Krik > Åh...hihi...kan ju bli en sladdis om....några år?

Då behöver man ju ett modernare babyskydd...hihihihi...
Hur stor är Jonna nu?
Snutti o Minna > Saknar att vara med er också.
Djäkla bilar!!

Men det fanns inte en chans att jag hade råd...ja...om jag inte ville låna pengar...men det är inte så lockande...
(Eko för dig Krik):
Veeeeeeeeet ni vad? Daniela sov till 7 idag...SJU...2 timmar längre än normalt...ändå la vi henne normal tid igår!
Hon vaknade visserligen vid 5 och var lite hungrig...gick upp och ammade. Hon slumrade till...la henne i sängen...hon vaknade till...la henne brevid mig...så sov hon till halv 7...trodde hon vaknade då...men det gjorde hon inte!! Utan sov alltså 30 min till!! (Bara för att det var Magnus tur att gå upp!!

)
Inte sov man så bra för det. Denise var bökig. Tror hon somnade runt halv...1!!

Hon hade somnat som vanligt...men vaknade 2 timmar senare. Ville inte sova i sin säng...inte sova själv...osv osv.
Så hon fick sova hos oss..men då hade hon hunnit bli pigg. Låg och pratade, klappade på mig...smekte mig på armen...mysigt...men inte när hon ska prata...och snuttar på nappen...tuggar på nappen...så det gnekar!!

Sen när hon äntligen somnat så är det amningsdags...somnade nog ca kvart över 1 - 1.30....!!
Jahopp...inget särskillt gjort idag annars...dagen har gått rätt fort ändå.
Mam o pap kommer upp i helgen...lörd el sön. Sen stannar de förhoppnings vis några dagar och följer kanske med till Eskilstuna Zoo om vi gör ett besök där...hm...vi får se. Ska bli kul, har inte träffat dem på ett tag nu.
De har inte sett våra nya möbler (och TVn...)...och Dani har ju blivit så stor! Och Denise pratar och sjunger så mkt!
Vi var på lekparken här "på gatan" idag. Gungade lite. Jag SMSade lite med Magnus, och grannen som är på kryssning, Denise hade gungat färdigt tidigare men var sugen att gunga igen, fast på "stora gungan" dvs den för äldre barn. Men sen hade hon tydligen tröttnat att klänga på den och när jag tittar upp från mobilen så har hon klättrat i och satt sig i babygungan. (En däckgunga). Jag vet inte hur det gick till...de är ju rätt så höga och de vill inte gärna vara stilla när man klänger på dem...
Men ja...hon är en apa!
Daniela var så snäll...hon satt ivagnen utan protester och tittade på och käkade lite på ett servettpaket!
Sen ca 1 mån tillbaka sitter hon i vagnen, har tagit bort mjukliften, hon blev så ilsk när hon låg i den...min stora lilla bebis!
När hon blev 6 mån förresten, i söndags, så "skrotade" jag hennes babynappar och så fick hon 2 nya...större nappar. Som Denise har...
Och så köpte vi päron-banan gröt som är från 6 mån!
Idag har hon fått ersättning för första gången.
Testar för att se om hon tar det...om jag skulle vilja dricka lite alkohol ngn kväll...
Det började med att hon inte ville ha gröten...hon var nog för trött för att äta. Så jag tänkte men då testar jag ersättning för det är ju lättare att dricka...
Men nej. Fy vad sur hon var, arg...LEDSEN...ville INTE. Så jag tänkte jaja...jag får väl amma istället då. (Brukar ju amma efter gröten...men jag ville ju gärna att hon skulle få i sig antingen gröt eller ersättning så det mättar längre. Inatt sov hon från 19 till 20 i 1).
Så jag gjorde i ordning henne för natten då. Vill ha det gjort för hon somnar ju vid bröstet.
Hon satt på toa en sväng. Ooooooj vad hon tog i. Hela hon blev röd i ansiktet. Såg så söt ut. Hon bajsade massor. Hade ju inte bajsat ngt igår.
Det börjar bli tjockare och tjockare så det gjorde nog lite ont.
Kommer ihåg att Denise var SKITLEDSEN när hon började få fast föda. GJorde så ont på henne...stackarn.
Men det är inte lika hårt för Dani..men jag började ju med gröt...kanske därför?
Nattningen med Denise gick bättre idag också. Satt kvar tills hon i princip sov...hoppas hon sover bra hela natten nu.
Hon fick dessutom vara vaken längre idag...somnade för ca 1 timme sen!
Aja...nu ska jag snart sussa också.
Vi ses!
Ha det bra alla!
*kram*