• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Hej hopp!
    Den ena natten är värre än den andra!
    Kom i säng...Daniela bökade runt. Tog upp henne efter en stund och tänkte att hon var hungrig. Ammade. Det tog slut, hon hade inte somnat om.
    Hon skrek. Hon har börjat göra det vid bröstet ibland...vet inte om hon har ont i magen eller vad det är. Funderar på att börja med minifom igen...?? Känner mig som en kass mamma som inte vet varför mitt barn skriker! Gråter
    Vill inte somna om. Gick och satte mig i vardagsrummet, eller la Dani på golvet vid TVn medans jag gjorde ersättning. Hon kan ju dricka i nappflaska...hon dricker vatten ur den. Men ersättning ville hon inte ha...%&"%#( UNGE! BLev så ledsen när man sitter och försöker få henne att äta. BÖrjade böla. Magnus hörde och kom upp och försökte trösta. (Han skulle jobba FM och gå upp vid 4.40...)
    Fast jag tror han hört Danielas skrik före mitt böl. Och sen hennes protester mot flaskan. Jag låter henne ta initiativ att ta flaskan...inte bara stoppa in den lixom. Hon slaskar på den, tuggar lite...men suger inte. Jag försöker trycka på gummidelen så ersättningen ska spruta lite i munnen...men hon sväljer inte mkt då heller...Det rinner ut.
    Kanske var hon inte så hungrig ändå?
    La henne i sängen brevid mig och försökte få henne att somna med lite närhet...hjälpte inte. Hon bara bökade runt. La henne i sin säng och vaggade på den...mjae...hjälpte inte heller. Gick upp, satte mig i soffan med henne på mage...mage mot mage. Hjälpte inte så mkt heller. Men lite pömsig blev hon nog. La henne i sängen, buffa i rumpan. Hon verkade somna. Jag la mig i sängen och vaggade hennes...hon verkade somna tillslut.
    Jag somnade nog runt 1...ammade vid 3.30 och sen upp 5.40. Hörde inte klockan när Magnus skulle upp...jag som ALLTID hör den och får peta på honom!
    Hörde inte hans bök när han gjorde sig iordning...så jag sov som en stock!
    Men sen när hon vaknade och det inte funkade att vagga på sängen för att få henne att somna om var det bara att kliva upp. Jag som tänkte hon skulle sova länge eftersom hon var vaken typ 2 timmar inatt.

Inte blev det mkt vila på FM heller...eller ingen alls rättare sagt. Ringde BVC efter att jag lämnat Dee på dagis och morgon/frulle-ammat Dani.
    Sen var klockan nästan 9 och jag la mig...somnade till...men då började Dani böka...kunde inte slappna av då eftersom jag var rädd för att hon höll på att vakna. Vilket hon gjorde en kvart senare...bläääää!
    Sen har hon varit gnällig hela dagen! BAH!

Jaja...sova får man väl göra när de flyttat hemifrån eller nått!!

*kramar till Lilou*

Weeehooo...på fredag Malin!!! 3 dygn kvar typ.

Snutti > Tack för tips om amningsthé...vet ju att det finns. Men har inget hemma...tror inte det finns i stan heller...

Vill ju inte sluta amma helt...inte på en gång. Men jag ammar nästan lika mkt nu som när jag helammade jue!

Yael > Tack! Eg. är det inte amningen som är problemet...det är att hon inte äter så bra utav puréer och gröt eller dricker välling/ersättning. Om hon åt mer utav det så tror jag amningen skulle räcka till. Det gjorde den iaf till Denise var 9 mån och då var både hon och jag överrens om att sluta...hon verkade inte sakna det iaf...det var en lagom ålder. Så jag tänkte att det skulle bli så med Daniela nu också.

När Denise var 7 mån, som Dani är nu, så ammade jag nog bara 2 ggr/dygn. Kanske 3? Nej, 2 tror jag. Nu ammar jag 6-7 ggr/dygn!

Visserligen så har jag ammat Dani fler ggr per dag än Denise...hon verkar ha mindre magsäck eller ngt?

Minna > HIttat några fördelar med din MACka?

Krik > Var du och tittade på kläder? Jag kom aldrig iväg! Hoppas det bara var skärp...haha..så jag inte missade ngt asså.

Nej...nu ska jag sova. Spelar in DH!!

Natti mina kära vänner!

♥kram kram♥

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Phant: Var aldrig upp, hann inte..
    Men du jag har amningsthé hemma som du kan få av om du vill.
    Har du pratat med bvc om Dani?
    Kan hon vara allergisk mot ngt eller så??

• JennyOEmilia

Pant> Stackare som har det så jobbigt på natten. Hoppas det blir bättre snart. Oliwer tar inte välling eller ersättning alla gånger heller. Har märkt att han gillar den när den är sval. Inte ljummen eller varm. ???

Malin> Så jobbigt du har det. Förstår att du inte vill vara gravid mer. Hoppas bebisen snart vill kika ut!

Oliwer går så mycket framsteg hela tiden! Nu går det fort vill jag säga. Han kryper nästan nu och han tar tag i saker och ting, så man får verkligen passa vad man har framme.

Nä, nu måste jag mata Oliwer.

God natt

• Jessica C S

Åh, phant, det låter jobbigt med Daniela! Har du kollat så hon inte har ont, kanske ont i öronen, eller ont i magen?
    Hoppas det blir bra snart!

• Minna

Tanken slog mig med, ont, allergi? För nu tycker jag att hon verkar vara väldigt bökig...
    Prata med bvc Phant. Om inte annat så kanske dom har något råd att ge.
    Sen kom jag att tänka på en annan sak, du säger att du ammat henne mer om dagarna än Denise.
    Kanske är det samma med maten, om hon har liten magsäck eller nåt.
    Hon kanske behöver fler men små mål mat om dagen..?
    Sprid ut det över hela dagen, jag vet inte, man får ju testa sig fram. För så här jobbigt kan du ju inte ha det.
    Det går jag inte med på!

Men nu är jag tröttare än tröttast, så jag ska sova.
    Nattinatt!

• Sarasnaran

Howdi!

Phant - Du har det jobbigt nu.
    Det gör mig ont ska du veta.
    Det verkar dessutom vara onödigt mycket som händer just nu. Något "fel" verkar det vara.
    Det är nästan så man skäms att man har fått en så "lätt" bebis ibland. Generad
    www.minimundus.se Där köpte jag mitt amningsthe.

Malin - Snart snart snaaart kommer bebisen!

*kram på Lilou*

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Sarasnaran

Här är vår nya fina Hoppediz Kairo! Skrattande

• MalinI

Jag kommer terra Snutt snart om sjalknytningar Har fått en långsjal tror jag det heter.. Den är LÅNG och ganska smal i jmf med längden. Men jag får inte ihop det just nu med knytningar... Man är ju inte så smidig precis

Snart är det fredag. Om 2 dygn precis är vi på väg till sjukhuset Nervös har jag blivit.

Drömde om förlossningen i natt. Anders hann inte in, det gick snabbt och helt utan komplikationer... Så om det är en sanndröm måste förlossningen sätta igång när anders är på jobbet i dag eller i morgon. För på fredag följer han ju med mig till sjukhuset.

Phant. Lider verkligen med dig. Skulle oxå prata med bvc om ev allergier. Eller var det yael som skrev, Öronen? Men det har ju hållt på att böka ett tag. Önskar

Krik... Var gilmore girls bra i går eller?

Jenny Ska ni tillbaks till spanien eller hur skulle ni göra? Förvirrad. Har inte haft så stor koll på vad som har skrivits i år när man inte har mått så bra.

Mer Mysigt att amning funkar så bra för dig nu ändå. Kommer oxå i håg att du var rätt så less när vi träffades. Men det kanske var en fas bara?

Zmot Hittade du något?

Lilou Massa kramar till dig Kyss Du måste lyssna på din kropp. Ta det lite lungt. Städa är inte allt här. Man kan ha dammråttor i hörnen. Man behöver itne stryka alla kläder.

Jag är så glad att vi har träffats i denna tråd Känns så bra att ha er att ventilera med. Nu de senaste månaderna när man har mått piss så har det känts extra bra. När man pratar med folk irl så orkar de inte höra på när de frågar hur jag mår. De skiter verkligen i det. Har förlorat så många av mina gamla kompisar när jag fick barn. En har dock hittat tillbaks då han fick barn själv.

Ni är guld värda. Allihop Glad

• Krikelina

Malin: Jajamensan, gilmore girls var super Skrattande!!!
    DH var inte så dumt det heller Flört.
    Snart, snart, snart bebibebisbebisbebis

Snutt: Fin sjalGlad, ser riktigt skön ut!

Nu ska här kläs på och donas lite sen ska Minna till doktorn och sen dagis.

Hej svejs!!

• Sarasnaran

Morrn morrn!

Jag såg Gilmore Girls, men jag har tröttnat lite på det märkte jag.
    Men DH är ju bara bäst!

Malin - Visst är det skönt med tråden? Man får gnälla bäst fan man vill och folk gillar en ändå.
    Snart kommer din pluttebebis! Hihi!
    Jag hjälper dig jättegärna att göra sjalknutar. Vi får ha lite webcamkurser.
    Jag försökte skriva till dig på msn, men får bara upp felmeddelande om att jag inte kan skicka till alla på min lista. Ööööh.

Phant - Jag tänkte på dig igår när jag gått och lagt mig.
    Kan du inte köpa hem några tetra med ersättning på? Så skulle det behövas gås upp på natten så kan du bara hälla en sådan i flaskan också vips, klart!
    Hugo gillar inte heller varm sådan, den ska vara rumstempererad för honom. Kanske värt att prova?
    Kanske köpa annan sugnapp till flaskan?
    Lägga henne annorlunda i famnen när flaskan ska ges?
    *brainstormar*

Här är det något som varit fel också.. Vet bara inte vad.
    Hugo har ammat fyra-fem gånger under natten och jag är ett vrak. Fick sitta uppe en gång i 45 minuter innan han släppte bröstet.
    Också hände något under morgonkvisten. Han var jätteledsen och ville inte bli omnattad i vår säng heller. Så jäkla typiskt när man verkligen inte har orken i kroppen. Sen efter en timme av bök när jag äntligen får honom att somna så börjar katterna bråka. Det blir så ibland att de två pojkarna ger sig på flickan och ska busa lite hårt. Och dom väsnades kraftigt. Så jag buffade på Conny att han skulle gå upp och lösa det för jag hade tutten i munnen på en slumrande Hugo.
    Vad gör karln??
    Jo han sätter sig upp i sängen och vrålar på dom.
    Tack för den! Ni fattar resten själv va?
    Lite hjärnverksamhet hade ju inte varit fel.
    Så vi fick gå upp iaf.

Igår var jag gnällig för jag var trött och hade ont. Inte lär det bli bättre idag heller.
    Mamma har skadat knäet så jag måste jobba för henne idag. *suck*

Svar på tråden Tråddödarfolket #10