• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Mer > Hehe..så enkelt är det ju inte riktigt...
    Jag ammar ju...dessutom så jobbar han då...

Imorgon ska jag på mamma-baby-gympa!

//Mamma till två underbart söta flickor.
  • MalinI

Mår illa

Ska till Huddinge Sjukhus och ta en massa prover i dag för att utesluta havendskapsförgiftning. Sen i morgon ska jag träffa läkaren på spec mvc för att utreda hur vi ska gå till väga resten av grav. Jag avksyr bara att vara gravid. Förstår inte varför jag har utsatt mig en tredje gång

Läser det ni skiver. Orkar bara inte komentera allt. Får inte sitta så mkt vid datorn för läkaren.

• Sarasnaran

Morrn morrn!

Min knasiga unge tyckte att 7.15 var en bra tid att gå upp på idag.
    Men nu ser han supertrött ut så vi går nog och lägger oss om en liten stund igen. *längtar redan*

Vädret är helt fantastiskt och jag blir alldeles till mig! Hihi!
    Man kan ju omöjligt vara inne när det är såhär!!
    Det krävs dock lite planering när vi ska ut, vagnen är i bilen, Hugo får vara lite tröttig och jag får planera vart vi ska gå någonstans för att bara "gå ut" är lite trist.

Ha en fin och solig dag kära vänner! Cool

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Minna

Oj, länge sen jag skrev så här tidigt i tråden.

Jag skulle bara kolla upp telefonnumret till bvc, då kan man ju inte låta bli att kika in här!

Jättefint väder här med. Tjoho!
    Men jag har brännt mig på axlarna. Aj.

• Phantera

Här är det dött!
    Men det ska det väl vara när det är så fint väder!

Jag fick ligga kvar i sängen till 6.17 imorse...DET NI! Skrattande
    Inte för att jag fick sova så länge...men ändå...lite längre än vanligt!

Var iväg på mamma-baby-gympa på fm. Fick åka med grannen, vår ena bil hade typ slut på bensin så jag vågade inte ta den. Tur att hon också skulle gympa!
    Var lite nervös nästan...skulle Dani sköta sig? Skulle man ORKA? Har ju inte träna på FLERA ÅÅÅÅÅR! Förvånad

Väl framme frågade min granne, M, om hur man skulle säga när man betalade...(för detta gympapass fanns inte "utannonserat" som en aktivitet utan hon som håller i det är ju själv nybliven mamma och är instruktör i vanliga fall och drog ihop några tjejer som hon kände som visade intresse)...PENGAR! Haha...fick inte med mig några pengar...ingen plånbok, ingenting!
    Tror jag lämnade hjärnan på BB!

Fick låna pengar av grannen dock...
    Det gick bra...Daniela skötte sig sååå bra...låg och tittade på instruktören mest...eftersom det var hon som pratade
    Först lite kondition...ca 20 min...ujuj...jobbigt. Haha...eller ja...så jobbigt var det väl eg. inte...men svettig blev man.
    Sen lite styrka med "gummiband" och sen lite armhävningar, situps och grejjer över/med bebis...lite "utfall" och "benböj"...det var jobbigt.
    Kändes i låren kan jag säga.

Passet var ca 45-50 min...lagom...

Sen hem.
    Det var fika på Denises dagis idag...dumt nog! För föräldrarna alltså. Men som "tur var" så är Magnus sjukskriven (nacke/axlarna börjar bli slitna ) så han fick åka dit och fika när jag var på gympa.
    Tänkte Denise skulle bli ledsen om andras föräldrar kom men inte ngn utav hennes.
    Hon tyckte det var kul! Han var med och lekte lite på dagisets lekplats...så sen ville hon inte gå hem!

De kom hem ungefär samtidigt som mig och Dani.
    Åt...vilade lite.
    Ringde Coop...hörde om vår pool kommit. (Skulle ta ca 2 veckor...det var väl 2 dagar kvar...men man kunde ju höra efter om den var på väg iaf )
    Den hade kommit! Jippie! Bara att hämta! Eller ja...betala med

Ner och handla då...köpte en keps åt Denise...hon ska bara ta Danis...men den är för liten. Vad glad hon blev när hon fick sin! En fin ljusgrön med lite glitter och 2 fjärilar. Men även om den varit ful så var det typ den enda "tjejkepsen" som fanns...fanns väl några "killkepsar" också...men de var så mörka....
    Aja...den blev bra!

Hem...laga mat...äta.
    Fylla pool och underhålla barn.
    Dani vill INTE ligga ner när vi är ute...bah! Jobbigt jue!

Denise ville bada fastän det inte var klart. Så när det var kanske 1½-2 dec fick hon bada fastän det inte var klart. Skulle nog inte hinna bli klart innan hon skulle sova. Att det var kallt brydde hon sig inte så mkt om.

Roligt hade hon iaf...kastade sig hit och dit och babblade och skrattade en massa. Ibland blev det skvätte det ju upp kallt vattenpå henne...men det brydde hon sig inte om. Men man hörde hur det blev så dära..."hh--hh-hhh"...(eller hur det nu låter)

Nehe...och inga kläder från H&M heller, fast det står att de är levererade...muppigt! Jag behöver shorts!! Mm.
    Hoppas de passar bara...annars är det ju inget kul!

Nej...nu ska jag roa flickorna innan gröten.

Hoppas man får ta sig ett litet dopp sen...*svettig*...annars duger väl duschen!

Ha det!

• MerenwenElanesse och Tristan

Phant < vad härligtd et lät att svettas lite

Idag har jag påbörjat datakunskapen uppdrag 1 är klart!
    sen hämta jag bus på dagis vi gick ner till ån där zanna & sofie solade o badade!
    Tristan passade på att bada lite han med

sedan gick vi hem , åt mat & fixade med zannas student plakat!
    sen färga jag håret

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • Phantera
    ~ GRATTIS på namnsdagen ESKIL! ~
    Merwen
    > Tjusig hårfärg!!
    Svettas lite? Det DROPPADE...MASSOR! Å så skulle man göra armhävningar...ÖVER bebisen...hehe...
    Tur jag hade med en liten svett-handduk!

Vattnet blev iaf uppfyllt för lite mindre än en timme sen så Denise fick ta sig ett kvällsdopp. Det gick väl upp till midjan på henne ungefär. Kallt också, förstås. Fast Magnus hade haft i lite varmt vatten...men ja..."stor" pool.
    Men hon är ingen badkruka!! Hon badade och ville inte gå upp. Men ngn hejd fick det ju vara... Men kul tyckte hon att det var. Så nu hoppas vi på att vattnet ligger och värmer upp sig i solen imorgon medans hon är på dagis och så...då kan vi plaska allihopa sen!
    Nu sussar de små liven!
    Ska nog ta oss ett dopp själva snart...fast Magnus vill doppa "mer" än bara kroppen! Generad
  • MerenwenElanesse och Tristan

im out!

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • JennyOEmilia

Tjohej!

Idag har jag tränat också! Vi har fått ännu fler maskiner nere på vårt gym! Så himla bra! Jag gick i uppförsbacke på gåbandet och det känner jag av nu kan jag säga, men det är bra för bakdelen!

Fick reda på att min kompis i Sverige var gravid igen! Hennes lilla fyller 1 år nu i slutet av juni så det blir tätt mellan barna. Men det roliga är att sist gjorde hon IVF och nu blev det på naturlig väg... inte planerat! Men välkommet.

Phant> Vad kul det låter med baby-gympa! *vill också*

Svar på tråden Tråddödarfolket #10