• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Måste bara få berätta vad som händer i mitt simkvarter!

En tvillingtjej har vuxit upp och flyttat hemifrån. Och som vanligt så kommer det grannar som hälsar på henne, bla. en pappa och hans uppvuxna dotter. Nu är det så att tvillingtjejen blir väldigt kär i pappan, (de har tre stjärnor direkt!) och hon kunde ju inte hålla sig utan att flirta och stå i. Då brukar ju andra familjemedlemar blir väldigt upprörda, men inte nu! Dottern verkar gilla det och står och säger "Mmm mhh" och klappar händerna så fort de gör något. Helmysko, och speciellt med tanke på att pappan fortfarande är gift med sin fru och som är dotterns mamma... men dottern verkar inte bry sig ett jota om det

• FlowerGirl

var hittar man TicketBooth... vill att alla som kommer hem till mig ska betala innan de går in men jag hittar den inte nånstans! sen vill jag starta ett konditori men vet inte vad jag ska köpa...

• badprinsessan

jag har inte börjat översätta ännu...
    ska kolla på dem när jag är ledig nästa gång...

just nu spelar jag på som vanligt... problemet är att min sim i mitt legacykvarter vill gifta sig rikt... jag är nöjd om han gifter sig o får barn snart innan han blir för gammal...

får man även använda den gröna drinken som föryngrar???

• Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-12 21:12:44 följande:
    får man även använda den gröna drinken som föryngrar???
    Det beror lite på vad du är ute efter för poäng. Det finns någn/några extrapoäng att kamma hem om man aldrig använder livselixiret alt. bara använder det som koplantan producerar, men å andra sidan får man 1 poäng för var 30:e flaska livselixir man inhandlar. Jag kör stenhårt på att försöka skaffa så mycket livselixir som möjligt, och jag använder det så klar också.
  • TheLove

Vad kul att ni gilla idén! Skulle gärna hjälpa om det inte vore så att jag ärligt talat inte vet hur man ska kunna översätta det... Kan ju inte reglerna så jag skulle nog översätta fel

• badprinsessan

Många frågor blir det....
    För du protokoll under spelet eller när sammanställer man poängen??? Allt syns ju itne i smens minne... tex livselexir o så...

(kan för övrigt berätta att boris nu äntligen är gift (inte med en rik en utan med en snygg en - de väntar barn )

• aud

Är på min sjätte generation nu (tonårspojke) och jag börjar bli ganska trött. Blir vansinnig på alla jädrans spöken och att huset alltid är fullt. Men nu är jag så nära så inte kan jag ge upp.

• Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-12 23:11:53 följande:
    Många frågor blir det....För du protokoll under spelet eller när sammanställer man poängen??? Allt syns ju itne i smens minne... tex livselexir o så...
    Frågar du mig? jag fyller i excelarket som jag laddat hem lite då och då, så att jag slipper hålla saker i huvudet.
  • badprinsessan

excelark... vart hittar man det???

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4