• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • HelleGbg

så skönt att inte carola vann ialla fall,,ha ha,,,hon trodde verkligen det! så tji fick hon!! så gå rde när man är så säker!!

• suzolina

men hur kan det komma sig jennie att folk från tex bosnien ger sina högsta poäng alltid till kroatien och serbien även om låten är så irriterande dålig som i år ????handlar det verkligen om musik eller ???

• Jennie med ie

suzolina, DE kanske tycker låten är bra?!
    Nej att Sverige skulle vara unika om att rösta på de låtar vi tycker är bäst... nja det luktar storhetsvansinne eller nåt

• Jenny28

jag vill ställa en fråga? varför röstar typ bosnien o de länderna på varandra när de har ahft värsta inbördeskriget o liknande..ska man liksom inte vara ovänner då?
    eller är det för att de känner att de fortfarande är ett land?

Sen tycker jag att det är en MELODIfestival o vare sig det är schlager eller inte så är det LÅTEN man röstar på vare sig den är hårdrock eller visa...

• xxmeyaxx

Sverige ger ofta röster till sina grannländer, Norge & Danmark - men det kan vara ALLT från 1 - 12 poäng. Det är ALDRIG så som Grekland och Cypern. Som alltid ger varandra 12:orna..

I år gav Sverige Norge 2 poäng och Danmark 8 poäng tror jag.
    Och Finland fick 12:an. Sverige har ALDRIG gett Finland 12:an.
    Jag tror inte ens att Sverige någonsin har gett Finland poäng.
    Förrän igår!

• Jenny28

eftersom Finland fick poäng av nästan alla och mest höga poäng av hela Europa så är det ju helt KLART utan TVIVEL att det var rätt låt som vann...

• xxmeyaxx

Jenny28:
    Ja, ska det handla politiskt sätt, så blev jag jättefundersam igår.

Finland, Estland, Lettland och Litauen gav antingen en 10:a eller 12:a till Ryssland.. och politiskt sätt - HATAR dessa länder Ryssland, pga dess gemensamma historia.

• Jenny28

jepp man kan inte låta bli att undra varför liksom...

• Thaleia

Det här med att ge grannländerna höga poäng handlar nog till en viss del i att man liksom "känner igen sig" i grannländernas musik. Om ni förstår vad jag menar...

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!