• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Jenny > Är det DU som snott vårt fina grillväder!
    Här regnar det lite nu!!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • MalinI

Jag mår så där. Orkar väldigt lite och har mkt sammandragningar.

I dag ramlade jag med Snubblade på en sten och stöp rätt i backen. Är alldelens sönderskrapad och stukade till foten lite. Jag orkar inte mer.....

I dag när jag skulle hämta barnen på dagis så förstod jag inte varför jag inte fick upp bildörren. Svårt när man tar nyckeln till lägenheten... Hjärnverksamheten är på topp i värmen

Minna, jobbigt med din mamma. Massor av kramar

• Sarasnaran

Nej dom kom inte på nåt annat inne på sjukhuset. Sudden deafness är fortfarande diagnosen och nu blir det kortisonkur på 10 dagar. På dom tio dagarna ska jag knöka i mig 80 piller.
    Don't like...
    8 rör blod snodde dom också.

Jaja, sen körde vi och hämtade bilbarnstolarna till Meja och Lova som kommer på onsdag, och sen shoppa mat på Willys. Storshopping med allt möjligt och lite till för 934 kronor! Billigt!!
    Sen hem i ilfart och till bvc för mät- och vägning. 8130 gram och 65,9 cm lång. Vår lille kubik!
    Egentligen skulle han fått spruta också men vi tog en ny tid för det nästa vecka, för det vore så trist om han skulle bli gnällig, febrig och dåsig nu när Minna och hennes familj ska komma.
    Tjoff tjoff, hem och äta en snabbis och iväg igen 30 minuter senare på husvisning som inte var något vidare. Hem och sov fram till nu hela familjen. Hugo sover än.

Phiu!

Minna - Du är duktig som jobbar! Snart kommer ni till oss!! Hihihihiiii!

Malin - Fy vad jag tycker synd om dig! Snaaaaart kommer bebisen! *peppar*

Phant - Hugo skickar pussar åt Danis håll.

• Minna

Oh vad du grejjar Snutt. Vilket påminner mig om att jag ska stoppa in en tvätt i torktumlaren.
    Vill inte komma hem till en massa tvätt, så jag har tvättat allt vi hade typ..
    Hö.

Jobbat nu, jag fixade det! Tjoho!

Malin-- din stackare! Fy f*n för att vara gravid! Lider med dig. MEN, det är ju trots allt i slutändan värt det.
    *styrkekram*

Tjong.

• MalinI

Tack för att ni tycker synd om mig Det gör det hela lite lättare. Å det är ju snart i mål. Å värt varenda krämpa sen

Nu har det stigit med äggvita igen. Men blodtrycket har sjunkit när jag har varit sjukskriven. Så jag ska lämna nytt urinprov i morgon för att de ska kolla upp det ordentligt. Ska tillbaks till bm nästa vecka och mäta tryck igen...

• Phantera

HalloJ!

Vi grillade igårkväll så det blev ingen tid för datorn! EN kompis (mest till Magnus) har bott i finland några år men är nu hemma på svensk mark igen. (Fast han bor i Sthlm). Var nog 1½ år sen vi träffade han och hans flickvän sist.
    Så igår drog vi ihop ett gäng från "den gamla goda tiden", eller de som kunde/ville iaf, och grillade lite.
    Blev här som vanligt. Magnus tycker det är smidigast så...eftersom vi är de enda med barn. Jag hade gärna åkt iväg. Daniela kan somna var som helst i princip och Denise får vara vaken lite extra när det är "fest". (Magnus som tycker det...jag tycker det endast i enstaka fall som när vi är i Eksjö eller de är här uppe).
    Fast nu är hon ju så krånglig att lägga ändå!!
    Vi började väl lägga henne vid 21-21.30 igår. Men hon somnade nog inte förräns strax efter 22. Då hade jag gått in några ggr till henne, och Magnus. Sen trodde jag hon sov. Satt dock med ryggen till.
    Jeppe (Hippie) gick iväg, trodde han gick på toa, men det visade sig att Denise stått och smygit lite så han gick och la henne. Det hördes inga protester eller ngnting...så det gick tydligen bra...
    Hon tycker ju så mycket om Jeppe!
    Han kanske kan vara barnvakt nu då?? !
    Hon gillar förresten hans flickvän också...som har en systerdotter som heter Denise!! Så både Jeppe och hon har syskonbarn med samma namn!! Och pappan till Denise heter ....MAGNUS!! Hehe..

På fredag ska jag och flickorna tillbringa större delen av dagen hos Margot. Ska även sova över där. Magnus ska ha herrmiddag här.
    Först tänkte han skjutsa ner oss till Eksjö och åka hem igen. Men det blir ju asdyrt! Och jag vill inte åka själv med båda när jag måste stanna och amma, kan inte låta Denise sitta och titta på...det blir för länge i bilen då...nä...bökigt. Så vi sover hos Margot istället. Sen kanske mam o pap kan komma upp hit istället.
    Denise har ev. vattenkoppor och då kan jag inte träffa Mårten m. familj ändå för får pojken vattenkoppor så kan han dö!
    Vi får se. Ska ringa mam o pap senare idag, de kom hem från semestern i Portugal igår.

Ons-tors ska jag vara kattvakt åt grannen! Hon frågade vad jag gillar för godis...de ska på kryssning!!
    Nej, dags att väcka Denise...

Ses!
    Hoppas ni har det så bra allihopa.

Minna med packningen...*avis*

Malin med magen...*inte avis* Hoppas äggvitan inte stiger iaf...inte långt kvar nu!

Snuttis med den obefintliga (ibland) hörseln...knasigt det där!!

Zmooth med den snygga bröllopsklänningen snart på kroppen!

Krik med sömnbesvärliga barn...*samma sits*

Lilou som försvunnit? Var ääär du?

Nej...just ja...måste väcka Denise!

Ses!

*kram*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Minna

Städning, packning, tjohejsan..
    Känns konstigt att inte träffa Melinda när jag ska träffa Sara...

Åter till packningen.

• Phantera

Jag och Daniela igår. Tagen med Magnus nya mobil. Har dock förminskat den för att sidan inte ska bli "mongo"!
    ~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Åh vad fina ni är Phant!
    Jättefint kort!!

Ja, det kommer kännas mysko att träffa Minna utan att träffa Melinda!
    Vi kommer sakna dig!

• Krikelina

Blärk Penga mun....
    Är såå trött idag...vet inte varför heller..
    Fast det är klart..efter att jag ammat Jonna imorse vid 4 så kunde jag inte somna om..så det kan ju ha med det att göra Fundersam, jo så är det nog.

Minna&Snutt: Ha det riktigt skojsigt Glad!!

Phant: Kul med två Denise och två Magnus
    Hoppas att det vänder för er med nattningen som det hittills, *peppar,peppar*, har gjort här.
    Minna somnar på ca 10-15min nu om ngn ligger i rummet tillsammans med henne.

Näe nu vill R tydligen äta nån macka, vilket han tydligen inte kan göra med Jonna i famnen Fundersam konstigt va Flört?

Svar på tråden Tråddödarfolket #10