• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • Maijlo

Det har varit en sensation ifall hon hade gjort det!

• Miramis 1980

E de bara jag som tycker att Lordi är jättebra o allt, men inte riktigt hör hemma på ESC ? Ja menar, Carola har ju faktiskt en riktig schlagerdänga o vilken drottning hon e på sen, så världsvan ! Är absolut inget Carolafan, lyssnar faktiskt bara på Metal, men i detta sammanhang e hon bäst.
    O dessutom; självklart hejjar man på hemlandet *s*
    Inte tänker ja tex. hejja på Tjeckien i hockey VM iaf... typ samma sak ju.

• Katten Ceasar

Fortfarande det är inte nån schlagerfestival längre det heter Eurovision SONG Contest och då kan man sjunga vad man vill.

• Annemone

Busmamma80 - Kan hålla med dig till viss del, fast jag tycker inte ens att Lordi var bra.

Tillbaka med professionel jury igen är min åsikt Ryssland och Rumänien hade helt klart grymmaste låtarna igår!!

• Jennie med ie

Alltså, vilka musikstilar hör hemma i ESC och vilka gör det inte??? Och varför? Vad säger ni, ni som hävdar att Lordi inte passar där?

• Nikhita

Lordi var bra!

Rumänien också - påminde lite om
    O-zone som sjunger Dragostea din tei.

Så gillade jag Litauens uppträdande, lite kaxigt och kul!

• Annemone

Jennie med ie
    Finns väl ingen gräns för vad som ska få vara med numera, min åsikt är bara "det var bättre förr" då alla länderna sjöng på sitt egna språk och låtarna var musikaliska Tycker det går mer och mer åt vilken musiktävling som helst tyvärr. Tror inte jag kommer att fortsätta följa detta spektakel mera och då kan jag säga att jag varit en hängiven tittare i 20 år

• Jennie med ie

Annemone, även om jag gillade långt ifrån alla låtarna så kan jag inte annat än säga att med få undantag var alla musikaliska. Sen därefter handlar det om tycke och smak...
    Och att Lordi inte hör hemma där, som många tycker, brukar snarar handla just om musikstil, inte om att låten skulle vara sämre än andra...

• Hädvigg

Englands bidrag? Schlager? (dessutom bedrövligt dålig...)

Det tycker jag är så roligt med ESC att det kan dyka upp vad som helst för sånger.

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!