• VVVeni

Satans volvo...

skit glad var jag för en månadsen då jag köpte en söndagskörd volvo v70, 1300 mil -05.

räknade ju med att den dricker.. men inte att den drack som den gjorde tankat nu 4 ggr på en månad, å det motsvarar 240,240 MIL påen månad, och det kans jag säga att jag inte gjort alls.. suck, bensinen o skatten på den avr inte de roligaste när de skulle betalas kan jag säga!

varför ihelvete drar den så fröbannat, å va kan man göra åt det.? inge läckage osv, på den, den e nyservad.

känns inte som jag kommer ha råd att köra den alls nu..

men men, där fick jag för jag ville ha en säker bil...

//

• Svar på tråden Satans volvo...
  • Robot

men för fan finns det ett syfte med bilen är det väll ingen diskution, du använder bilen som laståsna, det är en lätt lastbil och om man jämför med andra lätta lastbilar drar den inte så mycket. kan förstå att du behöver en om du nu är en bonde, men du uppgav helt andra skäl till varför du hade den typ av bil i början.

• K J N

De skälen är i sak lika giltiga, jag hade lika väl de facto klarat mej med en kombinationen småbil och släpkärra som när jag hade en 740 men Chevan är bekvämare och säkrare att använda.

• Robot

hade en dodge Ram för 2 år sen. en 01a skit fin, dock bensinare. HEMI... 5,7 liters heheh... men det är moraliskt förkastligt att ha den om man inte har bruk för den tycker jag. hade det i arbetet ett tag.

• kontirio

K J N,

Måste hålla mer Robot där. Hade du sagt från början att du använde pick up-en istället för en traktor i jordbruket så hade vi inte jämfört den med vanliga personbilar. Skälen är inte i sak lika giltiga, då du jämför den med bilar som enbart används för personbefodran mellan punkt A och B. Hade du enbart använt den för att ta dig till och från jobbet, storhandla och hälsa på svärföräldrarna ibland så hade det varit en annan femma.

Man jämför inte en traktor med en personbil, oavsett om båda har 4 hjul, ratt och tankar diesel.

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
  • Dofilus

Säger som den där engelske biljournalisten "Hur kan pickuper vara så populära i USA? De skapades ju för att göra gödsel med"

Men håller med fler. Om bilen/pickupen är ett arbetsredskap så är det en helt annan sak än om den bara ska fungera som en personbil. Fast likväl bör man inte köra en gammal och skitig.

• Benganfans

Jag då som använder min cheva att köra i skogen med som söndags nöje...

• K J N

Jag skulle iofs alltid ha en pickup även om jag inte hade bruk för funktionen/flaket men då hade jag kanske valt en minipickis istället som exempelvis S-10.

• nabs

har kört bil och arbetat med bilar i femton år nu och volvos v70 modell är ganska törstig... 4 tankningar på 240 mil borde ge en milekonomi på dryga litern per mil, är det en automat så är det säkerligen dryga litern

själv har jag en v40 2.0T... försäkringen är helt ok och den drar häpnadsväckande 0,65 per mil
    Jag kommer dryga 90 mil på en tank på 60 liter, jag har aldrig haft så låga sopparäkningar som nu för tiden

• kontirio

nabs,

Har med haft en V40, inget fel alls på bränsleekonomin och de sköna sätena. Liiite missnöjd med lastutrymmet bara, skall man ha in vagnen så blir det till att leka tetris med resten av packningen. Hjulhuset tar stor plats och den höga kanten du måste lyfta vagnen förbi är ett under av genomtänkt konstruktion.

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
  • K J N

V/S40 är väl också kända för att rosta rätt duktigt, åtminstonde modellerna innan 2000....?

• VVVeni

tror volvo har satt "plastbakluckor" på de sista 5 årsmodellerna ? just för rosten.

de e satan att man int ekunde ha en v50... förlitet bagage.

• Dofilus

Kollade lite på en V40 men som nån säger så tar hjulhusen upp mycket plats. (Kanske för att få plats med dubbelmontage på traktorn ). Den verkar i alla fall bra mycket smalare mellan hjulhusen än min Saab 900.

• K J N

Dags för en Caprice Classic...*hehe*...?

• raggarn

V70:n som kom 2000 har plastbaklucka. Och modellerna som kom efter fick även det.Både för vikten och rosten, men mest för att den ska spricka upp vid en ev kollision så att kupén tryckutjämnas när alla airbagarna utlöser. Så slipper man sprängda trumhinnor

Svar på tråden Satans volvo...