• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Bibabba

godmorgon. Somliga har svårt att sova idag, är väl inte van vid att ha semester somnade dock tidigt igår, gick inte från jobbet förrän 19.30
    Lönnemåla: Jag ringde i torsdags o fick prata med någon Elin som sa att jag var nr 4 i kö till handläggning och att hon troligtvis skulle ge bsked nästa vecka. Lät ju bra med tanke på att jag inte ska gå hem förän 26/9 tidigast.
    Mormor: Klart du klarar förlossningen. Om det blir tuppt kan du göra som en tjej jag känner: ta tag i killens överarm o krama så hårt som möjligt varje gång en värk kommer, han var helt blå efteråt.

• Bibabba

kan inte stava, om det blir TUFFT ska det ju va!

• Karlskronamammut

Sitter på jobbet, blä, å grabbarna ligger å sover hemma. avis.

Förlossningsrädsla. - tro de flesta är om inte rädda i alla fall oroliga inför detta. Jag tänkte som så att om alla andra människor jag länner (mamma, grannen, arb.kamrater, den där människan jag inte gillar osv) klarat det. 1 eller flera gånger då j-lar så gör jag oxå det.
    Å det gjorde jag! Med mindre bedövning än vad jag tänkt. (inte frivillgt men ändå..)
    JAg valde att gå in i mig själv å tänkte enbart på andning å att hålla mig så avslappnad som möjligt under värkarna. Vägrade tänka neg för då blev det jobbigare.

• Karlskronamammut

Provade oxå om det var möjligt att få imig så mycket lustgas att jag skulle svimma men lyckades inte.

• Stumpan82

God morgon! Kul med flera somär vakna har varit vaken sen kl 6,men har försökt att somna om men gick inte så jag tog en promenad med hunden och nu njuter jag av en frukost framför datorn

Jonah jag har samma inställning till förlossningen som du klarar alla andra så kan jag också

• Karlskronamammut

stumpan - jepp! mest tittade jag på folk som jag inte gillade. Kan HON då kan jag. Snällt va?

• vera79

Jag tänker väldigt lite på förlossningen, som i mitt fall blir planerat snitt...så jag vet ju när det kommer ske (vilket är snart!). Antagligen har jag (som har nål-och sjukhusfobi) lugnat mig och mognat under graviditeten, eller så tror jag att jag medvetet/omdedvetet låter bli att tänka på det för att inte gå och vara nervös. Nervös lär jag ju ändå bli om inte annat så dagen innan är jag nog rätt hispig.

• Bibabba

hallå är det nån här? Jag är ensam hemma jäteledsen i vill gärna beklaga mig till nån. Hatar min man o hans jälka familj just nu!

• Stumpan82

Blekingetösen....vad har hänt??? Jag lyssnar....

Jag är också ensam hemma sambon fick ryka ut och jobba

• Bibabba

Hej stumpan
    Jo vi skulle på släktträff idag, med typ 70 pers jag aldrig sett förut, och jag bad maken kolla att jag kunde äta maten som serverades. Det gjorde han inte, och när svärmor sa att det skulle va kallskuret o potatissallad trodde jag det stämde. Vi skulle ära lax, vilket är omöjligt!
    Jag var vid det laget rätt hungrig o började må illa o få ont i huvet, så jag åkte hem. Jättekul va?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3