• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Phantera

Snutti > Jag ger inte Dani ersättning. Jag gjorde det ngn gång, för att kunna göra det om man ev. skulle dricka lite alkohol ngn gång. Men det gick bara ngra ggr...om det nu var ersättning hon fick och inte välling...kommer inte ihåg! Men det var på tetra...
    Har testat välling på tetra vet jag...sist jag provade ville hon INTE ha.
    Hon ville inte ha ersättning natten till igår heller...så tja...det går inte ner...eller så är det flaskan hon inte gillar?

Yael > Jo...mkt nu! De har fått maskmedicin båda två. Denise på recept och Dani receptfritt eftersom det andra är från 2 år...(Denise fyller ju 2 år om 1 mån).
    Jag och Magnus har ätit maskmedel också...för att vara på den säkra sidan.

Minna > Hur var det...kan de få ont av svampen? I underlivet? Hm...kanske kan vara ngt som irriterar i underlivet. Hon är lite rosa...men det kunde de bli av masken också... Hms...?

Aja...ska ju till BVC på fredag så jag får skriva ner alla frågor jag har så jag kommer ihåg.

Krik > Lite eko för dig om du läst i "andra" tråden!
    Dock inte det om springleken...ville inte skriva det i andra tråden...för det var begränsat antal platser...och jag tänkte se om Denise kan få en plats först.. *ego*

Hoppas er dag har varit bra?

Själv har man inte gjort så mkt...
    Tvättat lite. Handlade lite och sen till Magnus farfar som fyllde år.
    Annars är det åter till vardagen. Fast det kan vara rätt skönt det med. Denise är på dagis på fm och jag skäms nästan att säga det....men det är så skönt!!
    Jag älskar henne hur mkt som helst...men att få lite "avlastning" på FM är skönt. Försöker passa på att sova en stund med "Mini" (som vi kallar Daniela). Sen hinner jag med och tvätta och dona lite utan att försöka roa barn samtidigt. Eller ja...om Daniela är vaken så får hon vara med och titta på eller leka för sig själv...fast det tycker hon är rätt tråkigt!
    Men Denise tycker det är roligt på dagis! Hon får leka av sig också.
    Typ varje dag sen en vecka tillbaka har hon sagt: "kul dagis"!
    Och idag var hennes kompis tillbaka också! De är några flickor födda samma år som verkar ha kul ihop!

Såg i annonsbladet om ngt som hette "Springlek" från 0-4 år. En gång i veckan. (Föräldrarna får/måste givetvis stanna). Tänkte nog anmäla henne till det...

Snart lön också!!
    Blir lite dubbelt den här gången...tog ut några semesterdagar i juli som jag hade sparat. De kommer ju månade efter och pengar från FK kommer ju i "förskott". Men de extra pengarna behövs VERKLIGEN!!

Ngt annat...
    Denise är så gullig. Jag satte på mig ett hårband, som man sätter i ett diadem typ..."luggen" bakåt och så. Jag brukar inte ha på mig ett sånt, oftast är det "hästsvans" som gäller. Så när jag kom och Denise såg mig sa hon: "Åh...fiiin mamma"...
    Hon pratar så mycket nu. Pratar Alma mycket?
    Och sjunger! Hon älskar att sjuga...särskillt "Blinka lilla stjärna" "bä bä vita lamm" "lille katt" men även sjunga egna sånger. Hon kan sjunga om allt...och då menar jag ALLT.
    På skötbordet här om dagen sjöng hon tom om ...BAJS...haha...

Daniela är så duktig också!! Hon är lite långsammare än Denise var rent fysiskt...hon vill inte sitta upp själv. Hon kan...men gör det inte.
    Klappa händerna kan hon...och sjunger man "klappa händerna när du är riktigt glad"...ja...då klappar hon.
    Jag testade henne idag för att se om hon verkligen förstår. Oftast har man ju sjungit när man ser atthon klappar i händerna. Men idag sysslade hon med ngt annat och då började jag sjunga...och slutade med det hon höll på med och började klappa!

Åh...de är så söta mina döttrar!

Nej...nu ska jag snart sova eller ngt...Ses!

//Stolt mamma

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Sarasnaran

Vad duktig hon är som klappar händerna, lilla Dani!
    Så sött!
    Klappa händerna har inte Hugo hajat än. Han bankar gärna med händerna men dom har inte hittat varandra liksom. Händerna alltså.

Nästa vecka börjar jag på Friskis! Tjoho!

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Krikelina

Phant: Springlek vart, hur, när????? *Nyfiken*
    Jo föresten när det gäller svampen så är det inte bubblorna i vichyvattnet som tar bort svampen utan bikarbonaten (fick jag lära mig av ngn här på FL minns inte vem...)
    Jag använde iaf bikarbonat istället jag och det hjälpte riktigt bra..tillslut .
    Om du vill prova amningsthét innan du köper så får du mer än gärna ta lite av mig, har en hel påse..har inte använt mer än kanske 2tsk .

• Phantera

Krik > Springlek på tisdagar, två tider tror jag det var...en vid 16-17 och den andra vid 17-18. Fast de hade ingen ledare till den senare tiden än...hehe...
    I Mariahallen, antar att det är vid Mariaskolan?
    Stod i annonsbladet tror jag det var...kom i lådan idag...
    Om du inte fått ngt kan du få mer detaljer imorgon.

Jag frågade på BVC om varför eller VAD i vichyn som hjälpte...om det funkade med Ramlösa...men de kunde inte svara på det!
    Men jag tror Minna sa att det var bubblorna/kolsyran...har för mig jag skojjade till det och sa att då kunde jag ju ta coca cola istället!
    Bikarbonat alltså...hur gjorde du det...blandade i vatten?
    Amningsthét...ja...kanske skulle ta lite grann och prova...Är du hemma imorgon? Typ 12-halv 1? Ska till Margot med Denise så jag är i krokarna..
    Sover barnen då så jag ska knacka/SMSa eller ngt?

Nu ska jag sova iaf...natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Förresten...så oartig jag är!

TACK KRIK! Snällt av dig!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Minna
    Phant-- hmm, jo man kan ju få svamp i underlivet  också, det gör nog lite ont.
    I munnen kan det nog också göra ont. Jag tror inte att Lova var speciellt påverkad när hon hade det i munnen.
    Man kan blanda bikarbonat med vatten, kommer inte ihåg hur stora delar det skulle vara av varje, Yael vet nog.
    Men det kan du ju testa.
    Dina flickor är så söta, bara växer och växer!
    Lova sjunger också om bajs ibland! Haha!

Idag har det varit en arbetsfull dag.
    Tvättat allt. Vikt tvätten, rensat garderoben, jobbat, jobbat, jobbat.
    Så alla får sina löner nu. Höhö.
    Det var tur jag hann få min dator i tid. Annars hade det blivit krångligt vill jag lova.
    Känner mig liiiiite trött nu.
    Ha!

Tjong!
  • Krikelina

Phant: Japp jag är hemma bara att knacka .
    Jag blandade 1dl vatten med 1-2krm bikarbonat.
     Jag blandade nytt varje dag men inte till varje pensling

• Sarasnaran

Hoppas nu att theet hjälper lika mycket som det hjälpt mig, Phant.
    Ibland tar jag en kopp bara för det är gott.
    Också har jag i en tesked honung. Gottigt!

Minna - Vilken tuuuur! Annara hade ni fått betala ut från ert eget konto! Höhö!

För att se regnbågen måste man stå ut med regnet...
  • Krikelina

Phant: Vassego

Nu är det natti här, Jonna har inte velat sova förens nu så jag tror att jag gör henne och Minna (som redan sover) sällskap

• JennyOEmilia

Phant och Snutt> Vilka vällingar har ni provat? Jag har köpt majsvälling, vilket han inte gillade. Sedan så provade jag plusvälling i tetrapak och det gillade han inte. Men förra veckan så köpte jag Sempers milda välling i tetra och den drack han faktiskt. Och givetvis så värmde jag den inte.... Då köpte jag ett helt paket med den och då gillade han den helt plötsligt inte!! Så jag tror att det är olika smak på tetra och pulver, men det blir ju lite jobbigt att bara köpa tetra till honom. Därför har jag börjat att ge lite ersättning i bland för att han ska vänja sig att dricka på det viset för jag vill att han ska ta välling. Annars ammar jag också. Den mjölken verkar inte ta slut! Och det är ju den han gillar bäst!

Svar på tråden Tråddödarfolket #10