Eurovision Song Contest-tråden!!
Vinner Carola?
Gräsligaste outfiten?
Tjusigaste outfiten?
Tabbarna och misstagen.
Sjunger någon falskt?
Låt tankarna flöda!
Fast jag tror inte det handlar i fallet "Grekland - Cypern"
Litauen gav 12 poäng till Ryssland och vi verkligen är inga vänner. Ni skulle läsa debatten på nätet idag, många är rasande att man gav 12 till Ryssland
Jag tror att stor anledning till varför till ex baltiska länder gav 12 till Ryssland är att ryssar utgör största minoriteten där. För det andra, så har man tillgång till ryska Tv kanaler och då är chansen stor att man har sett Dima Bilan innan , speciellt med tanke på att han vann FameFactory i Ryssland
Kanelflicka: Ja, du ser
Litauen gillar inte Ryssland, men känner igen Dima.
men eg. är dte ju knäppt. för oavsett om man är ovänner eller inte så ska man väl ändå rösta på dne låt man tycker är bäst...
och råkar det vara "fienden" så ska ju inte det spela nån roll
Thaleia:
Vi är samma musiksmak som Norge, men vi ger inte jämt dom 12:an. Och jag vet att Norge spelar massor med svensk musik, men dom ger inte alltid oss 12:an.
Jag tror att Grekland - Cypern grejen.. är just att det bor mycket greker i Cypern och tvärtom .. eller något. För vem minns NÄR dom inte gav varandra 12:orna..?
(förutom igår, Grekland kunde inte ge sin 12.a till Cypern - dom var inte med)
jennie : nej sverige är inte unikt finns många andra lkänder som är även mer neutrala än sverige men alldelles för många rösta på grannen länder
jennie : rolig fråga tänkte på det själv igår både när det gäller ryssland och grannländerna och fd yugoslavien. först så dödar man varandra sen ger man varandra 12 poängare .ok om läten verkligen är så bra som när Joksimovic sjäng för serbien kan jag förstå det men inte när det handlar om skitlåtar som roatiensvar i år...visst att språket kan göra att man röstar på det man förstår men med tanke på hur mpnga röster bosnien fick i år tror jag at tman kan höra om låten är bra eller dålig...förövrigt tycekr jag alla ska sjunga på sitt språk
norge hade ju en så fin låt och ja både bosnien och norge skulle placerats bättre om de valt att sjung apå engelska...
och i år vann Finland mycket på att det äntligen är med en bra rocklåt...
nästa år kommer dte att vara med fler såna här men tror inte de kommer lyckas lika bra!
men kul att se rocken me di schlagern!
Jag hade gärna velat höra Norge sjunga på engelska.
Så, vad tror ni om Carola? Hon hade ju verkat såå schysst mot Lordi... Innan de vann! Sedan vände hon dem ryggen. Dålig förlorare? Sant eller bara något som aftonbladet har hittat på?