• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Sarasnaran

Heeeeej!
    Nu är ju varken jag eller Minna här så mycket och Lilou har rymt , så ni har det chill i tråden.

Idag har vi varit på Skånes Djurpark, oh så roligt det var! Supermysigt! Vi tog det så lugnt man bara kan och tog en låååång välbehövlig lunch på Björnberget efter halva runda.
    Meja pinkade ner både Minna, bänken, marken och Lovas keps.
    Och lika glad för det.
    Hugo har varit jätteduktig hela dagen! Han har inte gnällt något alls. Bara jollrat, sovit och käkat. Min lille duktige kille!
    När tjejerna sen valt vars ett mjukdjur i shoppen så gick vi till bilen. Då hade någon dum jävel slagit upp dörren på vår hyrda minibuss! Som om vi har råd med att betala DET då?? Nä fy farao vad ledsen jag blev då. Blä!!
    Aja, sen så körde vi hem familjen till sitt plejs och vi körde hem till oss en timme. Skönt med ett litet brejk och lite vila och amning och så. Sen hämtade vi dom och körde upp till mina föräldrar och åt middag. Meja åt med hela kroppen i vanlig ordning. Gott!
    Sen nattades det barn hemma hos dom och sen gick Minna och jag och handlade för imorgon när vi ska till Ven. När vi kommer tillbaka, så var Hugo vaken! Bah! Men efter lite tutte så vart det nattinatt där.
    Nu är vi hemma och är så trötta! Vi kommer sova gott inatt och sen åker vi på äventyr imorgon igen.

Natti tjejer!

• Sarasnaran

Jag glömde ju berätta en sak!
    *bankar skallen i väggen*
    Dom ringde från sjukhuset när vi var hemma om i eftermiddags. Läkaren hade fått tillbaka några provreslutat och ville delge mig vad dom hittat.
    Jag har förhöjd halt av antikroppar mot cellkärnor. Vilket innebär att kroppen kämpar emot sig själv kan man säga. Han frågade om jag hade värk eller ont i kroppen för övrigt, och det har jag ju jämt. Alltid ont i benen och handleder och så. Han sa att det fanns en koppling med denna förhöjda halt och reumatisk värk. Så jag skulle få en remiss till reumatologen inom tre månader.
    Jag började tjuta när vi lagt på luren för det kändes så chockartat att någon faktiskt säger det här med min värk. Jag har så länge gått och förträngt det och bara trott att jag varit pipig, men jag har ju faktiskt väldigt ont i perioder. Sen när jag gråtit klart så var det bara skönt att ha fått veta. Det betyder ju att dom kanske kan hjälpa mig!
    Så så får vi se det istället, att det är ett steg i rätt riktning.

NU går jag och lägger mig!
    Fick ju hoppa ur sängen för att berätta för er! Man är ju lite knäpp...

• MalinI

Stor kram till Snuttis

Lilou skulle väl till sina svärisar har jag för mig??? Minnet är inte så bra på en gravid kvinna

Ska till dagis nu. Har ingen frukost hemma. Skärpning på mig... Barnen måste ju få frukost. Tur att jag inte har ändrat tiderna på dagis sen jag blev sjukskriven så jag kan lämna till frukost.

Fast å andra sidan får jag inte ha dem hemma heller då jag ska vila mkt. Svårt med två små. Ni vet ju tjejer hur det är med barn

• Sarasnaran

Morrn!

Aaaah, svärisarna var det kanske! Minns också dåligt.

Så trist att du inte mår bra Malin. Men snaaaaart kommer bebisen! *säger det igen*

Jag har mer eller mindre varit vaken sedan 3.40 inatt. Då vaknade Hugo och låg nog och drömde lite och pratade i sömnen, sen vaknade han till på riktigt och han fick komma in och amma i sängen. Men så såg jag att klockan bara var 3.40 så jag bar in honom i sin säng igen. Sen gick det bara inte att få ro i kroppen.
    Det kan mycket väl vara kortisontabletterna som gör att man är lite orolig. Så jag har sovit lite från och till sedan dess, sen vaknade Hugo kvart över sju och sen var det verkligen kört. Så då kunde jag lika gärna gå upp. Mina pojkar sover fortfarande.

Idag ska vi åka till Ven då, vädret är inte så roligt änsålänge.
    Det regnar inte, men det är varken sol eller ens minsta lucka i molntäcket. *fnys*
    Ska väcka pojkarna om en halvtimme, så får vi hoppas på lite bättre väder.

• Sarasnaran

Meh!
    VAD ÄR DETTA?
    Skamligt!!

Nu har vi kommit hem iaf. Om det är någon som läser!
    Det har varit en härlig dag, med båt och minibussåkande och flängande och farande och bilbytande och ja allt man kan tänka sig egentligen.
    Alla tre barnen var superstimmiga när vi äntligen kom hem. Men gott somnade dom.

Nu blir det sängen!
    Pussipuss!

• cruZZe

Jag ska erkänna. Jag har smygläst denna tråd nu sedan i förrgår. inte för att spionera, utan mer för att jag är nyfiken på vad ni har för er och gör som får min fru att bli så intresserad av det hela. Jag har kommit fram till att det händer inte mer än att ni diskuterar som "vanliga vänner". Vare sig det är lite eller mycket så har jag kommit fram till att jag har faktiskt extremt få NÄRA vänner kvar i mitt eget liv . PHUST, sitter här och deppar lite för mig själv sent/tidigt och är lite småfull Har iaf pratat med en av mina bästa gamla vänner nyss på telefon och kommit fram till att vi behöver rensa luften på neutral mark och komma fram till vad som eg skitit sig. För att gör en lång historia kort så är det en av mina genom tiderna bästa vänner som det skurit sig med, och som alla vet så ska man vårda sina nära vänner. Aja same same but diffent, eller nåt. Nu ska jag lämna er kära tråd ifred igen . Men jag ska bara säga en sak till.

FÖRLÅT ÄRLSKLING OM JAG VARIT RETLIG SISTA TIDEN. Jag har inatt kommit på at jag sknar vissa delar i mitt eget liv.

Puss Melinda/Phantera. Jag älskar dig och våra döttrar mer än ni någonsin tror. Även om vi kommer ihop oss ibland.

• Phantera

cruZZe > Jag vet att du älskar oss honey! Kyss Och vi dig!! Hoppas P. och du kan reda ut det hela!

Ja...här är vi mest bara vänner fast vi är rätt "slöa" för tillfället.
    "Folk" är inte hemma, "folk" gifter sig!! (Idag är det väl det smäller???!!!) Osv.

Själv är man trött. Kom i säng sent, (ca kl 1). var uppe två gånger och pratade med honey, hade svårt att somna om sen.
    Dani vaknade strax efter 5 och ammade lite...sen ville hon inte somna om så vi gick upp ca 20 över.

Denise lär nog sova ett tag till, hon var uppe länge igår!

Hade dock trevligt igår med våra kära grannar.
    Skulle gått iväg till hamnkrogen vid 16-tiden men det hade precis börjat mullra en bit bort och Magnus trodde det var på väg hitåt så vi stannade hemma och hamnade på deras altan istället.
    Och OJ vilket åskOväder det blev! Men jag tycker det mest bara är mysigt.

Snutti > Låter som ni har väldans trevligt!

Skönt att veta att du inte inbillade dig värken...och att du kanske får svar på din deafness då!! Men ändå läskigt! *kramar om*

Hoppas ni hade skrivit på ngn försäkring för hyrbussen så att ni slipper betala för skadan? Sånt är ju så onödigt, så tråkigt, särskillt om man inte åstadkommit olyckan själv!

Annars kanske ni har ngn annan försäkring som kanske kan användas till att betala om ni nu blir skyldiga till det!

Fina bilder du lagt upp...var en del nya som jag inte sett...!!! Bl a på när Hugo sitter själv, och när han badar i sin lilla pool! Sööööööt!

Hälsa hela högen!

Malin > Jobbigt med SD!! Snart är det "över" ...snart!

Vilken vecka är du i? Finns det "risk" att den lille kommer för tidigt? Kom Lucas och/Nelly för tidigt?

Zmooth > STOOORT LYCKA TILL idag!!

Krik > Fick Jonnas bilbarnstol plats bättre då alltså?

Hm...hihi...*funderar fortf*

Nej,...måste roa Dani...kinkis här nu!

Hoppas ni får en BRA dag ALLA...särskillt Zmooth!!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina
    Stort lycka till Zmooth Kyss!!!!!

Phant:
    Ja, freewayen tog mindre plats och det bästa var att vi inte behövde röra framsätet ett dugg.
    Har dock hittat ett sätt som funkar med aktan men vi måste fortfarande skjuta fram framsätet en bit..så den stolen har vi bakom passagerarsätet där jag oftast sitter när vi åker hela familjen.
    Raunos ben får inte plats eller jo de får det men det blir jobbigt för honom att sitta där en längre stund. 

Snutt & Minna: Låter som att ni har det skojsigt . Hoppas att det löser sig med försäkring och så för bussen för inte ska väl ni behöva betala för en skada ni inte orsakat heller.

Snutt: Skönt att få din smärta bekräftad eller nja...tråkigt att du har ont men bra att en läkare uppmärksammar den och kanske kan göra ngt åt den.
    Hoppas att alla fortsatta prover m.m. leder till ett bra resultat för dig .

Malin: Huvva....inge skoj...
    Snart över *kram*

cruZZe: Om du nu läser detta så hoppas jag att allt löser sig .

Venus: Hoppas att allt är bra med dig/er!

Lilou: Allt bra hos svärisarna?? Hur har det gått med Madonna?

Mer: Ni är på semester nu ja..
    Ha det så bra!!!!!

Jenny: Hur har det gått med husmålandet?

Jisses vad det åskade igår och lääänge.
    Men det var mest mysigt, jag gillar åskoväder jag .
    Om jag bara fick så hade jag sovit mig igenom det hela, jag sover sååå himla bra när det åskar .

Idag är det dop .
    Min kompis Carina ska döpa sina små.
    Såå det är nog dags att börja göra oss iordning..iaf duscha och så.
    Det börjar tolv så vi hade dessutom tänkt att hinna äta före...får väl se hur vi hinner.

Nehe..nu är Jonna HUNGRIG..

Tjolahopp!
  • Lilou

Kikar in som allra hastigast....ar hemma bara nu en svang...kommer hem imorgon kvall...sa pa mandag ska jag forsoka lasa ikapp & skriva pers. halsn!

pa er! Jag SAKNAR er!!!!

• Sarasnaran

Godmorgon!!

Jo det är morgon för oss! Hugo ville inte gå upp förrän kvart över tio.
    Duuuuuktig kille!

Jo det löste sig med bussen. Tack och lov!! Dom satte den som en tidigare skada så vi slapp betala något alls. Jätteskönt! Och billigt blev det i slutändan med buss och bensin och allt ändå. Gött!

Minna och hennes söta barn och man är i Lund idag och hälsar på Andreas syster.
    Ni vet hon som är så slarvig?
    Så vi ska äta middag ihop ikväll och umgås då, sen åker dom hem imorgon.
    Det har varit såååå roligt att ha dom här! Saknar dom redan!
    Detta måste vi göra om! Men då får Phant också komma! Ett måste!!

Vet inte om cruzze tjuvläser lite till nu, men jag blev lite rörd av dina ord iaf. Man kan aldrig säga till sin älskade att man älskar dom för många gånger.
    Käääääärlek kallas det.

Lilou - Vi har saknat dig!! Kom heeeeem nu!

Krik - Ha så skoj på dopet idag!

Zmoothie - Hoppas du får världens mest underbara dag! Hoppas du tar MYCKET bilder! Kyss

Svar på tråden Tråddödarfolket #10