• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Lilou

Morrn!

Phant: tack ...oh vad duktig du ar som pluggade sadana amnen...*imponerad*...jag fattar NADA av matte osv...raknar pa fingrarna som ett litet barn *asg*

Krik: later som en jattebra idè! Duktigt av dig att planera sa! Jag har ingen aning om vad jag ska hitta pa...eller njae...typ...tankte borja med oversattningar igen hemmifran...och kanske engelska-lektioner/hjalp med laxor osv.

Zmooth: oh sa fina bilder (mappen Brollop)...hoppas vi far se DIG i klanningen, skorna, tiaran och ringarna

Snutt: har ni det sa varmt? Hu Usch, det ar sa jobbigt med denna varmebolja....Skrikandes

Var ar Merenwen???

Jahapp. Haller pa att kolla hus utanfor Milano...narmare Bergamo...ca 5 mil fran Milano...men det ar mycket finare dar...battre luft oxo...och dar kan vi fixa hus med liten tradgard for varan budget istallet for en trea med balkong i stan...sa det ar battre pa alla satt & vis...har redan sett ett hus som ar....uuunderbaaart....men ja...vi far se...ska inte gora samma misstag igen och kopa fel. Sa ar det.

Imorgon kommer en kompis & halsar pa...och pa fredag blir det nog tjejkvall...fast ngt lugnt...satta oss pa ngt cafè i stan & snacka sk*t och dricka ngt gott och kallt och alkoholfritt!....for mig iaf! Kuuul!

Ar lite somnig....som vanligt...men annars ar allt ok...borde stryka...men vad fasiken...i denna hetta

Jeje. Det var val allt just nu!

Hepp!

• Sarasnaran

Morrn morrn!

Ja här är det varmare än någonsin tycker jag! Urk! Lite variation hade inte varit fel.
    Kul med husletande! Hoppas ni trillar på något som ni verkligen gillar den här gången!

Hugo var morgonpigg idag... Gäsp!
    Lite gnällig är han också. Måste vara sprutan från igår.
    Vi får ut och promenixa en sväng sen. Om det inte blir över 30 grader.

• Lilou

Snutt: men oj vad varmt! Jobbigt...det ar val sprutan som gor honom gnallig...och varmen kanske....? Sover han bra pa natterna?

• Sarasnaran

Värmen tror jag inte han bryr sig så mycket om. Men sprutan däremot.
    Han sover superduktigt på nätterna annars. Slutat amma mitt i natten för någon vecka sedan så vi sover gott allihopa, men nu har han helt plötsligt ammat tre gånger per natt i två dagar. Säg den lycka som varar liksom?!

Hur gick det med Madonna? Hur ska ni göra?

• Lilou

Oh vad skont! Da gar det nog over snart

Ja, det med Madonna...jag kom pa varfor hon gjorde sa...Ida & Madonna har tva identiska leksaker...dumt av mig, jag vet...tankte inte pa det. Ida satt och lekte med sin och Madonna trodde det var hennes...sa hon blev arg och skulle forsvara. Sa nu har jag slangt dem...Madonna ar hur gullig som helst med Ida nu...blev sa glad att se henne nu nar vi har varit borta lange...sa ja....vi far se. Haller iaf STENKOLL.

• Krikelina
    Lilou: Tack . Jag tycker om att planera, är ju en klassisk "list" människa men att planera föräldraledighet är inte så skoj....tar sån tid innan man får ihop allt.
    Skönt att det funkar med Ida och Madonna nu. Lätt hänt att det blir lika ibland..inte lätt att hålla reda på alla saker.
    Hoppas att ni hittar ett riktigt mysigt hus med trädgård

Snutt: Hugo kanske har en liten tillväxtperiod (?)..eller så saknade han helt enkelt sina "nattamackor" .
    Jag lever fortfarfande på hoppet om att få Jonna att somna för natten vid 20 istället för 23....men just nu ser det mörkt ut...

Här ska vi grilla korv typ nu på en gång!!!
    Jag och R ska äta kielbasa och chorizo med potatisallad (och grönsaker ) och Minna ska äta vanlig grillkorv med färskpotatis.
    Känner jag Minna rätt, och det gör jag nog, så ska hon ha "tuu" till (tuu=ketchup).

Jonna har börjat vända sig som en tok, hon ligger aldrig still.
    Vissa ggr kan hon vända sig tillbaka från mage men långt ifrån alla .
    Har dessutom börjat lägga henne i vaggan nu och *peppar, peppar* så sover hon finfint i den. Jag brukar dock lägga över henne i våran säng efter jag ammat henne vid 4 snåret.
    Sen vaknar hon vid 7 och vill upp..det vill inte Minna men har inget val då hennes kära lillasyster väcker henne..jag hinner inte ut med Jonna...hon vaknar nämligen och ger ifrån sig ett finfint godmorgon skrik..
    Jaja, Minna är iaf lättare att lägga på kvällarna p.g.a. de tidigare mornarna.

Njaehe..

Mot maten!
  • Sarasnaran

Korv! Jag älskar korv! Men det ska vara utan skinn. Annars går det fetbort. Helst ska den inte smaka så mycket heller. Rolig jag är va?

Jag ska skicka in min sjukskrivning till FK idag. 14 dagar blev jag sjukad för kortisonkuren med örat. Lite dagar kan man spara här och där. Om än så 14 dagar så.

Hugo har äntligen bajsat! Han har kämpat hela morgonen, men det har inte kommit något alls. Men nu satte jag han på min mage och lutade honom framåt och då minsann sprakade det till. Hihi! Fast det kommer nog mer inom en timme gissar jag på, så än vågar jag inte gå på promenix.

• Sarasnaran

Nu har vi varit ute en stund. Vaaaaarmt! *pust*
    Hugo somnade nästan i sjalen när vi kom innanför dörren, men först fick jag av honom kläderna så han skulle bli lite sval. Sussar nu sött i soffan.

FRU Zmoothie! Jag väntar på bilder! Hihi! *otålig*

Svar på tråden Tråddödarfolket #10