Eurovision Song Contest-tråden!!
Vinner Carola?
Gräsligaste outfiten?
Tjusigaste outfiten?
Tabbarna och misstagen.
Sjunger någon falskt?
Låt tankarna flöda!
Jennie med ie, ja de är nog möjligt. Jag kan nog bara inte acceptera att de vann
Har idag lyssnat på den utan att titta på dem och låten är väl rätt ok ändå, men absolut inte en vinnarlåt i mina öron. Hursom helst var det bättre att de vann med sitt utseende än de som klär av sig mer och mer i tron att det är det som gör en vinnare. Många chocker för mig detta år, haha!
Annemone, ja ett tag trodde jag det var en tävling om vem som kunde visa mest naken hud..
Annemone: Du sa att du ville ha tillbaka den professionella juryn, men är inte det folket? Det är ju vi som ska lyssna på musiken och låtarna, borde inte vi bedömma vad som är bäst?
Finland förtjänar verkligen vinsten. 40 år har dom varit med och Europa har skrattat åt dom. Nu visade dom oss alla!
Kommer förmodligen åka till Helsingfors nästa år och titta - men jag har hört ett rykte om att det KANSKE skulle vara i Rovaniemi, för Lordi kommer därifrån - då kommer jag och sover hos en kompis i Luleå! Haha! Jag SKA dit. Fast jag tror nog att det blir Helsinki.
Tyckte att det var skönt att Carola inte vann. Snopet för Sverige iofs, men Carola har trott hela tiden att hon skulle ta hem segern och jag tyckte att det var dags för henne att få fötterna ner på jorden igen.
Förövrigt nynnar jag på HELA tiden på Norges bidrag - "Alvedansen"
Jag kanske kommer åka till Rovaniemi i sommar.
Norges bidrag var fint. Jag kanske är den enda som tyckte om Tyskland?
Majjlo, jag tyckte Tysklands var OK som låt, men ett patetiskt försök till country. Borde inte få kallas country
Jennie med ie: Nog hade rednex kommit längre om de hade varit med som tyskt bidrag?
Pompens mamma, jag vet inte, jag är tveksam....
Åh vad roligt att rätt låt vann!
Grattis Finland!
Jag röstade alltså på Finland, utan att vara hårdrockare och är helsvensk. Och det var inte pga deras kostymer jag röstade på dem, utan för att jag tycker att låten är bra! (Ville bara säga det till er som tror att det bara är finländare eller hårdrockare som har röstat på Finland, alternativt att man bara röstade på dem för kostymernas skull.
)
Med tanke på att de fick 12 poäng från Sverige var det nog många som liksom jag röstade på Finland för att man helt enkelt gillade låten!
Min favorit vann inte.
Bosniens bidrag tycker jag var grymmast. Jag bara älskar låten och har redan den på datorn som går på repeat.