• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Trossens mamma

hmm hur fick hon e bok från ingenstans då?

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Pink Rose

Bokhyllan? Tidningen? Ingen aning...

• Trossens mamma

hon har ingen bokhylla de är en bok ingen tidning? undrar om nån gav den åt henne. nåja. jag ska börja om helt sen med en annan sim å radra denna. ville bara se lite

men de kommer att bli svårt. å jag lär fråga massor

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Lilith74

Man kan strunta i toa men de måste ha en dusch. Eller toa och handfat, de kan tvätta sig lite i handfatet. Men att bara ha dusch funkar bättre, då får de kissa på sig och sedan duscha :-P
    Säng, en stol och en bokhylla är viktigt, samt i alla fall ett kylskåp. Telefon. Glöm inte brandvarnare om du skaffar en spis - min stackars fattiga Legacy-sim höll på att få alla möbler uppbrända när hon fått en spis.

• Lady Namárië

Om man köper en bokhylla och raderar den medan simmen läser får man tilllbaka pengarna men har ändå en bok att läsa/studera i.

Trossens mamma skrev 2006-06-28 23:12:45 följande:
    hon har ingen bokhylla de är en bok ingen tidning? undrar om nån gav den åt henne. nåja. jag ska börja om helt sen med en annan sim å radra denna. ville bara se litemen de kommer att bli svårt. å jag lär fråga massor *Stolt mamma och Ålänning*
    Fråga på du! Vi hjälps åt!
    You can't take the sky from me.
  • Pink Rose

Vad mysko Jo, det är svårt i början... och om det är för svårt så är det ju bara att skippa xtreme start. Blir mycket enklare då, och simmen blir inte så ensam Å andra sidan så hinner simmen komma upp i lön om den bor ensam i en simvecka. Men det är himla kämpigt.

• Kirita

hej, jag kikade lite in i denna tråd, hur många expansioner har det egentligen kommit? jag har universitet!

sedan var det nattliv o arbetliv lr?

är uni = universitet?

kan man fortfarande skicka tonåringar till universitetet even om man har skaffat nattliv och lr arbetsliv?

Med hopp om svar!

Kirita

• TheLove

du har helt rätt.. Det är dom expansionerna som kommit. Uni är universitetet. Självklart kan man skicka folk till uni om man har dom andra spelen. Fungerar precis likadant..

• Skalman1

Finns bara poängkortet på engelska?

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4