• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Pink Rose

Man kan fylla i dödsorsaker, när simmen dog, var den ligger begravd. Kan fylla i hur mycket saker som helst.
    Verkar ha nån "Matchmaker" funktion också där man kan hitta framtida partners.

Hmm Får se om jag gör något med programmet sen

• Mamalicious

Åh det där låter spännande!

• FlowerGirl

hade varit coolt att ha ett program som registrerade allt som hade hänt med simmen utan att man måste fylla i.... en databas som är kopplad till själva spelet och uppdaterar sig själv hela tiden

• Pink Rose

Precis... det hade varit jättesmidigt att få den hela tiden uppdaterad utav spelet när man spelade. Risken är ju att man glömmer allt efter ett tag, alltså att man måste uppdatera i programmet.

Sen är en nackdel att man inte kan få en stor översikt i bilder, tex som familjeträdet i vanliga spelet. Man måste söka på en person och gå via den för att få släktskap etc.

• FlowerGirl

men se här då:

By itself, Sims2DB does not extract any data from the Sims 2 game; however, in conjunction with SimPE, (a program that can read the Sims 2 game files) you can now import up-to-date game data into the Sims2DB database.

Så man måste ha simpe också... hmmm... intressant

• Pink Rose

Nej, man måste inte ha det... Men om man har det så lägger den in typ 5 st infofält, och resten får man fylla i själv.

• FlowerGirl

trodde den fyllde i själv om man hade simpe... ja ja.... då får man fylla i för hand.... jag är så lat! hehe

• Pink Rose

Jo, jag hade hoppats på det också

• FlowerGirl

jag har precis börjat med øegacyn så det är inte mycket att hålla reda på.... skriver allt i en liten bok så jag inte glömmer nåt sen nar jag ska räkna poäng

• dramaqueen

Ville bara säga att det är skitkul att läsa era bloggar Jag älskar sims Generad men har inte spelat sen dottern kom i maj ... nu får jag abstinens !!

Världens stoltaste mamma
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4