• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Krikelina

Jahapp, Minna är mest troligt dammallergiker (någon mer än jag som ser ironin i det hela ?). Sååå det är väl bara att inse att man måste bli bättre på att städa.....
    Kan vara lite pollen med men inte katterna enligt läkaren för då skulle hon ha reagerat kraftigare och för länge sen då vi haft dem sen innan hon föddes.
    Fick en allergimedicin utskriven som hon ska ha till natten..sen blir det väl till och vädra hennes sängkläder och så.

*Rusar mot städskåpet*

• JennyOEmilia

Hur går det Phant? Alla försöker med sina tips och råd här i tråden, men hjälper det? **Hoppas**

Händer det något MALIN??? Vi åker till Spanien den 9 sept, men kommer hem i nov igen. Har ansökt om förskola till Emilia här för jag vill att hon ska lära känna lite barn innan hon börjar skolan. Så vi åker lite korta svängar till Spanien istället.

Förresten vi har köpt en paraplysulky till Oliwer. Vi köpte en Quinny Zapp. Den är sååå lättkörd och tar jätteliten plats i bilen och man kan även ta med den på cykeln! Bra som extravagn!

• Phantera

Hej!
    Tack alla!
    Kände igår att jag måste ursäkta mig lite...skriver så mkt om min brist på sömn, måste tråka ihjäl er!!
    Aja...det går ju att hoppa över att läsa och bara läsa de pers-hälsn. jag skriver OM jag skrivit några vill säga!

Snutti > Jag har testat välling på tetrapack...tror inte det var ersättning. Fanns inte här på "servus". Men jag ska titta på Coop Extra.
    Det som är skumt är ju att hon HAR tagit ngt utav dem som vi hade....men jag kommer inte ihåg vad det var jag tog...var kanske ersättning...jo, så var det nog. Mitt minne...gah...blir galen!
    Och precis som Oliwer verkar Daniela gilla mer när den är svalare...knappt ljummen. Men härom natten så tog hon den inte ändå. Men då var dem uppvärmd litegrann och avsvalnad...
    Nappflaskor...har två olika. En Dr. Brown med olika storlekar på hål. Och sen några små esska med olika utformning, några anatomiska och några "vanliga", även här olika storlekar på hålen. För ngn gång har hon sugit, men sen när man tittar hur mkt hon har druckit...då har det inte rört sig ngt. Då har jag bytt till större hål...
    Ngn gång har det verkat komma för mkt.
    Men oftast så blir hon bara arg när man ska föra in nappen i munnen på henne...så jag låter henne få leka och känna lite på den först...

Minna > Jo...hon kan ha mindre matsäck när det gäller maten också. Men hon får knappt i sig ngn puré eller gröt. Max en matsked rör det sig om nu.
    Det började bra med gröten. Hon åt lite dåligt, teknik-mässigt alltså, men hon fick iaf i sig. Jag ökade på matsked för matsked och var snart uppe i en portion...iaf 3/4...men jag ammade henne fortfarande efter ca 45-60 min.
    Men sen var det nog när vi skulle iväg på 30års festen som det började strula mer...då hade vi ju försökt med ersättning/välling några dagar...först gick det, sen gick det inte alls.
    Sen verkar det ha kört ihop sig med gröten också...muppigt!

Yael/Malin/Minna/Krik > Jag pratade med bvc igår morse. Men jag hade så mkt i huvudet plus att jag var trött så jag glömde säga att hon är gnällig. Vi har dock pratat om det förut, för några veckor sen. Då trodde hon det kunde vara tänderna.
    Men nu har hon ju börjat spjärna bakåt igen så jag tror det är magen. Eller det att hon är förkyld.
    Hon vaknade inatt igen och var jätteledsen och var som en banan. Hon verkade ha ont...fast jag vet inte om det var magen. Hon lät skrovlig i halsen...och vi andra har haft ont ihalsen.
    Eller så kan det vara tänder på G. Hon ser väldigt "svullen" ut i nederkäken...
    Sen har vi nog inte blivit av med masken. Vi vet inte hur mkt av medicinen hon fick i sig...det var inte så lätt nämligen! Så den kan ju klia och irrtera.
    Och som om det inte räcker tror jag hon har svamp. Hon har som en vit beläggning på insidan av- kinderna...ser det ut som. Och lite på tungan.
    Har dock köpt vichyvatten, och nu när bubblorna i det är slut har jag gjort eget bubbel-vatten...
    Allt på en gång?? Skrikandes

Sorry om jag missat ngn!

Malin > Hoppas det är en sanndröm, iaf det där att den går snabbt och smidigt!

Krik > Usch...dammallergi låter jobbigt. Kollade de kvalster? Min mamma har det. Hon nyser mkt och så. Men har inga eksem visserligen. Det finns ju bra täcken "kvalsterfira" att köpa. (På jysk bl a).
    Ja...städa skulle man behöva göra oftare! Inte lika ofta som Lilou dock!!

Lilou > Lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete!
    Det är inte farligt med liiiiite smuts här och var. Och stryka...? Ujuj...det gör jag typ aldrig...eller några gånger om året.
    Fast vi köper oftast sånt som är strykfritt. Då har vi å andra sidan ingen torktumlare utan hänger all tvätt. Har strykfria skjortor åt karln...jättesmidigt!

Merwen > Vågar inte kika in i PB-tråden ifall ni tittat på avsnittet och skrivit vad som hänt. Har du tittat på det? Vi väntar nog ett tag, tills det kommit ut flera...så tittar vi på några stycken och väntar några veckor till!

Snutti > Fin sjal. Såg väldigt skön ut!

OJ...nu är det gnäll här från latmasken på golvet. Hon ålar iaf lite...försöker få tag på mattan och smaka på...blä
    Denise tjatar om att jag ska komma. Så jag lär göra det.

"Khåmm nu".. *pussar på*

Ses senare!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Phant: De kollade ingenting utan läkaren trodde att det berodde på damm och därför fick vi medicin som vi skulle prova så vi får se...
    Ska nog köpa ett kvalsterfritt täcke iaf.
    De gör inga allergitester på så små. Tror att de väntar tills efter ca två års ålder.

• Phantera
    Krik > OK. Denise har fått ngt utslag/eksem på ena armen, i armvecket. Samt på några fingrar...hoppas det bara är ngt tillfälligt. Ska dock till BVC och mäta och väga båda flickorna. Kristina får ta en titt då. Hon visar inga andra tecken på att vara allergisk mot ngt iaf.
    Ang. täckena så har mamma och pappa sådana, samt kuddar, och hon märker skillnad. Sen bäddar hon inte sängen utan skakar täcket och har sängen uppbäddad, eller alltså hon viker täcker och lägger i fotänden...

Jenny > Denise verkar vilja ha ersättningen sval, men maten den ska vara varm. Får micra maten efter en stund igen...för den hinner bli kall i hennes ät-takt.
    Det gick iaf bättre ikväll med gröten. Hon gapade faktiskt många ggr och det MESTA kom faxxt ner! Lite hoppfullare nu.
    Men på morgonen, lunchen och em-fruktpurén gick inget vidare...hehe...men men.

Merenwen > Har ni skrivit ngt om handlingen i din tråd? Eller vågar man sig in i den? Vill ju inte ha någon spoiler!!

Nu ska vi äta lite...återkommer...
    ~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Merenwen > Hur gick det förresten CSN och de dära pengarna?? Har skolan fixat det? *hoppas*

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Jessica C S

Snutt--- Viiilken fin sjal!!!

Phant--- Åh det låter som mycket du! Svamp, matkrångel, mask ALLT! Bara att beta av på listan, käka maskmedicin osv. Be bvc om riktig svampmedicin! Kanske till dig med!! Kan vara nog så svårt att få bort, har haft det så med båda barnen!!!!!!!
    Lycka till, och styrkekram!

• JennyOEmilia

Phant: Låter bra. Äter Denise fortfarande ersättning? Eller menade du Daniela?

Oliwer äter inte så mycket fruktpuré. Det blir att jag ger han mosad/skrapad banan. Jag fick en provburk från Hipp med majs och kalkonpuré och den älskar han. Det är inga klumpar i heller. Är ändå från 6 månader. Välling tar han inte heller. Vatten och ersättning dricker han ur samma vällingflaska. Först tog han inte flaskan, men nu har han lärt sig. Tror inte man ska ge upp för lätt och byta napp utan bara ha en och samma. Annars blir det så många olika som de ska försöka lära sig.

Nä, nu ska jag äta kvällsmat!

• Sarasnaran

Äter Dani ersättning fortfarande?
    Inte testa mild välling? Finns jättebra tetra.
    Hugo har fått ersättning förut (babysemp och sen efter 4 månader babyplus) när jag jobbade och han blev hungrig. Men nu idag köpte jag mild välling, köpte både sempers och nestlés. Han slög den omedelbums.
    Kanske mättar bättre än ersättningen du ger henne nu?
    En tanke bara.

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Phantera

Jenny > Haha...ja, menade självklart Daniela!
    Nej...jag har ju testat olika och hon dricker vatten med en anatomisknapp...så jag har testat den till ersättning/välling också.
    Köpte lite ny ersättning idag...ska testa igen. Köpte både semper och NAN, i tetrapak...får se vad som sker...

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10