• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Liljan77

Kikar in.Vilket jobbigt men underbart väder.

Bara påminner om att jag tar inte med mig nått,eftersom jag fortfarande går på diet.
    Vi ses på lördag*L*

• vikkis

Egentligen... skulle det ju vara lättare om alla tog med sitt eget fikabröd oxå eftersom det kanske inte finns något bra ställe att ställa upp alla kakor och kex och bullar på.
    Men det var bara en tanke...
    vad tycker ni andra???

• tinaaaaaa

jag har bott i blekinge sen jag föddes..=P känner inte så många här endå..

• ClineE

Var på förlossningen 7.30- Där de kollade ännu en ggn. med UL om den låg i säte, vilket den gjorde. Fick träffa bm Anita som gudiade mig igenom allt idag. Fick ligga med CTG ca 20 min tills kriteriet var uppnått. Hon satte en nål i handen(hate that),men jag överlevde... Därefter fick jag vänta ett par min tills dr. rondat! Dr. var underbar, ngt. yngre - norska el. isklänska av efternamnet att döma... Hon bröt lite men knappt märkbart. HOn var sååå lugn och go! Gjorde först viktbed. 3142g = +21% Därefter så beslutade hon om vändning ( görs inte om barnet är förlitet)... Hvd.änden sänktes så benen var uppåt, sängen höjdes och jag fick bricanylen. Hade bm. på ena sidan och dr. på andra.Inväntar att jag ska böjra känna av bricanylen...uppmanas att andas lugnt och försöka slappna av - vilket jag gjorde bra tycker jag.
     Dr. tog bebbensrumpa och lyfte den uppåt och samtidigt masserade hon hvd. och bebben gjorde mkt. villigt en kullerbytta och la sig med hvd. neråt. Därefter kollar de direkt med ul. för att kolla hjärtljud. Allt gick superbra gjorde inte alls ont, och tog totalt 10 -15min inkl viktbed. Hon sa det här barnet ville runt... och jag hoppas det så den stannar så nu.....
    fick ligga med CTG 1h efter för att kolla hjärtrytmen hos bebben och ev. sd. hade 3 ganska starka....

Sambon hämtade mig, han var hemma med A. och han hade köpt milkshake från MC. mmmm vad gott i värmen.... åkte hem och sov 1h för jag var helt slut och skakig... Har ju inte sovit så bra i natt heller....

• tinaaaaaa

ClineE: vad skönt att den äntligen ligger rätt och att det inte gjorde ont. Hoppas på att dne stannar så....

• Stumpan82

Annieone ja jag undrade också det förut om något jag skulle ta med, men inget sa eio utan ett glatt humör och fint väder....

• Annione

Vikkis: Klokt faktiskt. Kanske skulle köra på det istället?
    Eget fika helt och hållet, vad säger ni andra?

• Annione

Glömde... ClineE: Skönt att den "kullerbyttade" så villigt! Har en kompis där de vände bebben och han var 54 lång och vägde över 4 kg då så hon upplevde det som väldigt speciellt, hon trodde han skulle komma upp i halsen .

• eio

Visst kan vi göra så att alla tar med sig eget dricka om man vill...jag tar med mig lite extra saft iallafall. Just in case!!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3