• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Lilou
    Morrn!

Phant: men stackare...maste ha gjort jatteont ju! Men haaarligt med sovmorgon! *avis*

Malin: din lilla tjej ar sa duktig!

Snutt: ja det ar harligt med sol efter regn! Det ar samma har nu Svalt & skont! Kommer inte ihag sista gangen jag satt i langbyxor och t-shirt i augusti i Italien

Jenny: alltid kul med nya klader! Jag har fortfarande presentkort pa H&M jag fick i julas Sa i september ska jag handla lite hostklader

Allt lugnt har Ska aka till bergen ikvall med Ida, karln och hans mormor. Ska vara dar till sondag...da ska jag hem for en kompis ska komma & halsa pa i nagra dagar Vi ska se en gammal film som vi bada gillar; "The Way We Were" med Barbra Streisand och Robert Redford och kaka massa gronsaker & dipp ...och liiiite chips Ska bli mysigt

Stadade ur skrubben igar...tva timmar *pust*...det lovar jag att det behovdes! Fy fasiken vad stokigt det var! Men nu ar det rent & fint! 

Maste fixa lite med mina klader idag...ligger huller om buller Fundersam.

Jepp. Sa ar det!

Hepp!

• Lilou

...forresten! Igar nar jag borstade haret stod Ida och tittade pa...sedan tog hon sin borste och borstade sitt eget har NAR blev hon SA stor????

• Sarasnaran

Morrn!

Lilou - Stora tjejen minsann!

Jag väntar på att Hugo ska bli trött så vi kan gå och lägga oss igen. Taskig mamma man är...
    Mamma Snutt är ett vrak idag.
    *vill soooooova*

• Lilou
    Snutt: men sluta! Vadda taskig mamma?! DU existerar ju oxo!!! Klart att barnet/en kommer i forsta hand...men anda...jag ar oxo sa ibland...jag ar jamt ett vrak jue
  • Sarasnaran

Ååååh min lille kille han vet vad sin mamma behöver.
    Han sov i 1½ timme. Åh jag är som ny! Tihi!

Om ett par timmar ska vi till förskolan som vi satt Hugo i kö för. Det ska bli så trevligt!
    Samtidigt ska vi hämta vår grönsakslåda från Mossagården. Spännande!

• Lilou
    Snutt: oh vad skont Du maste beratta sedan hur forskolan verkar! Ar saaa nyfiken
    Vad ar det for gronsakslada? Ngt ni har odlat sjalva?

Jag har fixat lite har hemma...tvattat o vikt tvatt...maste stryka oxo. Och fixa ute pa balkongen. Och packa lite for helgen. Har redan fixat lunchen till oss, sa det ar bara att satta sig ner och ata Skont!

Ar himlans trott. Hoppas Ida vill sova efter lunch! Har andrat lite pa rutinerna nu...hon sover bara en gang om dagen; efter lunch. Funkar battre istallet for en gang pa morgonen och en gang pa em. Da somnar hon sa sent pa kvallen och sover inte bra. Karln har antligen borjat "lyda" mig ang. rutiner osv med Ida...funkar myyyycket battre nu! Hon sover vanligtvis hela natten nu Vaknar bara ngn gang om hon inte hittar nappen...annars ar det luuugnt och tyst hela natten Underbart!

Maste kopa potta...vill borja trana litegranna Utan press

Japp.

Har lite huvudvark...och ryggont som inte ar av denna varld Fundersam...jeje.

• Sarasnaran

Ajaj för ryggont!

Jo vi har börjat beställa grönsaker från ett ställe som heter Mossagården.
    Det är ett ställe som enbart odlar ekologiskt. Varje fredag hämtar vi vår låda med grönsaker och frukter på deras utlämningsställe här i vår kommun (man kan även få det hemkört till dörren!) och det är en överraskning vad som finns i lådan.
    Lite av varje blir det.
    Jag beställde öven potatis, ägg och en flaska äppelmust.
    Allt ekologiskt.

Kolla www.mossagarden.se.

• MerenwenElanesse och Tristan

Tristan har börjat kissa på TOALETTEN! han är sååå duttigt
    fast han vägrar pottan

Nu är jag helt slut ska sova i 1 vecka nu tror jag

pUST

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥
  • MerenwenElanesse och Tristan

Nytt soffbord & matta

♥ Jag önskar dig allt vackert för du är Det bästa som jag vet ♥