• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Krikelina

God morgon
    Det har gått jättebra för Minna hos mormor , hon hade somnat före nio utan protester.
    Min mamma och hennes sambo fick visserligen lägga sig också iaf tills Minna somnat.
    Hon hade vaknat några gånger inatt och bl.a. letat efter nappen (hon brukar gömma den för sig själv ). Hon hade vaknat 8.15 imorse och varit pigg som en lärka.
    Nu skulle de iväg till Västerås till Vallby friluftsmuseum, de har lite djur och så där .

Phant: Så har ju Minna varit..helt hysterisk..blev bättre när hon fick sova inne hos oss igen. Pratade med en kompis som sa att det kan bero på en utvecklingsfas....tydligen så börjar de drömma mardrömmar i den här åldern.
    Men vi ska iaf försöka natta Minna i sitt rum igen fr.o.m. måndag.
    Vill iaf att hon ska kunna somna där om hon sen kommer in på natten ja då får det vara så.
    Skönt med sovmorgon!! Det förtjänar du verkligen .

Här ska snart klippas lite häck
    Har lånat mammas elektriska häcksax, så nu blir det livat värre..eller njae jag kommer nog att få skapligt ont i armarna..den var lite tung.

Hm..jaja.

Vi ses !

• Krikelina

Jobbigt med öronen Snutt , hoppas att hon jobbar och ringer upp dig snarast!

• Minna

Tjong!

Fullt upp hela tiden här nu..
    Har typ aldrig någon ro att sitta här..
    Men men...Snart åker vi på semester iaf.

Snutt-- tokigt med dina öron, hoppas du får nån ordning på det!!

Phant-- ni ska snart få se bilder, ska bara orka fixa med det
    Så himla skönt att du får sovmorgon!!

Krik-- skönt att det gick bra för Minna hos mormor!

• Phantera

Krik > Jo...tänkte också det när Denise var så där hysterisk igår att det kanske är en utvecklingsfas eftersom Minna är sån också.
    Men Denise har inte varit sån förut. Eller någon gång har det hänt, men inte varje kväll.
    Mardrömmar nu? Det har nog Denise haft tidigare. Jag tror att de kan drömma mardrömmar eller så sen långt tillbaka! Kommer inte ihåg, men jag läste om det och jag tror det var runt 8 mån? Hm...men jag är inte säker. Jag har iaf upplevt det som att Denise vaknat då och då av en dröm el dyl.

Hur går det med lilla Jonna då? Växer hon lika fort som Minna?

Jag brukar jämföra Denise och Danielas kurvor...nu har jag inte gjort det efter sista kollen, men före den var de typ exakt lika stora! Men det var de ju vid födseln också...så när som på 17 ynka gram!

Sitter och sparar ner glitter animationer...

TJONG!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

KADONG!

Vi åker till Lund till jourcentralen. Detta håller inte. Mår skiiiit. Bläbläbläää!
    Meeeen, så får det bli.

• Sarasnaran

Jag är inte alls kry visar det sig.
    Fick åka in till Lund med mitt öra som bara störar sig och gör mig helt dimmig.
    Efter en massa kontroller och undersökningar fick jag diagnosen "sudden deafness".
    Det innebär att något är paj i innerörat eller nerven som går från hjärnan till innerörat. Man får käka en megados kortison under en kort period och sen får man hålla tummarna helt enkelt. Läskigt tycker jag.
    Jag förlitar ju mig så mycket på min hörsel, då jag är blind på ena ögat. Jag behöver mina andra sinnen till 100% för att fungera! Ännu läskigare blir det när läkaren säger att han inte vet varför jag fått det, att jag har viss påverkan på vänster sida av kroppen, att det kan vara stressrelaterat, att jag måste göra en neurologisk undersökning och att han inte vet om det kommer att bli som innan.

Så här är det ingen lugn stund alls... Inte i hjärnan iaf.
    På måndag ska jag in igen för fler tester och blir då eventuellt sjukskriven. Man ska ta det väääldigt lugnt och inte göra något alls när man har detta.
    Mmm, som om liksom! Jag är mammaledig med en fem-månaders, hur ledig blir man??
    Jag tycker inte att jag stressar. Visst det har blivit mycket nu senaste tiden men då menar jag rent tankemässigt.

Jaja, vi får väl vänta och se då.
       /Lite hjärntrött Sara

• Phantera

Läskigt Snutti!!

Ska sova nu...Denise vill inte alls!

Ses!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Nämen Snutt..... Vet inte vad jag ska säga...hoppas självklart på att kortisonet biter och att alla undersökningar går bra *kram*

Phant: Kom och tänka på en grej som Rauno sa idag.
    Minna hade ju en fas vid 8mån som i hennes beteende var exakt som hon är nu.
    Rauno menade på att det kan ju vara så att Minna gått tillbaka (sägs ju vara vanligt när de får syskon).
    Med detta i åtanke har vi lagt upp nattningen som då d.v.s. hon somnar med en av oss i vårat sovrum sen så efter ngn vecka sitter vi där inne med henne tills hon somnar och sen slutligen så ska vi komma till att vi lägger henne och går ut därifrån.
    Sen efter ett tag så blir det eget rum igen.
    Har funkat finfint igår hos mormor och ikväll, Minna har somnat på 10-15min, hoppas att det håller i sig.

Jonna är aningens ( ) knubbigare än vad Minna var vid 3mån kollen och aningens kortare.
    Minna vägde 600gr mindre och var 0,4cm längre.
    Så Jonna brås nog på mor sin alltså..lite kortare och lite tjockare hehe !!

Nu ska här ammas !

• Minna

Tjingtjongdong.

Snutt-- men fy, det där låter ju lite läskigt! Då får vi verkligen hoppas att kortisonet hjälper hörru.
    Alltid ska det vara nåt.. kan man aldrig bara få njuta av livet?!

Lova är trotsigare än trotsigast nu för tiden... jag känner mig som världens sämsta mamma... Tycker det är så svårt att ha tålamod. Blä!

Phant-- sovit gott?

Krik-- jag tycker eran plan låter mycket vettig.

Svar på tråden Tråddödarfolket #10