Badprinsessan--> De flesta termerna finns förklarade i FAQ:en. Jag spelar på engelska, mn jag kan försöka förklara:

College Graduate Penalty
    Varje person som avslutar/hoppar av universitetet hamnar i simtunnan (heter det så?) och får därmed 20 000 simdollar med sig när man slår ihop dem med Legacyhushållet. Eftersom du får en poäng för per 100 000 simdollar du har går det alltså att plocka extrapoäng på att skicka barn till college och sedan flytta hem dem igen. För att väga upp detta finns det får man en poängs avdrag för var femte person som flyttar tillbaka "hem" från universitetet. Fyll bara i hur många personer som flyttat hem i rutan.

Summa Cum Laude (4.0 GPA) Heir/Heiress
    Tagit examen med högsta betyg. Fyll i antal.

2 Social Bunnies Romance
    När en sim blir riktigt ensam dyker det upp en "social bunny" för att trösta perosnen. Det finns tre olika kaniner, och om två av dem (den rosa och den blå, tror jag) träffas kan de börja hångla. Fota detta och du har rott hem poängen.

Black Sheep Bonus
    Vampyrer eller zombier skapade på tomten.

Founding Greek House & every heir/heiress attended
    Grunda en studentförening och se till att varje legacyarvinge blir medlem av denna.

Resurrecting Townie/NPCs at $10,000k
    Med Studentliv eller Nattliv kommer extra aspirationsbelöningar, bla "Återuppväckotronen", som kan användas för att väcka upp folk som dött på tomten för en viss summa.

ReNuYu Aspiration Changes (unless it's Grilled Cheese)
    Ytterligare en aspirationsbelöning. denna kan användas för att ändra en persons "aspiration" (vad heter det på svenska?), men det kostar en legacypoäng (om du inte råkar få grillad smörgås-aspiration).

• FlowerGirl

jag vill öppna ett konditori men vet inte hur jag ska göra.. nån som kan hjälpa mig? det ska finnas en "spis" eller nåt liknande men jag kan inte hitta den

• badprinsessan

Tack så mycket lady!!!!
    jag öppnar en simblogg i mitt kryp in nu

• Lady Namárië

...och som vanligt är det trevligt att få lite cred för det man skrivit...

• badprinsessan

förlåt... självlart ska du få det förlåt...

var så ivrig att gfar in i smsvärlden igen sorry...

har nu iallafall startat ett protokoll o är stolt över de 7 poäng jag hittills skrapat i hop i min första generation på typ 3 dagar...

• badprinsessan

Vi kan ju starta en lista:

nick.......familjenamn.......antal generationer....nuvarande poäng

eller vad ska såt med - ni erfarna kanske vet/tycker/anser något...

• Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-13 23:13:48 följande:
    förlåt... självlart ska du få det förlåt...var så ivrig att gfar in i smsvärlden igen sorry...har nu iallafall startat ett protokoll o är stolt över de 7 poäng jag hittills skrapat i hop i min första generation på typ 3 dagar...
    Ingen fara, tjejen. Det var inte meningen att vara dryg. Det är bara det att jag hittar mina texter överallt - i folks presentationer, bloggar, trådar - utan angiven upphovsman, och jag blir lite less på det ibland. Men den där taffliga förklaringen/översättningen kan väl knappast räknas som en riktig "rext" ändå.

7 poäng redan, det var inte dåligt! Du kommer säkert att slå min första familj med hästlängder.
    badprinsessan skrev 2006-05-13 23:17:50 följande:
    Vi kan ju starta en lista:nick.......familjenamn.......antal generationer....nuvarande poängeller vad ska såt med - ni erfarna kanske vet/tycker/anser något...
    Hur vi skall göra med listan beror kanske lite på var vi skall lägga den? Om vi skall ha med nuvarande antal generationer och poäng måste ju blogginnhavaren uppdatera, det vill säga skapa ett nytt blogginlägg, varje gång någon spelar. Så just den informationen kanske det är lättast att hålla i tråden? Och så har vi med typ

Nick - Familjenamn - Poäng - Titel

i bloggen, som då bara behöver uppdateras när någon spelat klart. Vi kan till och med ha en egen blogg med resultaten, så att man slipper scrolla så förbaskat för att hitta reglerna.

Vad tror ni om det?

Med "Titel" menar jag de som finns på www.legacychallenge.com:

Final scoring
    Here is the scoring:
    0- 9 points: Legacy Loser
    10-19: Family Fumbler
    20-29: Portrait Pusher
    30-39: Ten-Gen Gem Miner
    40-49: Legacy Llama
    50-59: Outstanding Overseer
    60-69: Dynasty Crafter
    70-79: Legacy Lord/Lady
    80-89: Power Patriarch/Magnificent Matriarch
    90-99: Legacy Legend
    100+: Quintessential Sim Deity
  • Lady Namárië

Oj, kanske datum för när man började eller slutade spela skall vara med?

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4