• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Natt-ammat...ska välan sova nu...
    Denise somnade ca halv 11 tror jag.
    Kanske var pappa hon saknade? Hm...?
    Hoppas hon sover länge imorgon då...Dani också förstsås!

Ska se om det går att sova i värmen...!

Natti!

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m10017102.html

//Mamma till två underbart söta flickor.
  • Sarasnaran

Vilken dundergrej!
    Conny skulle säkert jubla högt om jag bad om en sats varje kväll iaf!

• Sarasnaran

Ooops, det skulle ju till Phants tråd. Hehe!

Phant - Du är duktig som håller igång som du gör!
    Tycker du ska sätta dig ner och prata med Magnus om vilka "regler" du vill att ni ska ha. Som med Dees läggning t.ex. Eller att du faktiskt behöver en stund för dig själv ibland.
    MÅSTE MÅSTE MÅSTE prata om det. Dom är ju inga tankeläsare.
    KRAAAAM!

Minna - Men du glömde att berätta om din dag igår ju!
    *vill höra alla tokigheter*

Mer - Har man inte fått sina skattepengar med deklarerat i tid via nät, sms eller telefon så ligger ens ärende troligen under en extra kontroll. *har hört*

Krik - Tur med IKEA på nätet!

Wohoooo!
    Conny gick upp med Hugo efter jag ammat honom imorse. Jag gick upp nyss, givetvis fick dom väcka mig. Hade nog kunnat sova hela dagen annars.
    Karln är ju en vekling och bad om att få sova 45 minuter nu. Hahahahaaa!

Idag ska vi gå på promenix vi alla tre i solskenet och mata ankorna.
    Ikväll ska vi till vänner och titta på fotbollen såklart!
    Heja SVERIGE!! Cool

• Krikelina

SSSSSOOOOOOLLLLLLLLL Cool!!
    Nu är sommaren här, det är så varmt och skönt så Glad!
    Har lovat mig själv att absolut inte klaga på att det är för varmt om jag så flyter bort Skrattande hehe.

Snutt: Jäpp IKEA på nätet rules!!!!

Nu bär det av mot solen eller nja först ska jag torka bort all pollen från utemöblerna.

Hepp (som Lilou brukar säga )!

• Sarasnaran

Nu har vi varit ute och gått en runda. Det var jätteskönt! Varmt som fan dock! Hemlis
    Nu är vi hemma och har fått svalka oss lite, men jag är så sjukt förbannad på Conny så jag skulle kunna spricka.
    Men jag berättar sen. Åååh vad arg jag är!! Skrikandes

• Phantera

Så härligt att få sova Snutti!! *kram*
    *är sympatiarg* Ja...jo...får nog prata om det. Har väl inte riktigt tänkt på det förräns nu...och DÅ när "folket" var här...men då ville jag inte ta upp en sån sak.
    Samtidigt är jag ju så stolt över mina söta döttrar och folk får charmas av dem...men...de är ju söta när de sover också!

Nä...Minna berättade aldrig om sin dag...men hon hade skrivit i sin blogg... Lät som en uuuunderbar dag tyckte jag minsann!

Lilou > Hoppas Ida är fri från febern nu!! Hur blev håret? Visst var det idag du skulle till frissan??

Hms...vad ska jag ha för färg på mitt hår tro? Magnus tyckte typ lite brunt! Men det blir väl knasigt när det växer ut då? Får väl fråga när jag här hos frisören...vill verkligen göra ngt åt mitt hår.
    Ska klippa av det en rejäl bit iaf. Dels för att det är slitet och dels för att Dani drar i det...åh det gör så ont!
    Ibland får hon tag i Denises hår...åh så ledsen Denise blir...hon är ju jätte håröm. Och förstår ju inte att Dani inte gör det med flit!

Nu är Magnus iväg och käkar med sina jobbarkompisar...sen kommer de hit och tittar på fotboll...och är fulla och dryga antar jag...

Imorgon ska vi till Margot och äta...skönt...slippa fixa det.

Förresten så sov Denise till kvart i 7.
    Hon kom in till oss ca halv 5. Trodde hon skulle vara vaken då....men hon somnade om och sov nog rätt hårt. Verkade inte höra när Dani vaknade och var sur.
    Hon verkar ha klåda under hakan...stackarn!
    Men det ser lite bättre ut idag. Vi ska till BVC på torsdag så ssk får ta en titt då.
    Hm...
    Ja...Vid halv 6 protesterade Dani mot att ligga kvar i sängen och försöka bli ammad till söms så då fick vi gå upp.
    VIPS så skiner hon som solen! Mupp-unge!

Aja...vid ca halv 7 så blev hon lite trött i ögat och somnade. La henne på kudden på golvet och mig själv i soffan...meeeen så kommer Denise 10-15 min senare...blää...
    Vid 8 kom Magnus upp och sa att jag och Dani kunde gå och lägga oss.
    Ammade lite först...
    Han och Denise åkte till Margot...så fick vi sova.
    Men Dani vaknade till strax före 9. (Dum ovana...) Men hon fick nappen och somnade om...vid ca 10 vaknade hon och var gnällig...Magnus och Denise kom hem ungefär samtidigt så det var bara att gå upp och dona iordning sig.

Ner och handla.
    Hem...äta lite lunch/mellanmål.
    Dee och Dani vila.
    Magnus dammsuga.
    Jag gjorde rent på toa...och rengjorde vår vardagsrumsmatta.
    Har fått två nya mattor av mor och far. De har "uppdaterat" sin inredning med ny soffa, fåtöljer och mattor...så vi fick ta över de gamla om vi ville.
    Två röllakan (stavning??) Är inte så förtjust i sådana eg....de är så..."sticksiga"...men jag lät Magnus bestämma och han tyckte de var helt OK. Lite ljust beige och gröna...
    Så vi la på den ena idag...oj...vilken skillnad det blev! Mkt ljusare! Och sen är den lite mindre än den andra mattan.
    Förhoppningsvis drar de inte åt sig så mkt damm och katthår som den andra. De är nog inte lika "svårdammsugna" iaf...

Nej, nu lär jag nog väcka Dani...hon har sovit ett bra tag nu...kanske en timme? Vill ju att hon ska sova inatt!

Denise tittar på "Nalle" och äter lördagsgodis.
    En godisgris är hon minsann!

Jahopp...
    Förresten...har ätit Fullkornstunnbröd med grilladkyckling, grönsaker och crème fraische á la Josephine! Gott...

Men ha det då!

• Phantera
    HEJA SVÄÄÄÄÄRRRJE!!!

• MerenwenElanesse och Tristan
    phant Snyggt

Tror ni då? vinner de el???

Idag har jag & Tristan gått på stan, tänkte se om vi kunde springa på Minna men det gjorde vi inte
    Min mobil är ju död.. & däri är alla telefonnummer osv.. & jimmy harladdaren! Mumlar...

Ja sen köpte vi en vagn hahaha
    Tristan fick välja själv
    En grön Sitty Med ratt
    Här är länken
    http://194.103.47.10/Brio/Sverige/BRIO/Sulkyvagnar/Sulkyvagnar?ProdID=36526&imgid=561

Dock så är det inte riktigt den färgen den är mycket finare grön irl mycket skarpare på nåt sett! Jag ville ha dne blå men tristan vägrade! hahaha han ville ha den gröna
    Sötis.

Nu kommer snart Fredriks föräldrar hit med en kökssoffa!!!! Wiihoooooooooo

Bai Bai!
    ♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥

just Ja!
    Sen hittade vi PIPPikläder på åhlens! TillKILLAR!!! Så jag köpte ett par bralls & en t shirt! jättefina!

Tristan är ju helt kär i pippi

0-0  jaja som vanligt sista 10 min är kanonbra innan så är det bara slappt...

Svar på tråden Tråddödarfolket #10