• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • MalinI

Mer. Före midsommar ska man ha fått pengarna om det inte är något som strular. Om du har deklarerat via telefon/sms/internet.

• Minna

Oh vilken dag!
    Får skriva snart, för som vi har hållt igång! Hihi!

• Phantera

Mer > Förra året så var det så att man skulle få dem under midsommarveckan. Vad jag vet så är det denna vecka som gäller...men kanske är det innan midsommar som gäller?
    Jag hörde dock på nyheterna någonstans att det var nu i dagarna, annars fick man vänta till augusti/september/december.
    Du är säker på att du ska få tillbaka då? Flört

Jag är helt slut idag...lite trött...men mest "slutkörd". Har ändå inte gjort så mkt. Det är varmt inne. Jag har varit ensam med två gnällspikar...
    Denise verkade trött och verkade vilja sova före 18. Hon gick in i vårt sovrum och ville att jag skulle lägga henne.
    Hade försökt få henne att äta lite innan det, eller på hennes initiativ...dock ångrade hon sig, eller tappade suget.
    Aja...fick henne att äta lite till sen och gjorde i ordning henne för natten. Daniela var gnällig hela denna tiden. Tror hon var lite hungrig...men nu är hon röd på halsen igen, kan ha varit det som irriterade också...hon verkar gilla när man "kliar" lite på det. Hon har tagit handen mot halsen också...kanske kliar?
    Hon var så fin innan vi åkte till Eksjö så jag trodde svampen (?) var borta. Tog inte med ngn zink eller daktacort.
    Nu är hon iaf röd och har småsmåvita knottriga prickar! Har börjat "behandla" igen.

Denise kom i säng strax före halv 7...Daniela strax efter.
    Då gjorde jag mat åt mig...lagom tills den var klar vaknade Dani. Hon hade inte ätit sig mätt, vilket jag luskat ut...men hon hade slutat äta och sov...vad göra lixom??
    Aja...fick väl äta maten kall, eller micra den.
    Lagom tills hon somnat om och jag lagt henne i sängen igen kommer Denise upp.
    Hon kom upp några fler ggr. Ville sova i vår säng. La henne i vår säng. Men då börjar hon stöka runt och väcker Dani. Då fick hon sova i sin säng igen. Men hon kom upp igen, och igen och igen. Jag låg och läste lite för henne. Det var mysigt tyckte hon. Men så ville hon inte att jag skulle sluta. Lovade eeeeen bok till, seeeeen fick hon sova. "Aaa"...
    Men inte då.
    Så nu är hon uppe igen och jag kan ju inte tvinga henne att somna...
    Så sockerkakan jag bakat får väl vänta tills imorgon eller ngt...blääää....

Magnus ska iväg och äta pizza med några jobbarkompisar imorgon, sen ska de hit och titta på fotbollen. (Vi har ju en 42" plattTV). BAH! Säger jag bara...så blir jag ensam med barnen igen...
    Känns som att jag inte har något liv...förutom barnen då. (Självklart älskar jag mer än allt annat...det vet ni ju!)...men jag behöver få göra något annat ibland också.
    När vi har folk här så har Magnus börjat tänja lite på rutinerna...att Denise visst kan få vara uppe lite längre. Jag som tycker det är SÅ SKÖNT när hon sover och jag också kan umgås med "folket"...
    Sist var hon nog uppe till 21...sen ammar man Dani och det drar ut på tiden. Ibland så bara suger och suger och suger hon. Läääääänge!
    Nä...
    Nästa vecka ska jag ju klippa mig. Skulle vilja ha gjort slingor/färgat eller ngt, förändra mig lite. Men det "vågar jag inte" för jag kan nog inte vara borta så lång tid som det tar...för jag måste amma!
    Får bli en hemmafärgning...men jag är så feg när det gäller sånt...
    Är så rädd att det blir fult/fel..men men.

Städa behöver jag också göra. SÅ skitigt här hemma. Dammigt! Det syns/märks extra mkt när solen ligger på/skiner och det blir varmt/kvalmigt...

Magnus har iaf fixat ett "nätfönster" så vi kan öppna och vädra utan att katterna smiter iväg.
    Skulle vara skönt om de fick gå ut, men jag vågar inte. Är så rädd att de ska bli påkörda...och vi har inget bra ställe att sätta en kattlucka på heller!
    Hm...*svammel svammel svammel*

Nähä...såg att mina kläder förmodligen är skickade...de borde ju bara vara att hämta...men de ligger väl på ngt mellanlager/postsorteringsställe över helgen...bara för att jag BEHÖVER dem..
    Har inte mkt som passar när det är varmt ute. F. ö. så har jag inte rakat benen...Fundersam

Nä...nu får hon faxxt sova!
    Bice!

//Sluuuuuut mamma
  • MerenwenElanesse och Tristan

phant> japp skulle få tillbaka mer än 2 papp , lite sur blir man när man väntat dem lixom.. & jag deklarerade dagen efter vi fick hem papprena...

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥

phant > Tristan somnade nu.. vet precis hur det är.. huga & jimmy har vart borta i 1 vecka nu & kommer hem om 1 vecka... 2 veckor totalt jag är helt fucking slut asså!
    Synd om oss

• Phantera

Mer > Hehe...man kan aldrig räkna med att få skattepengarna när man vill få dem...
    Man får ju lixom aldrig ngt besked att "du kommer att få dem då och då"... Man kan bara anta!
    Mja...inte så synd om mig...Det brukar ju inte strula för mig...men jag är bara helt slut idag och självklart måste det strula då!
    Förstår att du är slut!

//Mamma till två underbart söta flickor.
  • Phantera

Vi har 28.8 grader ...INNE!

//Mamma till två underbart söta flickor.

ja vi med typ hahahsaha asvarmt fast det känns ssom 40 eftersom jag är så himla solbränd.. jag svettas & frossas om vartannat!

BTW! Minna! msn e mupp skaru me till stan imorrn??

• Minna

Vi ska faktiskt till stan en sväng imorgon, men vi ska vidare till några kompisar sen.
    Vi hade iaf tänkt äta lunch på stan.

• Krikelina

Hej hopp, *trött*.
    Varit till ikea idag och skulle då inhandla Minnas säng m.m.
    Naturligtvis var madrasserna slut BAH!!!
    Men det har jag fixat via nätet jag , så den kommer på posten nästa vecka..visst blev det välan dyrare med frakt och så men jag har ingen lust att åka 7mil bara för en madrass.

Blir inga pers. hälsn......har en vaken grinis på övervåningen och en liten grinis på nedervåningen.....de somnar nog av övertrötthet vilken sekund som helst skulle jag tro och jag somnar nog strax efter.

Näe nu är Jonna riktigt arg här.

Byebye och natti!

Svar på tråden Tråddödarfolket #10