Min 3 åring har totalt knäckt mig......
Jag orkar inte mer. Har en pojk på 3½ som är...ja vad skall man säga, krävande till tusen?
Själv skall jag ha barn närsomhelst. Står i böckerna att det är bara 4% av alla barn som är extra krävande och att de är jobbiga hemma men snälla borta, men min 3 åring är lika jävlig mot andra som mot oss....
Han har alltid vart väldigt krävande. Har alltid vart nyfiken och vilja vara i centrum...
Men nu har det gått för långt. Han har ingen som helst respekt för folk. På mig sparkar han, slåss och nyps och skrattar samtidigt. Han lyssnar inte nånting. jag kan nästan kasta in han på rummet, stå utanför och hålla så han inte kommer ut på en 2 minuter, men inte är han lugn när han är där inne eller när han kommer ut.... Han kastar tågbanan på dörren, bilar, allt. Eller så hotar han med att slå oss, att vi är dumma etc.....
Jag kan ALDRIG sitta stilla utan att han hoppar på en på ett eller annat sätt. Han är inte alltid arg utan han vill bara jävlas, för det märker jag.
När mina systrar är här kan han ligga och sparka på dom eller slå på dom.
Kan inte vara ute på gården med han knappt, då han säger till barnen att de är dumma och han har svårt att leka med dom med spann och spade.
I mitt hjärta så gråter tårarna hejvilt. varför kan han inte bara bygga sandslott med mamma eller barnen utan att slå sönder, stampa på eller kasta sand...?
Varför kan han inte bara sitta och mysa med mamma i soffan med en trevlig bok?
Varför kan han inte leka själv på rummet utan att förstöra allt eller slå på allt?
varför måste vi hota med att han får gå och lägga sig?
Varför måste vi ta han i armen och nästan slänga in han på rummet när han inte lyssnat för femtielfte gången?
Både jag och min man är väldigt lugna som personer och vi försår inte nåt utav detta. Vi är ledsna och besvikna och när man har ett sånt krävande barn som vi har så tänder man till så lätt, man blir lätt arg alltså.
Vi vill INTE ha det såhär!! Snart kommer bebisen och vi fasar över vad han kommer att göra då!
Detta är ingen vanlig trots, detta är kaos!HJÄLP!!!!!