• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Vilka filer ska man spara om man vill ha kvar de familjer man har gjort, om man behöver installera om spelen?
    Har ingen lust att börja om ifrån början

• badprinsessan

Listan kan ju vara i tråden oxå... eller vad tror ni???

• TheLove

Jo jag tror nästan det blir lättare...

• TheLove

Men som jag skrev tidigare... skulle det inte vara skoj om vi hittade på egna regler för ett eget legacy liknande tävling? att typ ta mycket från det vanliga men göra om lite?

• Lady Namárië
    TheLove skrev 2006-05-14 19:24:29 följande:
    Men som jag skrev tidigare... skulle det inte vara skoj om vi hittade på egna regler för ett eget legacy liknande tävling? att typ ta mycket från det vanliga men göra om lite?
    Intressant idé. Vad skulle skilja sig från de vanliga reglerna, då?
  • TheLove

Jaå du, problemet är väl det att jag inte kan de vanliga reglerna så jag vet inte hur det ska skilja sig... Men gör man så blir det ju en nystart för er som hållt på och lättare för oss som aldrig spelat med tanke på att man får vara med och bestämma reglerna

• Lady Namárië

Tja, jag vet inte riktigt. Jag tycker ju att de regler som finns är himla utförliga och funkar bra att spela efter. Dessutom lär vi ju bli tvungna att göra egna scorecards om vi inte vill sitta och plita poäng för hand. Personligen spelar jag nog hellre efter de riktiga Legacy-reglerna, eftersom jag då kan posta mina resutat på andra sidor också.

Vad tycker ni andra?

• badprinsessan

Jag tycker de ordinarie regelrn är ok... kan dem inte riktigt ännu, men lär mig ju

Första bebbeb blev en tjej

Men ska vi ha lsitan i tråden då??? För här hänger vi ju hela tiden...

• Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-14 20:51:40 följande:
    Jag tycker de ordinarie regelrn är ok... kan dem inte riktigt ännu, men lär mig ju Första bebbeb blev en tjej Men ska vi ha lsitan i tråden då??? För här hänger vi ju hela tiden...
    Jag vetinte hur de simsspelare som inte kör Legacy ställer sig till att vi lusar ner tråden med listor. Men om det är ok för dem är det väl lättast att köra en pågånde lista (eller kanske rapportering) i tråden, och så kan vi kanske göra en high score-blogg sedan?
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4