• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Stumpan82

Mormor klart att du klarar förlossningen, Vi får prata om det på föräldrautbildningen.

Jag svimmar så fort jag får ont så att min kropp inte klarar av smärtan..det vore fint att svimma under förlossningen 

• Jordgubben06

Stumpan: Kanske dumt att svimma underförlossningen då missar du allt tja kanske en liten stund i så fall men att man är vaken igen när bebisen är ute!!

• Stumpan82

Jordgubbe06 ja jag ska ta upp det med bm när vi ska skriva förlossningsplan. Har en massa andra saker som också ska skrivas upp i den.

• Vintrar

Småtokig: Jag har också haft det, men allt har varit bra. Det kan vara att man har ansträngt sig mer än vad du kanske brukar, livmodern vidgas ju ut mer o mer för va dag som går det kan va det me. Men är du orolig så tycker jag att du kan ringa och kolla med mvc eller förlossningen. Hoppas att jag kunde hjälpa dig lite i alla fall.

• eio

Halloj,

Grattis till ClinE!!!!

annione - You are up next !!!!

mormor, stumpan och tate - Har ni sett att vi numera befinner oss i mitten på listan!!! Häftigt!!

småtokig - Jag tror att det du känner av som liknar mensvärk är att livmodern växer och att ligamenten töjs. Det är jättevanligt att känna av det vissa perioder under grav. Det bästa är att ta det lugn och lägga sig ner en stund.

Var hos bm igår...allt bra. Sf måttet är nu 32..har planat ut lite på kurvan. Lillbebis hjärta tickade på i 156 och den har lagt sig med huvet neråt nu, fast inte fixerat än, dessutom så ligger den tydligen med ansiktet framåt så jag har både armar och ben som sparkar och viftar framtill i magen!! Det känns kan jag säga

• Småtokig

Eio och Vintrar

Tack för era svar.. Jag är inte jätteorolig, visste bara inte vad det kunde vara.. Men nu vet jag..

Om jag hade kunnat lägga mig ner en stund så hade jag mer än gärna gjort det men tyvärr så sitter jag på jobbet och här finns ingenstans som man kan lägga sig ner på.. Så jag får härda ut tills jag slutar för dagen 16.00..

• eio

småtokig - Du för försöka sitta still och andas lugnt och slappna av emmellanåt. Det brukar också hjälpa. Vet hur obehagligt det kan kännas.

• Annione

eio: Oh yes! I´m up next! Den får gärna komma lite tidigare för nu har jag snart ingen ork med värken längre. Men det är ju inget jag kan bestämma över

Mormor: Jo jag förstår att ni var trötta och att du tog åt dig av vad sambon sa. Men under graviditeten så är det upp till sambon att tänka till för en gångs skull Den stora konsten för blivande pappor är att kunna knipa igen vid rätt tillfälle!
    Å nu blir jag lynchad av ev män som läser denna tråd...

Hoppas det är bra med er!/A

• Jordgubben06

Annione:
    Det finns inte många kloka män som vågar lyncha en höggravid kvinna inte om dom inte vill bli utskällda och sedan ta hand om en gråtande kvinna!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3